Ny dag nya möjligheter

Hej alla!

Imorse är jag vaknade var jag full av överskottsenergi. Efter 30 situps var jag något lugnare och kunde slå på kaffet. Kommer på mig själv när jag sätter mig vid datorn att jag kan använda benen utan att grina illa idag. Lycka :)

Tio i åtta trillar det in ett sms som får mig att må bra och småle. Härligt när vänner muntrar upp en och solen skiner. Härligt med långa djupa samtal, allt handlar om at ge och ta. Le och du blir bemött med ett leende.

Igår kväll fastnade jag i nostalgi land. Jag snurrade runt på youtube och hittade en massa godingar som jag delade med mig en del av på Facebook. Kul med allas kommentarer. :)
Avslutade dock kvällen med tårar och saknad. Sanna - du är den bästa av alla änglar!


Jag skulle vilja träffa ett medium och få reda på vilka jag har omkring mig. Jag ser dem, hör dem, känner dem. De skrämmer mig inte - jag tror de finns där för mig. Mina änglar.

Städade lite igår på kontoret och hittade informations broshyren från Cochlear. Har ni sett en sån snygging de har på förstsidan? haha...
Det kändes lite märkligt när den lanserades - att se sig själv överallt. Men det var en fantastiskt upplevelse - att få bli omhändertagen som en stjärna i några dagar under filminspelning och plåtning. Än idag finns jag hos Cochlear och ställer upp när de behöver mig. Ska dit i nästa vecka har jag för mig.


Igår var jag hemma med Maia.. Hon hade tokhög feber natten till igår och det går halsfluss i barngruppen... Seppo tog henne till Åby jouren på kvällen bara för att kolla. Då hade hennes feber gått ner till 38 (från 40) och hon klagade inte över ngn värk. Efter några timmar var de hemma igen och Maia hade fått tapperhetsmedalj.
Det var ingen halsfluss gudskelov. Bara vanlig förkylning, febersvängar brukar hon ha av knasiga anledningar.
Idag har hon ingen feber, iaf inte ännu... :)


För x antal år sedan hade min mamma och min bästis Lindas mamma Ruth lessnat på vårat vilda uteliv och anmälde oss, utan vår vetskap, till en buggkurs. Detta för att de troligtvis trodde att det skulle leda oss på andra tankar ett tag... eller huuuuuuuuuur! Jo då, andra tankar blev det - det blev komplettering :) TACK för att ni anmälde oss till detta, I love it!!
De hade nog inte väntat sig att vi på avslutningen skulle uppvisa konsten i dubbelbuggen :)
Så igår när jag pratade med mamsen ville hon att jag ska lära henne bugga! JAAA!! Det gör jag jättegärna älskade mamma!! Gud vad kul!! Jag visste det! ;)

Fick även ett samtal från Jill igår.. herregud, all min styrka till er och till Jane med familj!!
Janes minsta dotter hade blivit förd till sjukhuset med polishelikopter, en hund hade attackerat henne med bett mot halsen. Jag hade sparkat sönder den jävla hunden! Olivia - du är en stark tjej <3

Idag fyller en av mina blåvita vänner år. Grattis HJ!

Helgen som kommer är fullspäckad med aktiviter. 6partyn, partyplaneringsmöte, cup, Lilla & Mini Gbg varvet... skönt att kunna fokusera på något.

Nej, om man skulle få lite gjort här hemma innan promenaden till affären gör sig alltmer påmind.
Nähä.. inte riktigt ännu.. måste tjöta lite med min sprudlande glada vän Glenn på chatten ser jag..
Lämnar er dårå... :)

Ha det så gött!

http://www.youtube.com/watch?v=NgZsOmyrbm4

Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback