Krökt rygg

Julhelgen är en fantastiskt tid. Jäktande människor, kallt som fan och krökt rygg över kassadisken 8 timmar minst. Visst är det underbart! Men jag är inte bitter. Jag har ett jobb, en familj och ett leende till övers för alla och envar. Men det är ju tur att det inte blir för mkt av det goda.

I torsdags, dan innan julafton, blev vi två st i butiken pga sjukdom och julledighet. Det var en pärs och en utmaning. Men det finns väl inget som inte jag och Mesken klarar av i shopen? Haha
Som tur var orkade systemet hela dagen och vi kunde avverka de långa köerna som uppstod.
Fast nu känns det i ryggen, för det vara liknande dilemma igår och kommer bli idag.

Claes - vi måste boka in en dejt! Min kropp skriker efter din beröring :)

Annars har det varit som vanligt under jul. Tomten lämnade ett paket i hallen som tack för pepparkakorna. Till min och Emils stora förtjusning var det ett Kinect :) Möblerade om och lattjade lite innan vi for till mamma. Chivas första jul och han blev helt galen när "lego"tomten kom. Haha
Juldagen firades i Trollhättan med Pyttynen, kalkon och drivvis med snö.

Mormor är med mig och jag har känt hennes närvaro rätt så påträngande. Ibland så tätt så det känns som att jag inte kan andas. Men sedan jag började prata med henne har det känts bättre. Både jag och mamma har förnimmat och sett samma syner, helt oberoende av varandra. Jag måste till ett medium!

En av mina närmaste vänner sitter och gottar sig på Kanarieholmarna just nu. Jädrans gottegris. Men jag är inte sotis och saknar honom inte ett dugg! Gah.... Kom hem!!!

Min man kommer att bli utan jobb under nästa år. Någon som har ngt erbjudande i bakfickan?
Fabriken ska plockas ihop och flyttas till Kina. Får de bra erbjudande så åker de med ner och monterar upp fabriken med dem. Vilket innebär att jag också då får gå ner i arbetstid.

Bilder från julen ligger på FB.

Nu ska här väckas huliganer

Å jag dig!

Kramen
Mia

Kommentarer
Postat av: Maggan

God fortsättning och Ett Gott Nytt År 2011!!!

2010-12-28 @ 22:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback