Tattoo beroende :)

Hej hopp!

Igår var jag och gjorde nummer 6 :) Det blev en g-klav på bröstet och det blev så jävla bra så jag blev alldeles mållös :) Henke fick en syn när han gjorde den, med en fortsättning med noter och lite rockabillyinslag upp över axeln. Ascoolt, vi ska kolla på det nästa gång. Vi fyllde även i stjärntecknen på armen så nu är de helt klara förhoppningsvis.
Det gjorde mer ont på underamen än på bröstet. G-klaven sitter ett par cm under nyckelbenet och ibland var det riktigt skönt. När vibrationerna från nålen kändes i benet var det som lite mini massage. Me like!
Däremot ogillade jag tydligen markeringstejepn jävligt skarpt. Jag är ju inplastad från det att jag lämnar Henke till det att jag hoppar in i duschen morgonen efter. Som idag då. Jag hade stora fula röda ilskna märken där tejpen haft fäste på huden.
Men vad fan - man kan inte ha det bra jämt.

Livet är ju bra märkligt. En vacker dag får man ett besked som kastar ner en i skorna och får en att vackla. Ett litet besked som påminner en om hur jävla otacksam man egentligen är när man har det så bra. Varför kan man aldrig lära sig att ta hand om livet? Ta vara på det man har, det är så skört.
All min styrka till dig Pernilla!!! Älskar dig!

Jag lever sedan en tid tillbaka efter mottot Crea Diem. Skapa Dagen.
Det har hjälpt mig ett otal gånger. Varför gå omkring och fundera, analysera och planera hästår framåt?
Det är så ljuvligt att kunna ta en dag i taget och bara andas. Visst, det går inte alltid, men det ger en tillfredsställelse att kunna skjuta in den tekniken emellanåt i vardagen.
Kan man inte skapa så får man fånga den dagen som skapas åt en. Carpe Diem.

Första dagen på jobbet idag utan Abbe. Vår högljudda, energiska, spralliga och sköna prao. Det var två fartfyllda veckor med det energiknippet i affären. Tack Abbe - önskar dig all lycka i din framtid. Hoppas du lärde dig något. :)

Det har varit omtumlande dagar och jag hade kunnat blogga massor om allting, men när finns tiden? Nu när man väl sitter här gör man det lite i stress, ungarna ska väckas om... 4 minuter..

Andas

Crea Diem!!
//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback