Barnens GBG varv

Idag har varit en helt fantastisk dag! Solen skiner och det har varit kvalitetstid på hög nivå med barnen, främst Maia. Vi har haft det urmysigt vid Slottskogsvallen. Båda barnen skulle springa idag, men Maia var först ut. Emil var bortbjuden på bowlingkalas på förmiddagen så jag och Maia blev avsläppta strax innan 11 vid Friidrottens Hus. Så här i efterhand inser jag att det var rätt gött att var där i tid för då slapp man knö med folket sedan. Och att det var smart drag at föranmäla henne för då slapp vi de gigantiska "betala-på-plats" köerna.

Hon var görduktig!! Sprang runt den snitslade banan medans den stoltaste mamman står bredvid, hejar och fotar. När jag ska möta henne vid målet ser jag henne inte.. först.. hjärtsnörp. Men så kommer hon.. gråtandes, med en funktionär. Får sin medalj och påse och jag kan inte ta meot henne fort nog. Flytta på er, ser ni inte att hon vill till sin mamma!! HÄR ÄR JAG!!! Det visade sig att hon hade ramlat, men det vart inte så farligt. Hon hade sprungit för fort.. hihi


Det var en del happenings runtomkring och Maias favorit blev ganska snabbt Allgott och Villgott. 2 föreställningar hann vi se innan det var dags för att Emil att springa. Seppo var med honom vid starten och jag och Maia mötte upp honom efter målgången. Han sprang på 6.04 och det är ju jättebra första gången! Jag hann knappt fråga honom om han tyckte det var kul förrän han frågade om han får springa nästa år igen.. Snuttgurka!
 

Från 10.50 till 15.50 var vi alltså ute i solen och jag njöt av så mycket härlig tid med mina barn. Solen njöt av så mycket tid att bränna sig fast i min hud... Smorde barnen var jag noga med, men glömde i all hast mig själv..


Efteråt åkte vi till mamma en sväng och slukade lite kärlekstid där med. :)


Carpe Diem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback