Medalj

Hej hopp här är jag igen! :)
Så full av energi och livsglädje att jag mer än gärna delar med mig. Att man inte tillåter sig själv att må så här bra mer ofta är ju konstigt. Men det är väl kroppen och sinnets sätt att fungera skulle jag tro. Det kan ju inte vara kul att vara lika energisk eller lika nere hela tiden. Monotomt är trist.
Men idag mår jag bra. Ledig, men vaknar i alla fall halv sju och skuttar upp ur sängen. Börjar med att kolla Sportlife hemsida när och var jag kan träna idag innan vi åker till Trollhättan... Men hallå, när blev jag ett träningsfreak?! haha .. De har Body Pump kl 10 på Ullevi, ngn som haka på? :)

Igår när jag åkte hem från möhippan i Anneberg körde jag förbi skyltar i Kållered med information om att Lasse Stefanz spelar samma kväll i Lindome tror jag det var. Herregud vad nära det var att jag vände bilen. Haha
Ïnte för LS skull utan för att jag vill dansa! Jag kan inte få nog av dansen. I lördags förra veckan var det precis som att ngn slog mig i pannan med vetskapens klubba och jag fick ett överflöd av energi till dansen igen.
Tyvärr kan inte min make enjoya mig på dansgolvet. Jag har erbjudit honom min lärdom, men han verkar måttligt intresserad. Haha

För många, de flesta, av mina vänner är det bara fotboll och karaoke som gäller för mig. Det gör mig frustrerad att jag har tillåtit mig själv att skjuta undan den stora glädjen som dansen, framförallt buggen, ger!
Mitt j*vla knä har ju varit stor påverkande del till att jag inte fortsatte vare sig dansen eller träningen förr.. man tappade lusten och började röka.. vilket bidrog till askass kondition. 2 barn och 10 år senare blev jag helt plötsligt förnuftig - slutade röka och började träna igen. Try to stop med now! Ha

Det kanske är ett nyhetens behag just nu att kroppen fullständigt skriker efter att få komma ut och dansa igen, men låt det så få vara då! Det är en fantastisk skön känsla och jag vet att sommaren har mycket att bjuda på vad gäller den genren. :)

I fredags kväll hade jag tid med familjen. Kors i taket! haha
Det har varit så himlans mycket runtomkring.. Vi var nere hos Magnus och Linda på deras "bodega" tillsammans med övriga grannar och vänner och grillade. Det bjöds på en otroligt god pastasallad. Tackar!!


Igår när jag satt vi datorn och jobbade lite här hemma så satt Maia inne på kontoret hos mig och lekte på golvet. Det hör till vanligheterna att hon gärna håller sig nära så inte mamsen går iväg någonstans utan hennes vetskap. :) Jag hör att hon prasslar med något och efter en liten stund kommer hon med ett litet paket som hon slagit in alldeles själv. Ser ut som en liten smällkaramell typ. På den har hon satt en jul etikett som hon med spretiga bokstäver har skrivit MaiaMia på :) Jag fick ett batteri. :) Sötsnurpa
Sedan springer hon iväg och leker en stund. Kommer återigen in på kontoret och säger "mamma, Smillan vann medalj. Vi lekte tysta leken och hon vann. Kolla, hon fick en medalj" När jag vänder mig om för att berömma Smillan som varit så duktig sätter jag skrattet i halsgropen... Ser ni "medaljen" ?? hahaha


Nu är det frukost time innan jag kollar med den sovande familjen att det är ok om jag kör ett pass innan avfärd till svåger, svärmor och svärfar.

Pöss på er därute! Lev livet idag, imorgon kan det vara för sent!


Det kommer en morgon

//Mia

Kommentarer
Postat av: Robban

Alltid lika trevligt att läsa din blogg ;) Ha en kanonfin dag! /Robban

2010-05-16 @ 10:58:22
Postat av: Mia

Tack detsamma vännen!

2010-05-16 @ 11:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback