Sommar

Hej hopp

Denna veckan har jag haft lite smygsemester tis-fre. Så himlans göttigt! Bara vara och andas. Vi har haft Chivas här tis-ons, skolavslutning och student, shopping på Lustjakt i Uddevalla..... Emil har fiskat i Rådasjön med farfar och Maia har hjälpt Vailet med hunden. :)
Jag hade tänkt få in lite mer dans på schemat denna veckan, men föll så illa i fredags och skadade benet så jag nog får ta det lite lugnt. Jag kan gå och dansa, men det gör så förbannat ont efteråt. Igår upptäckte vi dessutom att såret är infekterat och foten börjar bli lila.... hrm...

Det var i fredags som jag skulle upp för ståltrappan till lagret. En trappa jag har gått i en miljard gånger typ. Men nu snackar vi ju om mina klumpedumpe fötter. Jag har hela famnen full med grejer att bära och som tur är har jag Jansson med mig. Jag snubblar och sätter smalbenet i kanten på trappan. Ont så in i helvete. Reser på mig, lyckas öppna första dörren. Sedan får jag sätta mig ner för ett översköljande av smärta och illamående kommer över mig och jag tappar nästan andan. Enveten som jävla åsna kämpar jag mig in på lagret, men blir där sittandes.
Lisa kommer upp. Lägger omslag och ringer efter ambulans. Här har jag bara svaga minnesekvenser.
Ser att det står Daniel på ambulansskötarens namnbricka, jag vill spy men kan inte, tror att foten ska lossna från benet vid varje gupp vi åker över. Vi åker till Mölndal och Seppo möter upp.
Jag får värktabletter och börjar komma tillbaka till verkligheten. Akuten?! Här vill jag fan inte ligga i flera timmar. Vill resa på mig och gå men känner att benet inte vill hänga med. Varför?! Ja just ja... ¨
Det är fullt med folk och vi knör i korridorerna. Efter 6 härliga timmar har det undersökts, röntgats och konstaterats - inget är av gudskelov. En rejäl smäll, ett djupt snitt där nerver och muskler fått lite stryk. 1,5 cm från den nya tatueringen dessutom. Snacka om tur i oturen. 

I söndags var jag på dansbanan igen med Dan. Vi tog det väldigt vackert och det kändes inget då, men när jag skulle upp ur sängen på måndag morgon.. haha... I onsdags var det Scotts på Liseberg. Fick dansat lite med Mats och Dan, men den mesta av tiden stod jag framme vid scenen med Maia på mina axlar. Hon med kameran i högsta hugg.


I söndags var det PelleKan festen i Mölndals stadspark. Och som vanligt när jag gör något med familjen Olsson-Hansson har vi fantastiskt trevligt! De får mig att andas och känna mig avslappnad. På ett sätt som bara mina vänner kan. Guld värt!!
Helt överraskat dök Dollan upp också. Herregud så glad jag blev över att se henne igen!


Idag ska jag se om vi kan få bokat våran resa. Fick sms av polisen igår att barnens pass är klara så nu är vi igång :)
Jag måste ordna med Seppos boende också för Eskils cup i Helsingborg i augusti. Emil har blivit uttagen till laget som ska åka, jättekul!!

Lite att stå i, men det går bra! Måste kramas lite med Veronica och barnen också. :)

Ha det så gött folks!

//Mia

p.s Nu har smyckena kommit från Dag&Natt. Jättefina!! Bokar ni ett party med mig inom 2 månader får du en extra värdinnegåva.