Operation igen

Efter ca 5 år var det då dags igen. Fast denna gången andra sidan. Sitter här och har lite ont i magen och någon ångest för att jag ska åka själv.. fixar jag detta? Suck... Klart jag gör!! Måste intala mig att det är noema problema. Sjukhus är inte min grej, å framförallt inte dessa nålar och vita rockar... hua!! Men idag ser ni, ska jag åka buss till Sahlgrenska och skriva in mig 07.00. Alldeles själv! Kan själv! :)
Jag tänker på resultatet av det hela, lagom till jul kommer jag att ha full hörsel. Det har jag inte haft sedan jag var typ 4-5 år och det är ju inget man minns direkt. Yeay!!
Jag har benförankrad hörapparat, BAHA, på höger sida och ska nu då få på vänster också. Och för den lyxen krrävs ett ingrepp, de ska borra hål i huvudet på mig och sätta dit en skruv som man senare fäster hörapparaten på. När Anders ( min doktor ) ringde för ca 3 månader och berättade att jag nu stod i kö för ingreppet förklarade han att de gör det med lokal bedövning. App app app.... va sa du? Inte en suck att ni borrar i mitt huvud med lokal bedövning! Då kräks jag, sedan svimmar jag för att slutligen inte vakna mer! Hehe... Han kom på sig själv vem han pratade med och lugnade mig något med att återigen skriva i mina papper med stora bokstäver - RÄDD, ska ha narkos. Yeay!! Andas Mia...

Jag kan glädja mig med att jag har blivit moster igen! I torsdags natt fick Jossi och Daniel en liten tjej. Görsöt liten docka med en massa hår på huvudet. Jossi har ju inga som helst problem med att föda barn, hon har inga värkar och denna lilla tjejen kom på 2 timmar. Tänk om man kunde ha det så! Haha
Fast just nu hade det inte hjälpt mig ändå för här blir det inga fler det kan ju lova er!

Maia sa häromdagen att hon ville klippa sig. Som Emil. :) Fast såå kort får hon inte, men vi hämtade saxen och gjorde kort page med bar nacke. Det är lite ovant att se henne utan det långa lockiga håret, men hon passar i det och hon tycker det är "höönt". Det gör inte ont när man borstar det och det går fort att duscha så det är väl inte konstigt att hon tycker det är skönt med det korta håret.

Hjälp vad jag är hungrig nu!! Men jag får vare sig äta eller dricka något innan operationen. Grrr
Det är 20 minuter kvar. Tills jag ska till bussen. Som tur är tar det bara 10 minuter till Sahlgrenska härifrån.

Lisa - tack! Du är guld värd!!!

Ok, då var det dags. Off we go... wish me luck!

Mia
363 - as always

Kommentarer
Postat av: Lis

Håller tummarna för att allt kommer att gå jättebra Mia. Du är tuff!

Väntar med spänning på att höra hur du tycker att det har gått.

Kramar i massor.

/Lis

Postat av: Titti

Hoppas att det gick utmärkt sis! loveu

2009-05-25 @ 22:30:44
Postat av: Anonym

Hej tjejen, åh så kul att ni svängde förbi på en fika i söndags...Hoppas att det går bra för dig med operationen, tänker på dig !! Kram Katja

2009-05-26 @ 10:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback