Minusgrader igen

Denna vinter verkar aldrig ta slut. Fast å andra sidan är det ju faktiskt bara februari.... Men ändå - jag är väldigt trött på snö, is och kyla. Idag är det visserligen väldigt vackert väder ute som härligt solsken, men minus 12 är inte ok :)


I eftermiddag är det dans, I can´t hardly wait. Repetition av förra veckans moderna vals och cha cha, kanske hinner vi med ngt nytt också :) Det är så härligt att ha kommit igång med dansen igen, kan inte beskriva i ord hur lycklig jag är på dansgolvet. Kärlek!

Förra veckan fick jag veta att Dolly Parton kommer till Göteborg i sommar! Herregud, jag bara måste gå!!! När biljettsläppet var i tisdags messade jag Malin för att kolla om de har några biljetter i år också. Vi köpte via henne sist när Dolly var i Scandinavium och fick plats på andra raden på parkett. De biljetterna har jag inte råd med i år, men jag är nöjd bara jag får vara i samma lokal :) Jag kan stå i hallen..... Det är ju Dolly!
Malin ringde upp och lämnade ett annat glädjande besked - de har fått barnbesked! Gud så roligt!! En liten kille på 2,5 år väntar på att få komma hem till underbara Malin och Pelle! Grattis till er båda! Tårar rann av lycka.
Sedan säger hon i nästa andetag att självklart ska vi på Dolly hon och jag. En heldag med Malin, middag och konsert från logen! Då grät jag igen! En berusande känsla av lycka och glädje.

Tänk vilka vänner man har! Jag är så lyckligt lottad av ha mina vänner runtomkring mig. Jag älskar er!
Även om man inte alltid har tiden över så vet ni!


Projekt renovering av köket går långsamt framåt. Jag vet att vi inte har tiden för att hinna med allt på en gång, men jag vill se snabba resultat. Jag har inte tålamodet att bara se hur det knappt händer någonting.
Idag ska Seppo riva det sista kaklet och jag ska slipa det jag kan på väggarna. Sedan kanske vi kan tvätta taket och putsa bort slipdamm.
G kommer på tisdag för att inspektera :) Jag känner mig så totalt handlingsförlamamd när jag inte vet vad jag kan göra för att få något att hända. Och när jag väl gör något så är det alltid något som Seppo måste göra innan jag kan göra det jag tänkt.... Gahhhh!!!! Jag vill bara bli klar!!!


Igår blev min älskade stora lillebror 25 år! Grattis!!
Vi var över med ett gäng kast-rullar, det var en given present från lilla storasyster. Använd dem nu inte till vad du använde morsans kastruller till när vi var små! De är inte gjorda för att väcka folk med. Å framförallt inte till att slå folk i huvudet med......då kanske folket inte vaknar alls... igen...
Men puss på dig lillebror - du är världsklass och jag älskar dig göramycket!

Stora stygga vargen var hos rullarna också och vi hade sedvanligt pusskalas :) Jag hade köpt honom ett grisöra också som han förstjust tuggade i sig.


Maia började sin bowlingskola i fredags på Aktiviteten. Hon hade haft jättekul och gjorde 89 som bäst i sin serie. Hon är för duktig min lilla snörpa!
Förhoppningsvis ska vi väl kanske bowla idag med Anna. Men vi ska inte ropa hej förrän vi är över ån....

Ni sitter mina fantastiska barn på golvet i vardagsrummet och pusslar. Kanske skulle passa på då att hänga tvätten medans de är lugna å fina :)

Pöss på er gött folk, och ta det lugnt i spåret!

//Mia

Livet är underbart

När man tror att våren är på väg slår kylan tillbaka igen. Inte acceptabelt!! Den svenska vintern är förrädisk och elak, iaf i storstäderna där vi inte vill ha snö och blixthalka.
Sonens fotbollsträning blev inställd igår pga snöyra och slask, trist.

Maia har lärt sig vissla så ni kan ju begripa hur det låter näst intill konstant här hemma. Hennes skratt, gnäll och tjöt har kompletterats med ett evigt visslande. :)
Emil har börjat med Judo utöver de två dagar har tränar fotboll. Jag frågade Maia om hon också vill börja med någon sport. "Jag vill bara gå i brandmansskola" Ja tack för den du.... "och så vill jag bowla"

Min lilla snörpa går alltså i tant Annas fotspår. Aj aj.... :) Fast å andra sidan har jag tantens snörpa i mina fotspår - hon är rockabilly och lär sig bugga :)

Jag ska också äntligen börja dansa igen! På söndag sätter vi igång och en av mina närmaste vänner följer med mig. Det ska bli så otroligt kul och jag hoppas han inser hur mycket detta betyder för mig. Jag är så himlans tacksam och ska verkligen visa dig glädjen och kärleken till dansen.

Ikväll tänkte jag börja riva lite tapeter i köket och tvätta taket. Var med G och inhandlade färg och verktyg på Flügger igår, det ska bli så jävla skönt att äntligen komma igång med detta, som det verkar, evighetsprojekt. Utan dig hade vi aldrig fått detta gjort, du gör så otroligt mycket för oss. Tack!!
Till detta måste vi naturligtvis ha oss varsin öl så det får bli systemet på dagens lunchrast :)

Igår fick Seppo beskedet - han får åka med till Kina och jobba där ett år från och med september när fabriken ska byggas upp där. Det var med blandade känslor jag tog emot det beskedet. Jag är naturligtvis jätteglad för hans skull, det är en otroligt häftig upplevelse för honom! Samtidigt vill jag ju inte att han ska åka, det blir tufft att vara utan honom här hemma. Vi ska ha familjeråd med barnen och poängtera att nu blir det extra viktigt att vi alla hjälps åt!
Han kommer hem var fjärde vecka, jobbar 3 veckor - hemma 1 vecka, så det ska nog gå jättebra!
Älsklingen - jag är så glad för dn skull!

Vi planerar ett litet party den 25 mars - presentation av nyheter i väskan och så lite deja vu Blåvitt på TV´n... Welcome!

Hög tid för frukost och försöka väcka snörpan...

Take care!