Stolt Mor!

Idag är jag mer stolt än nåsin över Emil!
Det har ju varit lite si och så med hans tandläkarbesök, det är inte direkt hans starka grej. Vems är det egentligen?? Jag är själv lite apatisk så det är Seppo som har fått följa med honom.
Men idag var jag med, som extra stöd. Emil skulle drogas och borras... Vi hade packat med oss Pettson boken och favoritdrickan Fanta Exotic. När sköterskan kom med lilla tabletten som skulle sväljas blev jag skeptisk. Det hade han ju aldrig funkat innan. Men vi delade den i 2, la den på tungan och simsalabim - han svalde den!! 20 minuter senare låg han i tandläkarstolen och lyssnade snällt på vad Leif sa till honom. 40 minuter tog hela besöket - och de fick putsa, borra, och lägga bananlack. Han somnade gott i bilen hem sen. Han var välförtjänt de 100 kr jag hade lovat honom.

I fredags var jag hos läkaren med båda barnen och de tog blodprov på fingret utan att säga ett knyst! De har varit förkylda i 2 veckor, detta berodde på en virusinfektion de haft som nu är övergående.

Kalas - det känns som att alla fyller år i oktober! Det är kalas varje helg - gärna 2 om dagen. :)
Igår kväll, när vi var på väg hem från Thelmas kalas i Trollhättan, säger plötsligt Emil där bak i bilen - "kolla mamma, jag drog ut min tand". Och se där, i hans hand ligger hans f.d lösa tand nr.2. Han var väldigt mån om att inte förlora den också som han gjorde med ettan. Denna skulle i ett glas med vatten!
Seppo har kvällningen när han är hemma så jag hade gått och lagt mig innan barnen. Naturligtvis trodde jag att Seppo skulle konferera med tandfén igår kväll... Gissa om jag hade en besviken son imorse! "Det finns ingen tandfé!" säger han bestämt. Jo då försäkrar jag, hon har lite mycket att göra bara. Hon kommer ska du se.
Å kan ni tänka er - vi hör ngt i hans rum när jag gör iordning deras frukost (jag i köket, han i vardagsrummet framför TV:n) å vips så ligger det en blank tia i glaset och tanden är väck... :)

Carpe Diem!

//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback