Glas Påsk!

Herregud, nu var det så länge sedan jag uppdaterade denna bloggen så det är ett under att jag minns lösenordet.. Shame on me!

Det har ju varit lite att stå i minst sagt, men sedan är jag ju lite bekväm av mig. Jag hade ett liv innan Facebook typ. :) Jag har
www.6party.nu att sköta, grupper och evenemang på FB, inbokade 6partyn, heltid i BLÅVITTshopen, familjen... Viktigast av allt just nu har varit att ägna tid åt Emil och vad som hänt runtomkring honom. Det har varit lite turbulent men nu börjar det se lite ljusare ut igen. Det är ingen lätt resa att vara förälder till ett sådant härligt barn. Det roligaste är att Maia i sinom tid också kommer att revoltera i olika grader.

Det bästa för Emils skull, förutom familjetiden, är nog att han är tillbaka i IFK´s p01 lag. Han har saknat kamraterna där och gemenskapen på plan de har. De är okrossbara. Det är nya tränare nu och allt är guld värt, det är fantastiskt skönt och vi ser en stor skillnad på alla barn.


Igår var Maia och EMil ute och påskade. Emil ville inte klä ut sig, han skulle gömma sig bakom alla dörrar så Maia skulle få sköta överlämning av teckningar och säga Glad Påsk. Jag löste den bittra situationen genom att ta på Busen hans koppel och ge Emil påskakatten. Sedan gick de alla 3 till Nettan, Vailet och Cassandra. Och kom hem med godis, bullar och varsin leksak. :)


Det är lite halvjobbigt att motstå godisfrestelsen när det finns mitt framför ögonen på en. Jag har unnat mig lite grann, men känner avsmak för det mesta. Det är ju bra. Eller? Jag har dietat i 3 månader nu. Resulterat i 5 kg lättare, 2 klädstorlekar mindre och ett större träningsbehov. Är det uppehåll idag så tänkte jag ta mig till Skatås och gå 8:an. Jag har inte gått ngn speciell diet, utan kände bara i början av januari att nu jävlar. Satte inga "måsten" eller jobbiga krav utan lade in lite andra rutiner i vardagen bara. Kostomläggning, promenader, zumba, 1.5 vecka Alli, jobbluncher Nutrilett 1 mån, Bars till mellanmål emellanåt å så frukt och grönsaker på det. Det har varit väldigt lärorikt med annorlunda recept och andra bas ingredienser. 

Nu rullar det på bara - anmält mig till Vårruset och varit i kontakt med Sportlife på Ullevi. Det hade ju varit smidigt att gå dit på lunchen eller nåt. Jag har ju ännu den här fåfängan att göra bort mig på gym. Därav anledningen till att jag aldrig går. Sist jag var på gym var med Sanna när vi var på step up i Hönekulla. :) Jill och Helena A var nog med också om jag minns rätt. Det var tider det. Sannisen, vi saknar dig! 

Idag blir det en lite annorlunda påskafton. Vi ska till mamma ikväll i vanlig ordning, men det blir inget dukat långbord med sill, ägg och nubbe. Det blir bara vi, mamma, Jocke, Titti och Oscar och årets första grillning! :)
Påskharen har inte varit här heller nu på morgonen som han alltid är, utan han styrde sin kos mot Mölnlycke istället och lämnade av ägg och presenter där så barnen får en överraskning ikväll. Tiiti fick på sin lott att ordna med skattjakten. :) Emil blev lite konfys och ledsen när det inte blev ngt här på morgonen, men det glömmer han snart. De har alltid, nästintill, fått allting serverat. Nu är det andra tag. haha

Nu har familjen vaknat, dax för morgonmyset.
Ha en riktigt trevlig påsk och glöm inte att rå om varandra!

Kramen
Mia


Kommentarer
Postat av: Jull

O, o, o, det kommer jag ihåg...det var någon gruppträning med gummiband tror jag....lr?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback