Rosa bandet

Jag blev så upprörd när jag läste en insändare (sms) i GT igår.
"Skulle världen räddas för att några idioter tar på sig rosa skjortor?"
Vad i h-e tänker den människan med? Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

På något vis är vi alla drabbade av denna hemska sjukdom som kallas cancer. Den förintar och förstör. Alla känner någon som känner någon som är sjuk eller bortgången. Det är ingenting att skoja om eller skriva dumma sms om! Vår vän är sjuk - mycket sjuk fick vi veta i veckan. Hon har inte lång tid kvar och det känns så j-a orättvist! Jag blir så ledsen och frustrerad, men framförallt känner jag stor medömkan med henne och hennes familj.
Suck - jag finner inga ord! Jag vill bara gråta.

Jag ska gråta en stund. Kanske blir det lättare sen.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något! Glöm aldrig det!

 IFK valde att ha på sig rosa matchtröjor i matchen mot Hammarby den 1 okt som stöd för bröstcancerforskningen. På fredag ska det bli manifestation mot allt onödigt våld. Vad gör du?

Ha det gött och lev väl!!
Imorgon är det den första dagen på resten av ditt liv.

//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback