Mors Dag

Det var igår det. En ganska så händelserik, känslosamt omtumlande dag.

Våra vänner från Malmö har varit på besök hos oss över helgen så jag fick börja dagen med att snutta bebis. :) Lilla Ronja är ett charmtroll och liten som en fågelunge. Nicole är en härlig tjej som jag inte kan få nog av. Puss på er flickor!! Saknar er redan!


De åkte hem samtidigt som vi skulle iväg på våra respektive ärenden på förmiddagen. Seppo lånade pappas bil så jag fick egen tid med min mamma på Allum. Bromsklossarna har pajat på morsans bil så det kändes väl mest safety att ordna så vi kunde ta våran. Emil skulle på Kevins kalas - 5 kamp på Star bowling. Nu får vi hålla ett extra öga på hans finger för han klagade på bultande värk när han kom hem från kalaset, träningen fick vi lov att hoppa.

Seppo och Emil var på Monster Jam i lördags. Showen börjar 14 och 14.45 får jag ett samtal från Seppo då han säger att Emil missar halva showen för de sitter i sjukstugan... Mitt hjärta snörptes åt. Vad?? Emil har vickat på stolen och klämt lillfingret, hela nageln är av och de kollar ifall fingret är brutet...
Men lilla barn!! Det var inte brutet, men fingern är helt blå och där nageln satt är det bara blod. Ser ut som att han målat nageln röd. Fy vad äckligt!
Han var så tapper och fick se ganska mycket av showen ändå.


Tillbaka till Mors Dag. Jag och mamma unnade oss en dag strosandes på Allum. Det var skönt. Det är så kul att lulla runt med morsan, annars är jag ju inte mycket för det här med att springa i affärer... Jag shoppade egna mors dag presenter på Stadium :) Görsköna skor som kan funka både till dansen och som sommarskor, en rosa Nike träningströja och ankelsockor. En underbar fika på det och lite studentinköp så var vi klara. Tack mamsen!

Hem igen och göra iordning familjen inför kvällens grillning hos mamma. Skrev ut vår syskonbild i all hast som vi gjort till henne på Model House tidigare denna månad. Den blev alldeles för ljus, men det fick gå för det började bli lite brått. Fotopapper fick jag kila ner till pappa och hämta och där fick jag kramar och stående ovationer från mina söta systrar för mina tappert kämpader träningstimmar.. Love u!

När vi stuvar in ungarna i bilen ringer mamma och undrar vart vi är. Det hör inte till vanligheterna. Kanske skulle vi köpa ngt med oss?
Nej, de har ringt från mormors boende och vill att vi kommer upp. Mormor har blivit sämre. Tungt! Jag, morsan, Thomas och Sylvia åker till Alfors för ett besök på Mors dag hos mormor. Synen som mötte oss var jobbig. Stackars söta fina rara mormor! Så tunn, så skör och en väldigt väldigt liten gnista. Min älskade vackra vän!
Hon har varit sängliggande i 2 dagar och är alldeles grå i blicken. Ibland är hon med för att i nästa stund förlora sig bort i egna tankar. Hon srävar så tappert, men det gör så ont att se henne så dålig. Så fruktansvärt ont.

Lev livet folks! Det går inte i repris.
Ta med er alla fina minnen.

Take care!
//Mia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fick dock 10 vackra skära rosor av min sköna familj. :)

2010-05-31 @ 07:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback