God Fortsättning!

Hoppas jul och nyår har varit bra!


Vi har haft det jättebra. Vi har funnit en väg att bryta det monotoma mönstret i vårt förhållande lite, hur vi gjorde det vet jag inte så jag kan inte komma med tips och råd tyvärr.
Däremot kan jag säga att det är av största vikt att man pratar, oavsett om det är om bra eller dåliga saker!
Vi hade ett litet gnäbb häromdagen som säkert skulle ha runnit i den vardagliga sanden i tron att "äh, det går över".. men istället kommer min man dagen efter med en ursäkt som fick mitt hjärta att slå en extra volt. Bara en sådan enkel sak som ett förlåt. Tack min älskade!!


Ett så litet ord som betyder så mycket. Våra barn har väldigt svårt för det där ordet. Förlåt. 
Är det för att man "tvingar" dem till att säga det som de kanske inte förstår den riktiga innebörden? Eller är man dålig på att säga det själv till barnen?

Idag är jag hemma från jobbet för det känns som att jag har järnspik bakom ansiktsmasken. Förkyld och säkert ngt skit med bihålorna. Imorgon har jag semester, vi ska göra ungarnas julklappsresa till Ullared. Hoppas jag mår bättre då, ska preparera mig med rosenrot och c-vitaminer. :)
När jag skulle gå och lägga mig igår kommer det ett mess från Göran. "Mår krassligt, lägger mig nu" skrev han... min tvillingssjäl ... haha. Krya på dig vännen!

Min älskade sis Christin fyllde 20 igår, hipp hipp hurra!!!! Kunde ju inte fira henne då, men hon ska med till Ge-Kås imorgon så får väl ta henne då. :) Det blir mormor, Titti, Åsa, jag och barnen som åker ner. Seppo kunde inte följa med, de har utbildning på jobbet om hur det är att jobba i Kina.


Snart ska de få besked på Seppos jobb vilka som ska till Kina och för vilka förmåner. Seppo vill gärna ta den chansen, men inte till vilket pris som helst. Det hade ju varit en häftig upplevelse, men det måste ju fungera allt praktiskt och ekonomiskt också här hemma då han är borta.

Imorse när jag skulle spela BITCH märker jag till min fasa att blip.se har lagt ner. Gah!! Spelsuget i mig fick nästan kramp och för att lugna mina stackars nerver gick jag till windows spel som man inte undersökt på ett tag. Fastnar med 3D Pinball och jävlar vad kul! Slog rekord med en gång, 3 122 000 :) Jag är bäst! Hahah
Får nog köra en omgång till....

Ha det bäst!
//Mia

p.s  Mina mål för 2011;
*ner till 69 kr
*spara minst 400 kr/mån för eget bruk
*DANSA mera
*lära Seppo dansa (årets skämt... haha)
*fler fikatillfällen med familj och vänner
*mer kvalitetstid med barnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback