Sanna

Nu behöver du inte lida mer
Du kommer alltid att finnas hos oss
Vi ses på Andra Sidan!
Jag älskar dig, min vän

Mia

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du

Stolt Mor!

Idag är jag mer stolt än nåsin över Emil!
Det har ju varit lite si och så med hans tandläkarbesök, det är inte direkt hans starka grej. Vems är det egentligen?? Jag är själv lite apatisk så det är Seppo som har fått följa med honom.
Men idag var jag med, som extra stöd. Emil skulle drogas och borras... Vi hade packat med oss Pettson boken och favoritdrickan Fanta Exotic. När sköterskan kom med lilla tabletten som skulle sväljas blev jag skeptisk. Det hade han ju aldrig funkat innan. Men vi delade den i 2, la den på tungan och simsalabim - han svalde den!! 20 minuter senare låg han i tandläkarstolen och lyssnade snällt på vad Leif sa till honom. 40 minuter tog hela besöket - och de fick putsa, borra, och lägga bananlack. Han somnade gott i bilen hem sen. Han var välförtjänt de 100 kr jag hade lovat honom.

I fredags var jag hos läkaren med båda barnen och de tog blodprov på fingret utan att säga ett knyst! De har varit förkylda i 2 veckor, detta berodde på en virusinfektion de haft som nu är övergående.

Kalas - det känns som att alla fyller år i oktober! Det är kalas varje helg - gärna 2 om dagen. :)
Igår kväll, när vi var på väg hem från Thelmas kalas i Trollhättan, säger plötsligt Emil där bak i bilen - "kolla mamma, jag drog ut min tand". Och se där, i hans hand ligger hans f.d lösa tand nr.2. Han var väldigt mån om att inte förlora den också som han gjorde med ettan. Denna skulle i ett glas med vatten!
Seppo har kvällningen när han är hemma så jag hade gått och lagt mig innan barnen. Naturligtvis trodde jag att Seppo skulle konferera med tandfén igår kväll... Gissa om jag hade en besviken son imorse! "Det finns ingen tandfé!" säger han bestämt. Jo då försäkrar jag, hon har lite mycket att göra bara. Hon kommer ska du se.
Å kan ni tänka er - vi hör ngt i hans rum när jag gör iordning deras frukost (jag i köket, han i vardagsrummet framför TV:n) å vips så ligger det en blank tia i glaset och tanden är väck... :)

Carpe Diem!

//Mia

Emils tankar kring rosa bandet

Oktober månad är det stor kampanj med rosa bandet, jag och min son har diskuterat detta och vad det innebär att köpa ett sådant. Det är inte det lättaste att förklara, men jag gör mitt bästa.
Han vet situationen med vår vän och idag när vi ska kolla på NordIrland- Sverige kommer bollen till avspark med en skärmflygare som efter sig hade långa rosa band.
E - varför har han rosa snören?
M - för att visa att de stödjer bröstcancerforskningen. Rosa bandet du vet
E - Kan vi inte köpa ett till S (vår drabbade vän)?
M - hon har redan ett skulle jag tro
E - vad bra, då behöver du inte vara ledsen mamma.

Då rann bägaren över. Mina tårar rann och gud signe mitt barn!

Innan han somnade frågade han mig om jag hade köpt rosa bandet till honom som jag hade lovat idag (tredje gången han frågar det idag..) Jag svarade att jag inte hann med det, men att vi gör det imorgon efter skolan. Han somnade tryggt och skönt i soffan efter att ha fått mitt rosa band på sin jacka. Han vill visa kompisarna på skolan att han bryr sig om.

Nu kan jag återgå till fotbollen (Sverige leder med 1-0) och försöka få Maia att somna lika gott.

Kram på er alla!

//Mia

Tungt

Okej, nu får det vara nog! Jag har nog inte själv märkt av hur dåligt jag egentligen mår. Jag är alldeles för .. ja, vad säger man? Hade jag inte haft mina inbankade rutiner hade nog maskineriet stannat av. Jag har bara hängt med de senaste 2 veckorna - och stängt av yttervärlden. Idag påpekade min arbetskamrat hur ledsen jag ser ut, och barnens dagmamma märker också stor skillnad. Både på mig och barnen. TACK! Nu är det dags att rycka sig i kragen och sluta grubbla. Mitt hjärta är fortfarande tungt, det är mycket som är börda. Men jag kan se framåt. Och DET ser positivt ut!

Mina auktioner för Sideline Fashion har börjat sälja och jag packar varje dag numer. Kul! :)
Jag har fått min första utrikes kund - från Frankrike! Det är också kul!

Blåvitt närmar sig SM guld och det är fantastiskt! T.o.m Ajkarna är blåvita på måndag. :)
Jag fick min roliga resa till Malmö och får dessvärre stanna hemma när mina änglar är i Sthlm.

Dessvärre är mina barn sjuka igen så imorgon blir det vab. Denna gång tar jag båda till läkaren!

Det gör ont! Men det går

//Mia

Ammies smycken

Vår vän Amanda gör underbara smycken och just nu har hon lite rea i sitt sortiment.
Ta en titt, det är väl värt!
Själv tycker jag att det hallonröda armbandet är jättefint!!

www.leppinen.com

image280

Sanningar om livet efter 29


Kvinnor över 50 får inga bebisar; därför att de

skulle lägga dem någonstans och glömma bort var

Ett av livets mysterier är hur en 2 kg-låda med

godis, kan göra att en kvinna går upp 5 kg i vikt!?!

Min hjärna inte bara vandrar iväg ibland - ibland lämnar den mig totalt.

Det bästa sättet att glömma dina problem är att gå i för trånga skor.

Det bästa med att leva i en liten stad är: när du inte vet vad du gör

så vet nån annan det.

Ju äldre du blir, desto svårare är det att minska i vikt - därför då

har din kropp och ditt fett blivit verkligt goda vänner.

Just när jag vant mej vid gårdagen, så kommer idag.

I bland tror jag att jag förstår allt - sen återfår jag min medvetslöshet.

Jag gav upp jogging när mina tights gneds samman och satte eld

på mina strumpbyxor.

Konstigt!!! Du hänger in någonting i din garderob för ett tag,

sedan krymper det 2 storlekar!

Smala människor irriterar mej!!! Speciellt när de säger saker

som: "Du vet, ibland glömmer jag äta".
Numera så kan jag glömma min adress, mammas mellannamn och mina nycklar. Men jag glömmer aldrig att äta.

Man måste vara speciell för att glömma äta!

Problemet en del kvinnor har - de blir helt upprörda av någonting och

sen så går de och gifter sej med honom.

Jag läste den där artikeln som sa att typiska stressymptom är:

Äter för mycket ....... impulsköp ...... kör bil alldeles för fort.

SKOJAR DOM?!? - det här är mina tankar om en helt perfekt dag!

Hylla Kvinnoskapet.

Kram alla härliga kvinns!!


Rosa bandet

Jag blev så upprörd när jag läste en insändare (sms) i GT igår.
"Skulle världen räddas för att några idioter tar på sig rosa skjortor?"
Vad i h-e tänker den människan med? Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

På något vis är vi alla drabbade av denna hemska sjukdom som kallas cancer. Den förintar och förstör. Alla känner någon som känner någon som är sjuk eller bortgången. Det är ingenting att skoja om eller skriva dumma sms om! Vår vän är sjuk - mycket sjuk fick vi veta i veckan. Hon har inte lång tid kvar och det känns så j-a orättvist! Jag blir så ledsen och frustrerad, men framförallt känner jag stor medömkan med henne och hennes familj.
Suck - jag finner inga ord! Jag vill bara gråta.

Jag ska gråta en stund. Kanske blir det lättare sen.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något! Glöm aldrig det!

 IFK valde att ha på sig rosa matchtröjor i matchen mot Hammarby den 1 okt som stöd för bröstcancerforskningen. På fredag ska det bli manifestation mot allt onödigt våld. Vad gör du?

Ha det gött och lev väl!!
Imorgon är det den första dagen på resten av ditt liv.

//Mia

Vänner

image278

0-2!!

Bortamatch mot Malmö. Nervigt som f-n. Skitdåligt spel. Men vad faen, det är målen som räknas - missbedömda eller inte - (och denna gången hade vi konstiga Jonas till vår fördel - kors i taket!) VI VANN!
Tack alla änglar för en fantastisk dag!

Väckarklockan ringer sedvanligt 06.30. Snoozar 3 ggr innan jag orkar röra mig. Huvudet värker som vanligt.
Efter 2 koppar kaffe, väckning och påklädning av barnen känns det lite bättre. Fjärilarna börjar komma. För första gången på 5 år ska jag åka med Supporterklubben på bortamatch. Annars har vi alltid åkt ner själva pga av min sjukdom som hindrar mig från att åka långväga med buss. Men nu skulle det alltså bli tåg till Malmö och uppslutning på Centralen. 600 st änglar ska rälsvägen bäras söderut. X2000 - en gudagåva!
Jag, Seppo, Janson, Jill S, Johan och Harald har så trevligt som bara vi kan ha det.
Det är en känsla som inte går att beskriva - att träffa alla änglar igen (och inte bara på läktaren eller i butiken).

Vår tanke var att gå före marschen till arenan för att undvika biljettkön, men så blev inte fallet. Efter att ha irrat runt en stund i Skånes huvudstad (som bara tycks bestå av klädaffärer och kaffebarer..) slår vi oss till slut ner på en restaurang invid vägen. Där drack mina enda 5 klunkar öl för denna dag, Jill var så gullig och bjussade. Jag skulle ju köra hem sen..
Vi sneglar på klockan för att hinna, och rätt var det är kommer hela j-a marcheringståget utanför dörren. Så det var bara till att haka på. Hamnar bredvid en häst som var helstissig, stackarn. Blev inte direkt bättre då ngt dumhuvud kastar smällskott under hästkraken och orsakar iritation och smått upplopp. Jill tar mig under armen och promenerar prompt vidare.
Stämningen under marschen var obehaglig. Det var bara till att gå, och hålla sig intill kanten ifall det skulle bli rusning.
Men stämningen på läktaren var underbar! Vi sjöng, skrålade och jublade. När det återstod 5 minuter stod vi bakom läktaren och tassade fram och tillbaka. Håll nollan nu då Bengan!! Domaren blåser av och automatiskt tittar man på resultat tavlan för att kolla att det verkligen var sant. JAAAA !!!  2-0 till Änglarna

Vi vänder på klacken för att hinna bland de första till Harrys och en bit mat. Där var det ju stört omöjligt att ta sig in innan matchen, det var änna knöfult. Otroligt go oxfilé fick vi. Seppo tycks vara nöjd med att ha en fru som väldigt sällan orkar äta upp en hel rätt på restaurang. Kanske var det orsaken till att han inte beställde in ngn mat till sig. hihi

På tågresan hem bevisar vi för alla att vi kan flasha. Seppo höll liv i vår vagn och till det säger jag bara - no comments!

2-0 till ÄNGLARNA!!!


Hjärtklappning!

Jag trodde jag skulle trilla av stolen förut..
Imorse när jag sedvanligt sätter igång datorn är det 3 st online på Sideline Fashion. Har vant mig vid alla låga siffror, jag vet ju att det kommer att bli mer sen när de sponsrade länkarna på google kommer igång i, förhoppningsvis, nästa vecka.
Lägger ut lite auktioner på tradera och smyger tillbaka till Sidelines admin. 47 stycken online! Jösses, vad hände? Som mest har jag sett 22 st samtidigt så det var görkul!! För att lugna ner mina uppspelta nerver kollar jag mina mail och kollar igenom de tänkta sökorden från Aleksika. Pratar med Lena från Lundmyr och sneglar återigen på min admin. DÅ j'r i min låda - 98 st!! Vad kommer alla ifrån? Hur har de fått reda på Sideline Fashion?
GUD vad roligt!!

//Mia

SM-guld?

Kan ju faktiskt villigt erkänna att i början av denna säsongen trodde jag aldrig att Blåvitt skulle ligga så bra till! :) Å andra sidan tippade jag inget annat lag som SM-guld vinnare heller för den delen. Hammarby i måndags var en härlig match, både på plan och på läktaren. Hela sittplats var med och sjöng, och Emil var överlycklig.
Jag hade tippat 2-0 den matchen, men jag grät inga tårar över det när Blåvitt dängde in 3-0 målet.


Har postat den första försändelsen idag från Sideline Fashion!
Kom igen gott folk - beställ mer. :)

Ska väcka Maia nu annars somnar hon la aldrig ikväll igen.

Ha det gött!

Kramen
Mia

Tand nr 1 - Emil är såå stolt!

image270

Beställning

Så idag hände det! Den första "riktiga" beställningen kom in! Från en som är, för mig, helt okänd alltså.
Jag blev så himla lycklig och började skaka lite lätt i händerna.. :) Haha, det är en härlig kick att veta att det fungerar och att man kan hjälpa folk ute i vårat avlånga land. Så idag blev det till att packa regnställ och regnvantar. Fast så långt i packandet kom jag inte - kom på att det inte får plats i min brevpåse. Måste inhandla det imorgon!

Köket kom imorse, snickarna var här hela fm. Vi lämnade dem ifred, jag jobbade ju till 13 och Seppo höll mig sällskap. Sen lunchade vi med Dollan och Sebban på Frågetecknet. Stora Strömberg var där med, välkammad och i Replay jeans. :) Nåväl, väl hemma igen så ligger det en lapp på bordet att de inte kunde göra färdigt pga rör och ventiler eller vad f-n det var. :( Seppo ringde säljaren och han skulle prata med snickarna och återkomma till oss imorgon. I övrigt blev det jättefint, det som kom upp!

Våran frys står i svalen. Grannen skulle hämta den, men inte fått det gjort. Börjar bli lite annoying.

Nu kom lillasyster Jossi med bebis!!

Pöss i pannan!

//Mia