Sicken start...

Fredag 090327
God morgon mina bloggläsare!
Klockan är 05.56 och alarmet ringer inte än på en timme. Befinner mig ett hotellrum i
Karlstad, min söta Jenny sover än. Jag kan inte för hela världen bergipa varför jag måste 
envisas med att vakna halv sex och inte kunna somna om?? Antagligen för att jag inte fick 
bloggat av mig våra spektakulära dag igår då det mesta som kan gå fel gick fel. :)
Min vänstra sida av ansiktet känns förlamat efter en allergireaktion, och är alldeles 
flammigt röd-lila - men det är bara grädden på moset.

Inför denna fantastiska barnmässa i Karlstad hade jag packat iordning för ett par dagar
sedan, så igår morse vid denna tiden var jag ganska cool och med koll på läget. 
Vid 8 kommer Jenny och jag går iväg med barnen till skola och dagmamma. Tillbaka igen packar 
jag och Jenny in i bilen (Seppo sover), äter frukost och drar iväg vid 9.30.
45:an är en mycket trevlig och underhållande bilväg... not! När vi når Surte hotell ringer 
chefen och behövde lite underlag, hon blev inte jätteimponerad över hur långt vi hade
kommit... hihi.. Lisa-du ska bara veta! Tur att hon inte ringde igen sedan när vi var vid
Surte hotell en tredje gång.. För vid Alvhem ringer Seppo - väskan med mina kläder!! Det
var väl en jävla tur att han vaknade vid 10 och märker detta. Det finns ett öde! Han är så 
gullig som sätter sig i bilen och möter oss på halva vägen. 
Off we go again..

Söder om Trollhättan skriker bilen efter bensin! Hjälp, klarar vi oss till Lextorp?
Med alla nerver på helspänn och en tungt lastad bil var det med stor lättnad och glädje 
som vi slutligen kunde rulla in på bensinstationen. Efter denna bravad var vi ju tvungna
att springa in på intill liggande netto och köpa sockerkickar! :)

In i bilen igen.. 

Nu är det ju så dessvärre att det vimlar av vägbygge längs denna vackra väg, vägbyggen som 
bara är till för att villa bort stackars fruntimmer som mig. Min Magda litar jag inte för 5 
öre på, hon har inte blivit uppdataterad sedan Jesus gick i sandaler typ. Magda är alltså
vår GPS, Jenny döpte henne till det efter Magdas äventyr med oss i somras. 
Nåväl, efter stallbackarna nånstans var det en ENORM rondell - och inga skyltar! Vart fan 
blev 45:an av?? Stressad av bilar bakom svänger jag hastigt av till höger - och kommer ut 
på E6:an mot Oslo... insåg vi efter en stund.. Ödets makt styr igen när Seppo återigen
ringer i samma veva och undrar hur det går för oss. Med Seppo i örat gör vi en gigantisk
u-sväng strax innan Munkedal och kör tillbaka till Torp och upp på 45:an igen.
Herregud... vad mer kan gå fel denna dag?

Vid Grums ringer vi hotellet (Clarion Hotel Plaza) för att kolla när man måste checka in. 
Nähä, då visar det sig att det finns ingen bokning vare sig i mitt eller i företagets namn.
Men lägg av!! HOn skulle spana vidare på detta, vi kunde åka till mässan först. 

I Karlstad hittar vi utan vidare problem till Rackethallen där mässan ska hållas och Linda
Klemner, en av arrangörerna som jag haft mailkontakt med, tar emot oss med en varm kram! 
Gud vad gött den satt efter allt som hänt! Det var precis som att hon såg att det behövdes!
Drar dagens historia för henne lite snabbt och ja, hon hade också kört fel där när hon 
skulle hem från baby barn mässan i Göteborg. 
Så var det då dags att göra iordning vår monter. Jag inser ganska snart att jag måttat den 
för stor i mina tankar, men det gjorde inget. Jag och Jenny skojade om redan på morgonen att 
vid 17 skulle vi vara klara med montern och när vi äntligen var någorlunda nöjda och kunde
ta ett steg bakåt för beskådning, tittade hon på klockan och bara ler. 16.55... haha

Varmt tack till vår montergranne Emmaloppa som lånade ut sin stege till oss vilsna göteborgare!

(Nu är klockan 6.29 och jag är väääldigt kaffetörstig!! Jenny har vänt sig om några gånger, 
troligtvis störd av den lilla läslampa jag har tänd eller kanske av knapprandet på 
tangenterna? Jag försöker verkligen vara så tyst och diskret som möjligt. 
Jag får bilden av en äldre engelsk poet eller författare eftersom stolen jag sitter i är en 
sådan klassisk öronlappsfåtölj.. fattas bara morgonrock och pipa..haha)

Mot hotellet!
Än en gång lyckas vi köra rätt! T.o.m med sådan röta att en bil precis utanför hotellet kör
när vi kommer så vi kan parkera. Yeay! 
Tjejen i receptionen kan inte heller hitta oss i någon bokning... men det löste sig ändå.
De hade rum kvar och som kompensation fick vi ett större rum. Yeay! 
Vår reaktion när vi kom in var "om detta rum är större, hur små är då de vanliga dubbelrummen?
Men det är fint, bekväma färger och stort badrum. Med kapsylöppnare i badrummet! :)
Lite fundersamma blev vi över stången.. och i en låda hittar Jenny en bibel och en rem?? haha

Hotellet ligger alldeles vid shoppinggatan så vi måste ju ut och kolla läget lite snabbt 
innan allt stänger. Inne på Lagerhaus hade de rea på ankor så jag köpte badankor till min
lilla prinsessa därhemma. Hon fyller ju snart år och är tokig i badankor. :) De jag köpte
var ett bröllopspar, det fanns ju massvis att välja mellan! 
Sen orkade vi inte kolla i mer affärer, min yrsel började påminna mig om att det kanske
kunde vara lämpligt att äta något. Vi fann en behaglig pizzeria strax efter biografen och 
klämde en hawaii med vitlöksås. En klassiker när man är med Jenny! 

Sedan funderade vi på om vi skulle ta en bärs innan det var dags att knoppa, tills vi ser 
att systemet stänger om en kvart! Yeay! Det var nästan pinsamt att bara köpa 3 st flaskor 
xider, med olika smak dessutom, men vad faen.. Kände sig som 16 igen.. haha. Jag behövde 
iaf inte visa legitimation, fast jag gärna hade velat. hehe

Jenny dokumenterade när jag använde den coola kapsylöppnaren i badrummet och det är då jag 
ser hur flammig jag är på kinden. Vad fan kommer det ifrån? Suck... ska jag behöva stå på 
mässan och se ut som ett monster? 
När jag satt mig tillrätta och ska blogga om denna dag fungerar inte 3 modemet! Fucked!
Jag måste påminna mig själv om att skaffa ett nytt! 
Vad i helsefyr gör jag om inte jag får tillgång till internet på mässan? Fast med närmare 
eftertanke så överlever vi nog det. Det är bara det att vi inte kan använda tävlingen då.
Vi kommer säkert på något annat i så fall.

(Nu vaknar Jenny, klockan är 06.53.... see you!)

Lördag 090328, kl 6.21
Usch, inatt har jag inte alls sovit bra. Vaknat varannan timme och drömmer mardrömmar om att
mina barn far illa. Åh, mina snuttgurkor som igårkväll sa jag älskar dig i telefon. 
Denna hemska kudde som de har i sängen är lika stor som halva jag, man kan ju få nackspärr
för mindre. Hoppas på mer rörlighet idag. 

Brukar ni också "skriva" dagbok i tankarna? När jag inte hinner eller om något speciellt händer
så gör jag det. En dagboksskada möjligtvis :). Jag vet att jag under dagen har noterat små
saker i min enorma hjärnkapacitet som jag ville blogga om. Men nu när jag väl sitter här 
minns jag inte vad det var...  
Gårdagen på mässan var ganska lugn, folkantal sett. Mässan har förut aldrig varit öppen på
fredagen utan bara helgen. De som varit med innan säger att det är jättemycket på lördagen.
När vi kom ner till frukosten igår träffade vi Linda igen. En kvinna jag kommer att beundra 
mer och mer. 5 barnsmor, avslappnat kontrollfreak och nyligen opererad för proppar i benet.
Hon är helt otrolig!! Kramen på dig tjejen om du läser detta!!
Frukosten var ok, men kaffet var hemskt. Men jag hade inte förväntat mig annat - det finns 
inget kaffe som är så gott som mitt där hemma. :) Perhaps 7eleven then, på Berzeliigatan.

Seppo ringde 7, innan vi hade gått ner till frukosten. Han frågade var vi hade för väder 
hos dem låg det ett täcke av snö ute. Inte precis det väder jag önskat mig nu kanske. 
Jag drar bort gardinerna, men vår utsikt är över innergården som är restaurang och bar vid
större konferenser och sånt tydligen. De har gjort det jävligt fräckt faktiskt, när man 
satt vid frukosten sitter man på nedre delen av innergården och man får den här utrikeskänslan
lite. Jag ska försöka få ett foto, för det är svårt att beskriva vad jag menar. Det är 
inomhus,högt i tak, etager, och fasaden är våra fönster. Hajar ni? :)
Efter frukosten lånar vi gästdatorn i lobbyn och letar upp närmsta 3 butik. Visar sig att det
ligger en i DUVAN, som är en galleria bara ett kvarter bort från hotellet. Kruxet var bara
att de öppnar samtidigt som mässan. 
Strax innan 9 brummar vi bort till Rackethallen och knör oss in på utställarparkeringen. På 
vägen dit känner jag en kramp i magen som inte kan gynna gott. Å nej - inte idag!! Alltså - 
jag måste ha ätit ngt jag inte tål, först allergiutslag i ansikte och i armveck och så nu
bllir magen ras. Vad är det som händer?? 
Med 10 minuter kvar innan barnmässan 2009 öppnade gjorde speakern Jenny nervös genom att 
deklarera att det är 80 meter kö utanför i snöyran och så satte han på pausmusik - Starwars! 
Att jag inte garvade ihjäl mig! 5 minuter - 100 meter kö..
Jenny var en guldgruva på att dela ut mässerbjudande flyers visade det sig. :)  

Det var som sagt inte jättemycket folk igår och det kändes som att de rörde sig i den stora 
hallen mest. Vi står i den lilla hallen, intill restaurangen så de ser oss medan de äter. 
Kan vara bra det med för om man fångar blickfånget så kommer de glada och mätta. 

5 i 10 ringde jag till 3 butiken och förklarade mitt läge. Den gulliga säljare jag pratade
med ska ha alla dagens rosor!! Pouya har jag för mig att han hette. Han förberedde och 
laddade allt åt mig, så när jag kom var allt klart. Det var bara till att skriva under och 
stressa tilbaka till mässan. Men man fick fan skynda långsamt för snötäcket var förrädiskt!
Fy för den lede vad det är otrevligt med halka i trafiken!
Nu hade vi iaf tillgång till internet!

Vi sålde slut våra Djurgården tröjor (brr) och Snusmumriken fiskespö gick åt en del också.

Själv shoppade jag en klänning till Maia på Me&I och en underbar sommarklänning till henne 
på Trollåsen. Ballonger blev det också, med döskallar på till Emil, från ballonger.nu. 
Imorgon ska jag shoppa muffinsformar med badankor på. :) Det finns en hel roliga montrar med
mycket till Maia, men inget till Emil. Han är för stor för denna mässa. Maia hade 
stormtrivts här!
Vår granne Emmaloppa säljer också fantastiska retro kläder som hon syr själv, men jag tror
det är på gränsen att min snörpa kan ha dem. 

Det var dryga timmar till klockan 18 då vi stängde för dagen.
Men när timmen var slagen var det lyckliga utställare ändock som lovade varandra att vi ses
imorgon med nya friska tag. För vad skulle man göra utan hoppet och energin? Eller utan sina
medmänniskor som man andas den energin med? 

Vi hade tänkt prova maten på hotellet idag, men de få bord de hade var upptagna så vi 
knallade upp till stora torget. Det blev Score. Väldigt najs inrett och god mat! Fast det 
känns lite knepigt att pröjsa 150 spänn för fläskfilétoast och 1 cider när man är så liten 
i maten. Jag vill gärna kunna äta upp allt, men det får liksom inte plats. :) Framförallt nu
då när magen spelat mig ett spratt under dagen. Jag trodde att den var lugn å fin nu, men 
efter några klunkar päroncider var den igång igen. :( 
Bredvid oss hamnade ett sällskap med karlar +40, typ 10 i 02 våp. Hujedamig. Vi blev inte
långvariga efter maten, tillbaka till hotellet och kröp till kojs efter att ha kollat
min google annalytics. I tisdags var det raketmånga besökare, det måste ha med Katrin 
Zytomierskas community att göra. Vi har varit med där denna veckan, i hennes goodiesbags.
Jag kunde inte kolla kartöversikten för jag har inte flashplayer på laptopen.

Om 3 minuter ringer alarmet och väcker min söta Jenny, dax för ännu en dag. 
Håll i hatten för nu kör vi! 




Kommentarer
Postat av: jimmy

ojojojjo denna resa glömmer du inte av

Postat av: Chrille

Inget litet inlägg inte .. Mycket som händer :P

2009-03-30 @ 15:29:16
Postat av: Mia

Full ruljans vet du... ;)

2009-03-31 @ 20:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback