Tror du att du är ung?

Jag storstädade kontoret häromdagen, in i skåp och lådor. Man hittar en massa roliga saker då :)
Bland annat fick jag en  gång ett mail som jag skrev ut och har sparat av någon anledning som jag inte minns, men utdraget fick mig att le och det vill jag ju dela med mig av :) Have fun!

Tror du att du är ung?
Glöm det! När ni läser detta förstår ni varför...
De som tar studenten i år (2003) är 19 år och föddes 1984 och:
* De var 1 när Carola slog igenom med Främling och vet inte vilka bröderna Herrey var.
* Så länge de kan minnas har det varit lag på att man ska ha bilbälte, även i baksätet.
* De minns inte den tid då lösglass bara fanns i vanilj- choklad- och jordgubbssmak.
* För dem har Per Gessle alltid sjungit på engelska.
* Magnus Härenstam leder Jeopardy, och har aldrig varit komiker
* Freestyle är en fickbandspelare, inte en popgrupp
* De har aldrig ägt en femöring eller en femkronorssedel, de kommer inte ihåg att det har funnits tiokronors sedlar.
* Kebab har alltid funnits i Sverige
* Man har alltid kunnat hyra videofilmer.
* Bamse och Brummelisa har alltid varit gifta och haft ungar.
* De vet inte att personerna i Melrose Place en gång varit mentalt friska.
* De tror att det aldrig varit snö på vintern söder om Gävle.
* De har aldrig sett fram emot "anslagstavlan" och "linus på linjen" för då fick man se tecknat på TV.
* De tror att 4.2 är ett windowspaket och inte ett skolbetyg.
* AIDS har alltid funnits i deras begreppvärld
* Läskflaskor har alltid öppnats med kapsylöppnare.
* De har aldrig spelat Pac-Man
* CD-skivan uppfanss det år de föddes.
* De har inte druckit Festis ur pyramidformade tetrapack.
* De kan inte ens ana sig till hur livet skulle vara utan fjärrkontroll.
* Rullskridskor har alltid inneburit In-lines.
* Popcorn har alltid poppats i mikrovågsugn.
* De h ar aldrig badat i havet och tänkt på "Hajen".
* De vet inte vem JR är, och bryr sig inte om vem som sköt honom.
* Michael Jackson har alltid varit vit

Det är inte så dumt att vara gammal ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback