Tack vare mina bilder

God morgon gott folk!

Ibland kan jag uppleva att det är tack vare mina bilcer som jag kommer ihåg saker och ting från förr. Det behöver inte sträcka sig så jättelångt tillbaka, ibland blir jag mörkrädd för mitt otroligt braiga minne. :(
Då är jag extra glad i mina bilder som hjälper mig att minnas.

Innan min gamla dator havererade inföskaffade jag mig en liten extern hårddisk för att bevara bilderna i. Det tar upp ganska mycket plats, för det blir en del bilder. :) Den gamla datorn står nu förhoppningsvis fortfarande nere hos Mats (där den funkade konstigt nog, men inte hos mig), jag har inte fått för mig att undersöka detta närmare eftersom jag har bilderna i tryggt förvar i den externa. Trodde jag..... Nu får jag inte igång den externa, den bara står och blinkar..... GAH!!!!!
Inte nog med det, nu börjar denna dator jag har också att krångla. Och de bilderna har jag inte säkerhetskopierat. Inte mer än de som ligger på FB. Oh no! Please, if there is a gog - don´t make this happen to me!

Sitter här med min stora kopp kaffe och njuter av den lilla ensamstund jag får på morgonen. Förkylningen känns lite bättre - tack Sinova! Min älskling kom hem redan igår kväll och familjeangelägenheter har fått oss att öppna ögonen lite grand. Gud vad jag har saknat dessa morgonkramar och ta-hand-om mig känslor! Nästan som nykär igen, det blev en pånytt tänkande. Seppo - jag älskar dig!!

Om vi ska backa bandet lite med hjälp av mina bilder så hamnar vi på marknaden som gick av stapeln den 6 november i Hällingsjö. Det var jättemysigt, men kallt. Petri och Karolina hade gjort ett hästjobb med att få allting att rulla på och alla var görnöjda. Ser fram emot en vår repris på detta!


Den helgen var det Alla Helgon helgen också, så på kvällen tog jag och Maia en snabb sväng förbi den otroligt vackra kyrkogården bara för att låta synen svepa över alla ljusen. Gud så fint!
Vi var på kyrkogården och tände ljus för mormor och Sanna på torsdagen innan. Och för Michael Jackson naturligtvis, det är Maia noga med. :)


Jag har fler bilder som det ska bloggas om, men det får bli en annan dag. Nu har klockan slagit 07 och det är signalen till att väcka mina huliganer. :)

All kärlek till er och ta hand om varandra!
//Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback