8 maj

Lördagen den 8 maj kommer att vara en dag att minnas! :)
En heldag med kvalitetstid med världens bästaste tjej - mig .. haha..
Har självklart ångest för att försumma familjen ytterligare en dag, men denna lördag har varit inplanerad länge länge... så nu tänkte jag tränga undan ångestkänslorna och bara ha kul. En bedrift som inte alltid lyckas..

Träffade Christin och Christoffer i stan vid 13 och tog en fika på Espresso House. Christin drog oss med dit på ett hänfört sätt precis som hon aldrig gjort något annat. Hon har visserligen en härlig fikaålder, en era då man har tiden att träffa sina vänner på stan över en kopp och studerande av folket runtomkring. Herregud, jag minns när man kunde tillbringa en lång stund på Avenyn bara för att studera folket. :) Visst är det kul? Jag fick möjlighet att studera senare på kvällen, men vi kommer dit så småningom..


Klockan 14.15 hade vi tid på Model House så i duggregnet traskade vi uppåt Kungsgatan i sakta takt. Vi hann med ett sminkbesök på Åhlens och en snabb titt på Vero Moda också. Inhandlade ny grisskär ögonskugga och make up remover. Niveas naturligtvis.

I porten till Model House möter vi en mycket vacker brud i en minst lika vacker brudklänning. Hon såg lite småstressad ut och spanade ut på gatan med telefonen tätt intill örat. All lycka till henne. :)

Vi har aldrig varit på Model House förut och för att förbereda er som ska dit - det ligger längst upp! Vilket innebär en massa gamla trappor.. Innan man kan le och prata med tjejerna i receptionen måste man hämta andan lite fint. För att få det här sjyssta erbjudandet om gratis make up innan fotografering så ska man ge dem 10 st väntips. Så om någon av er får ett telefonsamtal från dem så kan det vara så att jag ställer mig skyldig till det. hehe

Och så började spektaklet.. sminkning och vad man skulle ha på sig. Ångest igen.. Vet inte hur många gånger jag bytte om. haha
Jag hade andra bilder av studion i huvudet, blev lite besviken faktiskt. Men å andra sidan blev det ju bra bilder ändock. Vi fick stå, sitta på huk, sitta i läppsoffan och leka Carola med fångad av en stormvind.. Hur kul som helst!
Å så skulle vi sedan enas om 1! st bild, av 52.... Efter en grov rensning hade vi 2 st återstående bilder. Jag hade lätt köpt båda två om det inte hade varit så vansinningt dyrt. Som grupp kostar det 350 kr per person per bild!!

När vi var klara drog vi ner till Golden Days, skulle träffa Sofia på Brunnsparken så det var nära och bra. Kors, det är typ 100 år sedan man var på Golden Days. Där knäcktes kvällens första bärs och man började må allt bättre. :) 
I bardelen satt en gäng härligt utklädda människor. Jag antog att de deltog i ngt sorts gammaldags rollspel i de finaste klänningar och frackar, men det kunde kanske lika gärna varit något frimodigt bröllopssällskap? Vad vet jag? Trevligt hade de i alla fall och de var sköna att studera. haha

Sofia slöt upp och det var dags för oss att säga hej då till syster och bror. Innan avsked i regnet på Brunnsparken fick Sofia vara fotograf och det togs ytterligare lite syskonbilder. hihi

Vi ser 7:an komma och traskar bort till hållplatsen med telefonen i högsta hugg för att skicka sms biljett.
Återigen drabbas jag av deja vu... 7:ans spårvagn - herregud hur längesedan var inte det?!! hujedanemej

Det är första gången jag träffas Sofia in real life, men det känns som att vi känt varandra halva livet eller nåt. Vi är på väg till Strike & Co för att möta upp Anna där. Vi ska ha ÅF träff med Lustjakt. Lite bowling och buffé är aldrig fel. Tråkigt nog kunde inte alla komma så vi blev bara 3 st. Men herrregud så trevligt vi hade!! Det gör jag gärna om tjejer! Bowlar alltså... Efterhängsna finnar kan man ju få nog av.. framförallt när de dränker min telefon i öl.. aarargh!! :) Eller karlar som har ombyte med sig till bowlinghallen innan de ska vidare ut på krogen - och avancerar tröjbyte från blå till rosa.. eller var det gul? asg!

Det blev mycket skratt och en härlig tid. Man kunde inte fatta att klockan inte ens var 20 och man hade fått i sig mer än en öl för mycket.. haha .. Min kropp sa ifrån och jag övergick till vatten och cider.
Jag hade gärna velat darta lite också, men enligt Anna (som gärna inte kastar pil..) så hade de inga pilar att låna ut. Bah! Men jag köper det Anna, det är lugnt.
Sofia lämnade oss strax efter 21 och när Anna insåg att vi inte skulle få med killarna på en delad taxi (tack gode gud för det!) kunde jag tvinga med henne till vagnen. Varför åka dyr taxi när man kan åka spårvagn?? Invigde en inte alltför nykter Anna i sms biljett systemet och en liten stund senare var man åter på Brunnsparken.

Dubliners andra våning blev kvällens dragningskraft. Anna hade gärna velat gå till Gretas, men det var inte läge för det kände jag. Jag ville dansa på Dubliners! Liveband var där visserligen, men ingen direkt irlänskt musik eller bra sångröst heller för den delen. I första pausen tjötade Anna på DJ´n lite å så var vi igång. Kände att jag hade mycket dans i benen denna kväll. Herregud vad jag har saknat detta - att gå och dansa! Discodans är ju inte riktigt det jag eftersträvar så när en Robban lite senare fråga om jag kan bugga svimmade jag nästan. :) Menar du att du kan bugga?? Jajamän - sen var det bara vi två och dansgolvet resten av kvällen. Gud så kul jag hade! Idag (dagen efter) känner jag mig lite som Askungen... jag vet att han finns därute någonstans, men att vi kanske aldrig mer kommer att träffas. När man äntligen träffar en karl som kan dansa så är han i besök i Göteborg från Gävle! Suck! Askungen utan romans - bara en glödande dans. :) Om man kunde vrida tillbaka tiden skulle jag fortsatt dansa och dansa och dansa.. Jag har träningsvärk i benen idag. Vi fick många kommentarer och leenden där vi virvlade omkring. Lycka!!

Lärde mig igår att dansen är en stor saknad i mitt liv och den betyder mer för mig än vad jag nånsin har trott.
Önskar att det fanns mer tid för att få utlopp av dansnerverna i benen.

Idag, dagen efter som sagt, mår jag inte alls lika bra som igår. Men jag ler när jag tänker tillbaka på denna fantastiska dag. 8 maj! <3

Ha det gött där ute! Å Robban - stort tack, where ever u might be!
//Mia


Kommentarer
Postat av: M i z c a

Ni verkar ha haft jätteskoj, verkligen.

Jag har sån ångest över att jag inte kom.. ville så gärna träffa dig igen. Hoppas det blir fler ggr.

Postat av: Mia

Det kan jag garantera dig att det blir! :)

2010-05-10 @ 22:00:25
Postat av: Robban ;)

Jajamän, here I´am!

8:e maj blir även för mig en dag att minnas, Hade en underbart trevlig vistelse göteborg, först Speedway sedan en kort pubrunda.

Och Robban var inte det minsta sugen på att utforska 2:a våningen på Dubliner, men jag hade nog vänt ut & in på norrlands djupaste skog här hemma om jag gått vidare och missat dancingqueen.

Det var underbart trevligt att träffa en dansant buggtjej ute på stan, och jag trivdes på dansgolvet med dig!

Tillsvidare får askungen leva på 8:maj ;)

2010-05-11 @ 00:49:42
Postat av: Robban ;)

måste bara rätta till en liten detalj..

skulle nog snarare kalla pubrundan lite längre än kort, då jag inte var tillbaka på hotellet förrän klockan jättesent!

kram på dig!

2010-05-11 @ 00:58:36
Postat av: Mia

Prinsen fann sig tillrätta i alla fall :)

Lycka!!



haha

2010-05-11 @ 15:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback