2010

Snart är första månaden över och jag har redan lyckats hålla 2 av 4 mål vad jag vet :) Vi satte oss hela familjen efter nyår och skrev upp vad vi ville ha för mål under 2010. Barnen förstod väl inte så mycket, men de tyckte det var kul att vara delaktiga i något "stort och vuxet"
MIA - Träna minst 1 ggn/månad (stora förhoppningar haha), ta hand om mina fötter i mitt nya fotspa minst 1 ggn/mån, gå ner i vikt, ha fler familjedagar och tatuera mig.
SEPPO - Avsluta sina påbörjade projekt (haha), gå ner i vikt (hahaha), ha minst 1 rökfri dag/mån (hahahah)
EMIL - Skejta mer, ha fler mamma-och-pappa-dagar, hjälpa till  hemma
MAIA - sluta med nattblöja (checked), hjälpa till hemma, klä sig själv

Jag har börjat med zumba så mycket mitt knä tillåter och det är grymt kul! Jag är dansvig som ett kylskåp ungefär och kan hålla takten som en nyfödd giraff.. så ni förstår säkert varför jag drar ner persiennerna och skickar ut barnens kompisar när jag ska dansa. hahaha... Men nu när jag har lärt mig att inte ställa så höga krav på mig själv och ta det i egen takt så har jag görkul de stunder jag hinner slänga på dvd´n.

I torsdags var jag på The Rose & Crown igen. Låt oss säga så här - hade vi trevligt gången dessförinnan så hade vi det astrevligt denna gången! Det var lite fler folk, mer avslappnad stämning, och jag vet inte vad det var som gjorde det så mycket bättre. Kanske var det för att vi stod vid mingelbordet och inte satt i soffan, eller kanske var det för att det var lite mer folk man kände där, eller så var man helt enkelt på humör! Efter att ha kört hem Anna så var jag hemma strax innan halv två. hehe.. Det hade gårr jättebra på jobbet i fredags om det inte vore för att det inte hände ett piss... Herregud vad januari är en lååång månad. Antar att februari blir nästan lika seg, det positiva är att träningsmatcherna kommer igång.

Jag har börjat småfundera på vad jag vill göra i sommar när jag fyller 35. Jag vet att jag vill ha en stor fest med så många vänner som möjligt, men var när hur frågan växer. Jag hade velat ha på Super Bowl i Frölunda, men de ska tydligen lägga ner. Nu är jag lite inne på att ha det på Ullevi. Varför inte liksom? Det är ju 10 år sedan jag och Seppo träffades också och det var ju i samband med en match på Gamla Ullevi. Il Professore är underbar, 12:an likaså.. ja, jag fortsätter grunna lite. Får nog ta ett snack med Martin om detta. :)

På lördag drar jag till Uddevalla med Lisa. Då är det återförsäljarträff med Lustjakt och det ska bli grymt kul att få träffa alla!
Det börjar droppa in lite partybokningar nu, boka ett du med! 6party är grymt kul, informationsrikt och uppskattande.

Busen (katten) blir 5 månader i nästa vecka och har lärt sig att öppna dörrar. Han får absolut inte vara på kontoret, men likväl förbannat hoppar han som en jojo på handtaget när jag är här inne. :)
Han har inte lärt sig jama ännu, utan låter mer som en kråkimitatör. Han har kommit att bli min lilla älskling som möter mig i dörren när jag kommer hem, sover hos mig om nätterna, buffar mig i ansiktet när väckarklockan ringer, söker kraft och skydd hos mig när de andra är på bushumör och ligger i mitt knä när vi äter.
Fast det är inte alltid han är så snäll. Framförallt på kvällarna får han sig sina ryck och springer som en vettvilling fram och tillbaka och jagar sådant som vi inte ser. Att klättra i gardinerna i sovrummet är tydligen en extrem hobby också.

Nu börjar magen knorra lite - kanske dags för lite frukost?
Ska lägga upp lite bilder senare under dagen tänkte jag, om det hinns med. Annars lägger jag de på FB.

Kramen
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback