Cysta

Värken började för några månader sedan. Trodde inte det var något märkvärdigt, jag skulle ju ha lingonveckan och då har man ont. :) Men sedan kom värken med tätare intervaller, slår bort tanken med att "det kan ju göra ont vid ägglossning också".
När värken återkom allt oftare fanns det alltid en hel del undanflykter och "det gör inte såå ont"

Mitt i all värk skulle jag på rutinkontroll för cellprovstagning. Nämner då att jag har ont och de ber mig avvakta till efter nästa ägglossingsperiod, har jag fortfarande ont då så skulle jag ringa gyn.

Från och till mådde jag väldigt bra. Det är så mycket lycka runtomkring mig nu så den smärta jag kände var obetydlig. Det gick att leva med. T.o.m de gånger jag vek mig och de gånger jag inte kunde sova.

Så idag var jag hos läkaren. Det konstaterades att jag troligtvis gått med en vattencysta på äggstocken under en längre tid. Den hade växt sig till en storlek av en grapefrukt ungefär och nyligen spruckit. Det gör den när kroppen själv vill ta hand om läkeprocessen. Så nu är det fullt med vätska som irriterar och som bukhinnan ska ta upp.

Helt ofarligt, men ändock skrämmande och smärtsamt. Ger en också en snabb insyn på hur jävla fort ens liv kan ställas upp och ner.

Nu är det bara att avvakta och se om smärtan försvinner och om kroppen sköter allt själv. Eller om man måste tillbaka och göra titthål. Jag avskyr verkligen att åka till läkaren. På senaste åren har jag visserligen blivit väldigt duktig och inte känt att jag nästan svimmar bara jag ser en vit rock, men ändå...

Ringde ett samtal idag som inte gjorts på länge. Kanske för att jag envetet väntat på att hon ska ringa mig. :) Inbilsk och naiv. Jill, tack för en härlig pratstund! Saknar er!

När jag kom hem satte jag mig vid datron och bläddrade igenom mina bilder. Så jävla sentimental man är :) Men jag undrar om mina vänner verkligen förstår vad de betyder för mig? Alla minnen, alla tokerier, hela vår framtid.

I helgen ska jag få umgås med de underbara! Fest hos oss på fredag och så är det Mölndalsfesten med Partypatrullen på lördag! Livet leker! Trots smärta!

Take care out there!

Tror du att du är ung?

Jag storstädade kontoret häromdagen, in i skåp och lådor. Man hittar en massa roliga saker då :)
Bland annat fick jag en  gång ett mail som jag skrev ut och har sparat av någon anledning som jag inte minns, men utdraget fick mig att le och det vill jag ju dela med mig av :) Have fun!

Tror du att du är ung?
Glöm det! När ni läser detta förstår ni varför...
De som tar studenten i år (2003) är 19 år och föddes 1984 och:
* De var 1 när Carola slog igenom med Främling och vet inte vilka bröderna Herrey var.
* Så länge de kan minnas har det varit lag på att man ska ha bilbälte, även i baksätet.
* De minns inte den tid då lösglass bara fanns i vanilj- choklad- och jordgubbssmak.
* För dem har Per Gessle alltid sjungit på engelska.
* Magnus Härenstam leder Jeopardy, och har aldrig varit komiker
* Freestyle är en fickbandspelare, inte en popgrupp
* De har aldrig ägt en femöring eller en femkronorssedel, de kommer inte ihåg att det har funnits tiokronors sedlar.
* Kebab har alltid funnits i Sverige
* Man har alltid kunnat hyra videofilmer.
* Bamse och Brummelisa har alltid varit gifta och haft ungar.
* De vet inte att personerna i Melrose Place en gång varit mentalt friska.
* De tror att det aldrig varit snö på vintern söder om Gävle.
* De har aldrig sett fram emot "anslagstavlan" och "linus på linjen" för då fick man se tecknat på TV.
* De tror att 4.2 är ett windowspaket och inte ett skolbetyg.
* AIDS har alltid funnits i deras begreppvärld
* Läskflaskor har alltid öppnats med kapsylöppnare.
* De har aldrig spelat Pac-Man
* CD-skivan uppfanss det år de föddes.
* De har inte druckit Festis ur pyramidformade tetrapack.
* De kan inte ens ana sig till hur livet skulle vara utan fjärrkontroll.
* Rullskridskor har alltid inneburit In-lines.
* Popcorn har alltid poppats i mikrovågsugn.
* De h ar aldrig badat i havet och tänkt på "Hajen".
* De vet inte vem JR är, och bryr sig inte om vem som sköt honom.
* Michael Jackson har alltid varit vit

Det är inte så dumt att vara gammal ändå!

Vårkollektionsfest!!


Högvinst

Hej hopp!

Sitter här nu denna lördag morgon och förbereder inför kvällen 6party med att dra ut beställningssedlar. Jag måste nog ha de mest färgglada beställningssedlarna tror jag :)

Utvilad är jag, sov nog 10 timmar inatt. Det behövdes verkligen! Sov knappt en blund förra natten, vaknar med smärtor och panikångest. Inte alls trevligt. Smärtorna i magen kommer allt oftare nu, känns som konstant mensvärk nästan. Jag har fått en läkartid på onsdag, hoppas han kan hjälpa mig.

Till min fasa är kaffet slut så jag har tvingatt i mig en cappuccino. Det är vanligtvis gott, men inte som morgonkaffe... Får bli en stor kopp på jobbet sedan.

Köket är ännu inte klart, men en bra bit på vägen. Tack vare G händer det saker hela tiden. Fast mannen min är duktig också, han vill så mycket men det är inte alltid det blir rätt. Whatever, bara det blir klart. Jag har gjort mitt målande så nu lämnar jag över till karlarna. Jag tar hand om resten av bombnedslaget till lägenhet under tiden så man slipper skämmas ihjäl när folket kommer på fredag.


Mitt i all detta kaos och saknaden av underhållning och ekonomin drömmer man sig bort till fjärran länder. Men nu behöver vi inte drömma så mycket längre. Bara skrapa ihop så vi kan göra oss varsitt pass och fickpengar så vi kan leva en vecka i Alanya. Vi vann nämligen 20000 på Fritidsresor på Bingolotto i söndags!! Tjohoo!! Det är helt jävla galet tokigt! Det finns ju bara inte, det är ännu väldigt overkligt. Emil är i extas :)

1 mars slutade Seppo att röka och det har gått oväntat bra måste jag ju säga. Han har ett spray istället nu i början föra att vänja sig av med skiten. Duktikga du!!

Nej, om man skulle ta å göra sig lite frukost.

Ha det så gött!
//Mia