Maia slutat med napp

Ja, så är det. För en vecka sedan lämnade Maia in sina nappar till leksaksaffären. :)
Vi har försökt ett tag att succesivt vänja av henne med napparna, men det har gått sådär. Och så går hon och henns "pojkvän" Lovve (Oliver) och bestämmer att de ska lämna napparna till lekaffären. Maia tog det tydligen inte på så stort allvar först - inte förrän hon insett att Lovve faktiskt HAR lämnat sina nappar till lekaffären och istället fått nya leksaker. Då ska hon och jag gå nappjakt hemma med en påse som hon lägger napparna i som vi hittar. Det vara bara för mig att föra över pengar från sparkontot för jag kunde inte gärna be henne vänta en månad...
Förra lördagen bar det av till BR i Kållered. Hon hade sin påse med nappar med sig och tog några varv i affären innan hon bestämde sig för en telefon med tillhörande väska och en skottkärra med sandleksaker. Hon hade velat ha dockkläder också, men som hon sa " den kan vi ta sen med de nadra napparna..." vi hittade ju inte alla... :)
De första nätterna var tunga, men nu verkar det gå bra. Hon vet vad hon har gjort och vad det innebär. Hon gick t.o.m tillbaka till affären för att vinka en gång till till napparna. Hon har nappflaskan som substitut nu istället, inte för att suga på utan att bara hålla i.

Jag har varit rökfri i lite mer än 3 månader och det har aldrig varit så jobbigt som det är nu. Jag är så jävla röksugen emellanåt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Än har jag stått på mig, men jag vet inte längre vart det slutar. Jag hoppas jag kan stå på mig, men det är svårt. Mycket svårare än vad jag någonsin trodde det skulle bli. Jag försöker att inte tänka på det utan hitta på något annat när det blir jobbigt.

Jag har fått mer bilder på vår älskade Lova i Stockholm. Jag blir så glad när de kommer eftersom vi inte har möjligheten att träffa henne ännu. Jag hoppas vi får träffa dem snart allihopa, snart är det semester och vi kan ge oss ut på vägarna runt om i landet igen.


För alla er som tänkte fira min födelsedag i augusti och som gillar Blåvitt tänker jag be boka den 23 augusti i era kalendrar. Då dra vi till Norrköping med tåg. Prider, tid och avgång kommer i senare information och vi åker med Supporterklubben Änglarna. Håll er uppdaterade!
www.anglarna.se

Igår kom 2 modeller av de nya tröjorna jag beställt till Sideline Fashion. Jag har inte lagt ut dem på nätet, men tänkte hinna med det imorgon. Har du inte registrerat dig som kund ännu rekommenderar jag dig att göra det denna månaden. För då får du inte bara ta del av spännande nyheter utan du deltar även i en utlottning av merx trendiga kylväska från TicTacDesign.
Du blir kund genom att fylla i dina uppgifter efter att klickat på "mina uppgifter", den gråa ikonen i övre högra hörnet.
Välkommen!

Vi hade med oss båda barnen till Ullevi idag och jag hade räknat med katastrof. Men det gick jättebra. I 80 minuter kunde vi något sådär hänga med i matchen, Maia var jätteduktig. Emil också, men han är ju inbiten numer. :)
Och så vart det lite lättare kanske med det fina resultatet vi fick. Tack Blåvitt!

Nu är klockan snart 21 och barnen lever fortfarande rövare. Maia springer omkring med sin eko mikrofon och Emil vägrar ta på sig sin pyjamas.. dags för mamsen att rycka in. Apropå mamsen - mamma, I love u!!

Ha det så gött alla där ute!

Och alla våra tankar av värme och hoppfullhet till Engla och hennes familj!

Kramen
Mia