Se det positivt

Först och främst ett stort grattis till min Anna som tagit silver tillsammans med Fatima och sedan gått vidare till SM final i singel. Det är min bowlartjej det!! Stort lycka till i helgen!!

Som märkes  har jag inte varit här på ett tag, men ni vet ju hur det är och hur det blir... Tanken är god i alla fall.

Äntligen börjar det sköna vädret komma smygandes tillbaka och man har en svag förhoppning om att det kan bli sommar i år igen. Nästa vecka är alla skolavslutningar. Söta Jenny tar studenten och min lillfis går ut trean... Scotts på polketten samma kväll, Maia är överlycklig och förväntansfull. "Jag ska säga att jag är kär i han" (Till Henke som sjunger) :)

Jag var på Liseberg med Emil igår. Vi skulle titta på Danny. Det gjorde vi..... i typ 3 låtar... sedan var han inte intresserad längre. Han ville hellre passa på att åka lite när det var så lite folk och knappt några köer. Efter att ha kramat om Ola åkte vi spin rock, Kanonen (2ggr) och Balder innan det var dags att åka hem igen. 

Jag har varit på Liseberg vid flertal tillfällen i år, men då har jag varit på Polketten och dansat. Tack vare Dan har jag lärt känna några dansanta människor, men ingen ännu som jag känner att jag kan svänga loss med. Det kommer väl i sinom tid. Jag saknar Robban som fan i dansen, men Gävle är en bit bort.... 
Jag har iaf jävligt kul när jag dansar, som att träda in i en annan värld. 

Min firma går strålande bra (6party.nu) och jag lägger in ett extra kol nu innan Seppo drar till Kina. Ska även börja sälja smycken för dag&natt och köra en kombination. Mannen är väl inte jättelycklig över att jag inte är hemma så mycket, men sedan när han drar kommer jag inte iväg på samma sätt. Så nu vill jag passa på att ha partyn, ut å dansa, träffa vänner och naturligtvis andas med familjen. 
Det ska bli en härlig och tuff utmaning när han åker. Full kvalitetstid med barnen, det ser jag fram emot! 

Det är väl tufft för det mesta, men jag försöker alltid se saker och ting positivt. Det krävs mycket mindre energi då :)
Jag kan bli jävligt less på mitt jobb när lönen kommer.... men jag har iaf ett jobb.
Jag kan bli jävligt less på min gubbe emellanåt..... men jag har iaf en go gubbe.
Jag kan bli jävligt less på mitt liv i allmänhet...... men kan kan andas och finner på något sätt styrkan i att gå vidare med nya friska tag
Var finner du glädjen? I familjen, dina vänner eller någon hobby? Man skapar sin kraft i sin glädje - Gläd dig åt det lilla och le, du ska se att det ordnar sig.

Maj månad har rusat förbi sedan sist jag skrev (och april också ser jag...) mycket skojigt har hänt under denna tiden. Men det får jag referera till en annan gång - nu ska det väckas barn.

Ha det så gött!

//Mia