Jag är så fjompig :)

När det gäller nya platser, nya människor och ensamhet är jag väldigt fjompig. Jag är faktiskt en väldigt blyg flicka när jag inte har någon vid min sida. Nu vet jag att några av tjejerna bara skakar på huvudet, men så är det. :)

Som idag - jag skulle på min första företagsträff med Företagarna Mölndal. Det var lunch på Ifvars och föreläsning av hemlig gäst. Människor jag aldrig träffat och ett ställe jag aldrig varit på.
Efter en koll på nätet av adress så åkte jag iväg med 40 minuters marginal. Hittade dit på 10 minuter så jag satt i bilen på parkeringen i 20 minuter innan jag gick in. Alltså återstod det 10 minuter innan vi skulle träffas.
Ifvars är en lunchrestaurang dit många går, upptäckte jag. Hur ska jag kunna veta vilka av alla dessa människor som det är jag ska träffa? Inga skyltar såg jag heller. Det måste ju se dumt ut när man står där som ett levande frågetecken så jag småläste lite matsedlar och broschyrer ett par minuter innan jag gick och ställde mig i hallen där ingen kunde se mig. Med bankande hjärta och tusen funderingar ringde jag ordföranden (Anita), men inget svar.. Suck - jaja, jag åker väl hem igen då..
Satte mig i bilen och slår på motorn. Men något inom mig säger att jag inte ska därifrån. 1 minut kvar... Jag ringer Anita igen och hon svarar! :) Kändes lite fånigt när jag förklarade situationen, men jag kunde känna hennes leende genom luren. "Kom du in - jag möter dig". Jättetrevlig kvinna och sen gick det jättebra. Det blev många som kom, fler än det brukar fick jag veta av min bordsgranne. Det tråkiga var att jag var hungrig när jag kom och maten var jättegod, men jag kunde inte förmå mig att äta upp allt. Antagligen var det nervositeten som gjorde att maten bara växte i munnen på mig. Men kaffet gick ner utan problem! :)
Det var ett trevligt bryt i vardagen och man knöt nya kundkontakter. När jag väl känner att jag inte är ensam så har jag inga som helst problem att mala på. Det är bara det när man ska ta sig över tröskeln - in i verkligheten.

Bara några timmar efter mötet ringer min andra bordsgranne till mig. Det visar sig att han är aktiv i Fässbergs IF och hade ett förslag åt mig om att synas på deras sida som en del i marknadsföringen i ett nytt projekt de har.
Vi har pratats vid och mailats information och det låter mycket intressant!

För er som inte redan märkt det så har Mumin gjort entré hos Sideline! Leksakerna har anlänt, kläderna kommer troligtvis i februari eller mars.
 Lite ur kollektionen. Maia har missuppfattat det här med armpuffar - för henne är det hattar! :) Nåja, allting går ju om man bara vill.

På tal om Maia - nu kommer hon med regnjackan på sig, skolväskan på ryggen, körandes dockvagnen med favoritkaninen i. Helt normalt förutom att hon har gröna fotbollar i ansiktet som hennes kära bror så förnöjt har sitt dit med sin nya stämpel han fick av tandlläkaren.. Myckert vackert..

Börjar bli dags att avrunda för idag - Seppo vill ha hjälp med att lägga ungarna.

Ha det bäst!
Å tack mamma för i söndags - våra marknadsrundor är alltid lika efterlängtade!

Kram på er
Mia

God Fortsättning

Lite sen uppdatering, I know, men här är vi sjuka om vartannat. Jag och barnen är fortfarande hostiga och halvkassa, men det är  hopp om livet. :) Seppo blev ju som sagt magsjuk på lördagkvällen efter att våra gäster gått hem. Sedan låg han hela söndagen. 7.50 måndag morgon drabbade det även mig. Vi växlade om bara ... Fy satan vad det är hemskt att vara magsjuk! Så nu tycker jag nästan att jag är frisk när jag "bara" är förkyld. :)

Jag är aptrött, men sova är tydligen en njutnig man får när barnen är tillräckligt stora att klara sig själva. Varje natt den senaste tiden har jag fått knö med våra två små ligister som inte har benägenheten att ligga stilla eller tysta..

Det börjar bli ruljans på Sideline! Maddes mössor är poppis och det är återkommande kunder, vilket värmer gott för då är de ju nöjda. Sista helgen i februari tänkte vi ha homeparty här hemma, sedan ville Dollan och Madde ha varsitt också. Kul!!

Nu ska jag äta lite frukost innan det är dags att väcka ligisterna. Min man kom hem från jobbet nyligen så jag kanske hinner vara lite social också. :)

Ha det gött!
//Mia

ps. har fått min efterlängatde bild på lilla Stina. Tack Katja!

Magsjuka

Visst rullar det runt i magen av bara ordet magsjuka?! Det gör det i min iaf. Seppo blev dålig igår kväll och har sett ut som ett spöke de stunder vi sett honom uppe idag. Vi andra har, peppar peppar, klarat oss. Barnen har varit oroliga i magen i fredags, men sen har det varit lugnt. Jag har min jävla förkylning kvar och utan min Bricanyl kan jag inte leva! :)
Ur Amanda Larssons kollektion

Jag har varit RÖKFRI sen i tisdags. Jo, ni läste rätt - hon har slutat röka! Det trodde ni aldrig va?! Lite tack vare min förkylning, men mycket tack vare Peter på Yreg. :) Internt vet vi varför och tandpetare är bra när suget är som värst.
Det går faktiskt över all förväntan riktigt bra och jag är så Stolt! Jag har rökat i 20 år och vet nu bevisligen att det går att sluta bara man vill, och har ett mål! Upp till dig nu Peter!

Igår var jag och Emil med Pia och Linnéa på Scandinavium och tittade på Disney On Ice. Jag är lika förtrollad varje år och tycker det är så vackert.
På eftermiddagen hade vi middagsgäster och det var dags för barnen att plundra granen. Jag har ägnat denna veckan åt att smycka in granen i godis. En uppskattad och rolig grej.
Ur Amanda Larssons kollektion

Vi missade Hugos dop idag pga all sjukdom, damn! Jag som ville pussa och krama min lilla skrutt. Apropå små skruttar så har barnen fått en till kusin! Saga blev storasyster i veckan till en liten Stina. Jag väntar på foton, Katja! :)

Idag lade jag ut kollektionen från Amanda Larsson på Sideline Fashion. Senare ska man kunna beställa valfritt tryck, ska bara klura ut först hur jag bäst löser den biten. Amanda är en mycket duktig fotograf som tar helsköna bilder. Ta en titt! www.sidelinefashion.se

Ska väl plottra in lite bilder också, eller vad säger ni?
Ha det så gött!!

//Mia


Dålig dag helt enkelt

Ja, ni vet de dagarna man bara vill krypa ner under täcket och sova bort alla bekymmer. Jag skulle vilja sitta på ett berg och skrika ikapp med vinden.
Det är inte ofta de dagarna infinner sig, men just idag är en sådan dag. Jag har feber, har världens hosta och krupp typ... på det griniga ungar och en halvt irriterad man. Jag inbillade mig imorse att jag kunde städa undan julen, men det tog typ hela dagen och såg värre ut än när jag började. Vaknade dessutom 5 imorse av en mardröm (rasande hus som vi sprang ifrån, tappade bort familjen) och hostattack på det. Gissa om man kunde somna om?!
Seppo har jobbat idag på dagen så jag har varit hemma med barnen. Har inte orkat göra ngt direkt, utan bara anpassat situtionen. Vilket inte alltid blir det bästa, men det får gå. Chipspåsen är slut och kladdkakan som vi började på igår likaså.
Nu har Seppo tagit med sig barnen till affären och jag har låst in mig på kontoret för att få vara ifred och andas lite. Det är inte så farligt som det låter, våra stunder går fort över. Man är arg en stund, för att i nästa ta tag i nytt. Man kan ju inte gå och grubbla, det blir ingen människa klok av. Prata är bra. När man lugnat ner sig och om man tycker att det behövs. Prata för mycket är inte heller bra. Fan det är änna svårt med alla typer av förhållnaden. Jag är stolt över mig själv att vårat förhållande är så stabilt. Det har inte mina tidigare varit.
Lite kul har iaf hänt idag - det bästa var att få prata med Jessica en stund. De åker ju snart till thailand och är borta en månad. HEEELA februari! Jag är inte ett dugg AVUNDSJUK!! Så det så. :)

Jag fick ett mail häromdagen av en tjej som utbildar sig till fotograf. Hon undrade om hon kunde få visa och sälja sina produkter i form av tryck på kläder etc på Sideline Fashion. Gud, vad roligt! Vi har mailat mycket nu fram och tillbaka med bilder, priser och idéer. Det ska nog vara klart till fsg i februari.

Nä, nu får jag plocka färdigt. Konstigt - det känns som att det saknas en låda till julgrejjerna.. Jaja, det ordnar sig nog.

Hoppas ni har en helt klart mycket bättre dag än jag idag.

Kramen
Mia

Råkallt

Då så har vi invigt det nya året som tillåter oss alla att vara 08:or i 365 dagar.. hur ska vi överleva detta?! :)

Jul och nyår rullade på fint som vanligt, med firande till höger och vänster. Det enda som saknades var Mickes och Sannas visit, men det är fullt förståeligt att de stannar hemma i huvudstaden då Sannisen numera är tjockis. Om ca 14 dagar ska det vara dags för mitt efterlängtade kusinbarn att komma till världen.

Vi firade julafton hos mamma och kompani med sedvanliga Kalle Anka, god mat, tomte och klapplek. Juldagen åkte vi till Trollhättan och hade klappbyte med Seppos sida av familjen. Annandag jul var vi nere hos pappa Mats. Så var julen avklarad. :) Maias favoritklapp blev en film med Teletubbies som går konstant på DVD´n tätt följd av Snobben. Emil bygger med sina magnetstavar och åker mycket skateboard. Han ska bli fotbollsproffs och skäjtare säger han. :)
Juletiden är härlig tycker jag. Fast det är stök och stim så hinner man andas och umgås med dem som står en så nära. Och så får jag plocka fram mina vackra änglar!

Nyårsafton firade vi hos mamsen tillsammans med 15 andra glada firare. Vi hade sett till att ta en powernap på dagen så vi skulle orka med hela kvällen och en bit in på natten till skillnad från julafton då jag var helt slut vid 22.30. Emil vågade sig till och med ut vid tolvslaget, stursk var han också. Maia var med ut, men tyckte det var lite läskigt. Framförallt när vi firade av våra smällare som blåste av ovanför våra huvuden. Då vågade hon inte mer utan ville till altanen och titta därifrån istället. :) Jocke, mamma och Stoffe såg till att vi hade tävlingar under kvällen och faktskt så vann jag en av dem! Stolt! :) Det gällde att tänka logiskt efter undermeningar som skulle bli kryddor. Inget jag är vidare duktig på, men plötsligt händer det. haha

Jag ska slänga in lite bilder sen när jag fört över dem till datorn, men inte just idag. Snart är det dags för bok och sängen!

I mellandagarna jobbade jag tor, fre och sön. Inte vidare intressant, men jag måste få påpeka att jag började arbetet i torsdags med att ringa polisen.. Några idioter hade roat sig med att ha sönder 2 av våra fönsterrutor igen. Det är fortfarande pansarglas så man kommer inte in, men det blir ju fula sprickor ändock. Fick veta på fredagen att grannen ovanför hade hört en smäll när de tittade på Kalle på julafton, när hon tittade ut fick hon se 2 killar springa från platsen och en stor sten låg vid vårat fönster.. hmm.. undrar vad de hade roat sig med mitt på blanka dan?? Va fan - har de inga hem?? Det var ju julafton för guds skull! Inte nog med det så hade vi hackers inne på sidan på julafton. Först idag!! sattes allt igång igen så jag imorgon kan börja hjälpa mina blåvita internetkunder.
Tack och lov att jag har Jetshop till Sideline!

Apropå Sideline Fashion så har jag leverantörsmöte den 10:e jan med en kille som säljer Mumin leksaker. Och så har jag snart en annan leverantör som tillhandahar Mumin kläder.. Så snart kommer de, Mumin!
Jag har även kollat på sportiga kläder till junior som är stor chans att de kommer att beställas in. Ajk och Bajen ska det ringas till denna månaden, men där kan jag inget lova.
Försäljningen går sakta men säkert. Det svåra är att nå ut till folket och där behöver jag er hjälp! Prata med folk, gör reklam! :)

Nu ska jag gå och sussa lite så Maia kan somna också.

Pöss i pannan!

//Mia