Vänner

Vänskap är starkt. Vänskap är kärlek. Vänskap består.
Sedan kan man ju definiera vänskapens begränsningar, men det tänker jag inte ge mig djupare in i. Jag vet bara att jag är lyckligt lottad som har så fina, och många, vänner. Gamla som nya - ni betyder mycket för mig!

Idag har jag varit ledig. Ganska så gött faktiskt. Har inte ens tänkt tanken på att det behöver städas här hemma.. eller njae.. lite dårå. Men bara lite!
Jag och Maia var och handlade på Willys. Vid 12 började regnet komma så smått och då kom jag på att va fan - det är ju onsdag!! 2nd hand på Ågatan har öppet!! Jag och Maia pallrar oss in i bilen igen och skyndar oss ner för att få parkering. Står en stund i kö... min tanke var att jag skulle hitta något för 70 tals festen i sommar.. Men det är la jävligt konstigt att man alltid köper ngt till barnen istället? :)

Maia fyndade en blå sydväst, blommig sommarhatt till Skrållan, sommarskor och stövlar. Jag tröttnade rätt så snabbt på att gå där inne och trängas med folket. Gå i klädaffärer är inte min grej - får tuppjuck typ... Tänk om man kunde hitta med en gång det man sökte och så är det bra sedan? Fast det är klart, när man inte vet vad man söker är det inte direkt mycket lättare..
Jag fann ett par rosa linne knickers och ett par lila!! china skor. Inte för att det är mycket 70 kanske, men det är Dolly färger :) Man kanske kan göra något roligt av det? Fast byxorna passade ändå inte märkte jag när jag kom hem... Men med några kilo till neråt...


Apropå kilona så är jag inte mycket kompis med min våg just nu.. Jag som var så stolt över att det gick neråt så fint.. nu går den uppåt igen.. Mannen min säger att det är muskler. Tack hjärtat..
Jag är ändock nöjd med mig och min kropp. Idag. Imorgon är en annan dag. Igår är historia.

Eftersom Seppo jobbade eftermiddag idag var det jag och Maia som fick åka med Emil till Änglagården. Han skulle spela match idag var det tänkt och vi hade rustat oss upp över tänderna för regnet och kylan.
På plats kanske det fanns en plan under allt vatten. Så här är det i Götet - här finns numera inga gräsplaner. Antingen är det grusplaner eller vattenpölar. :)

Laget som de skulle möta kom aldrig, så det blev ju en lätt pinne. För att värma oss åkte vi till Martin på Il Professore. Så gött var det att kramas och inte behöva säga vad man ville ha.. utan det stod på bordet bara man visade sig i dörren. Kärlek. :)

Sedan var det till att hämta göbben på jobbet och bege sig hemåt. Hämtade ut ett paket från LJ, produkter att utöka sortimentet med i väskan. Den lilla musen var riktigt söt... Fast det är en annan blogg historia. :)

Maia, som idag är vår IFK prinsessa, fick en ny tatuering som hon valde att sätta på benet denna gång. Ska börjas i tid. 5 år - dricker bärs och gaddar sig.. haha


Intensivt sms krig idag med min gud ;) och härliga samtal. Tack R!!!

Daniel och Anna - vi ses imorgon på rosen efter matchen. Det ska bli kalas kul!! Karaoke äger! Ja, näst efter dansen och fotbollen då förstås!
Och Lars - håll i hatten för nu blir det åka av :)

Avslutar denna härliga dag med gottis.. idag igen..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback