Emils tankar kring rosa bandet

Oktober månad är det stor kampanj med rosa bandet, jag och min son har diskuterat detta och vad det innebär att köpa ett sådant. Det är inte det lättaste att förklara, men jag gör mitt bästa.
Han vet situationen med vår vän och idag när vi ska kolla på NordIrland- Sverige kommer bollen till avspark med en skärmflygare som efter sig hade långa rosa band.
E - varför har han rosa snören?
M - för att visa att de stödjer bröstcancerforskningen. Rosa bandet du vet
E - Kan vi inte köpa ett till S (vår drabbade vän)?
M - hon har redan ett skulle jag tro
E - vad bra, då behöver du inte vara ledsen mamma.

Då rann bägaren över. Mina tårar rann och gud signe mitt barn!

Innan han somnade frågade han mig om jag hade köpt rosa bandet till honom som jag hade lovat idag (tredje gången han frågar det idag..) Jag svarade att jag inte hann med det, men att vi gör det imorgon efter skolan. Han somnade tryggt och skönt i soffan efter att ha fått mitt rosa band på sin jacka. Han vill visa kompisarna på skolan att han bryr sig om.

Nu kan jag återgå till fotbollen (Sverige leder med 1-0) och försöka få Maia att somna lika gott.

Kram på er alla!

//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback