Hujedamej

Har liksom aldrig slagit mig att det är fler än jag som "bloggar" .... haha. Hej Ola och Christin! Hoppas ni länkar tillbaka ;)
Det är så hett på tapeten att blogga så det förvånar hur länge folk har knipit truten i detta tryckfria land. Jag har använt min blogg först för dagbokssyfte, men sedan insåg jag hur mycket lättare, och dessutom fortare, det är/går att bara skriva av om all ris och ros som ramlar ur en. Ochs å dessutom lite gratis marknadsföring för
www.sidelinefashion.se är  inte så dumt det heller förstås. hihi

Dagens rubrik tillägnar jag min son Emil. Som på 2 sekunder kan byta personlighet. Oftast till den jobbigare. :(
Idag är han jättegullig mot mig, kanske har han förstått hur ledsen och sårad jag kan bli. Kanske.... Jag har sagt det förut och jag säger det igen - 7åringar är inte att leka med! Igår morse vägrade han att ta på sig sina nya jeans, vilka han själv har haft 1 gång och själv valt och provat ut i butiken. Detta pga av att nitbältet han har till hade tappat 2 nitar och då var det inte "coolt!" BAH!! Nu hade jag fått nog av hans nonchalans och otacksamhet. Efter 30 minuters disskusion (gudskelov att jag hade framförhållning innan han skulle iväg till skolan) så tar han till slut på sig brallorna med bistra miner. 10 minuter innan hans avgång hade vi pedagogisk må-bra snack och varför-vi-gör-så-här samtal. Det verkade funka.

Kanske vill jag också tillägna en del av textens innebörd till en grannfru i huset. Som använder svordomar i sina skällsord till andras barn när de inte gör som hon vill. Det är helt upp till var å en hur man uppfostrar sina egna barn, men har man ansvar en stund över ngn annans barn tycker iaf inte jag att det är brukligt att kalla dem för jävla unge eller fråga dem vad det är för "jävla dumheter" de håller på med. Shame on you och tack för det förtroendet! Såå besviken!

Igår ringde min älskade Jenny!! Yeay!! Hon har levt utan telefon och internet ett tag och kan ni tänka er - hon lever fortfarande!! haha Idag är det 12 dagar kvar till vi åker till Karlstad och jag ser fram emot det sååååå mycket!!
Findus sitter här och är minst lika förväntansfull som jag!
Jag kunde även glädja henne med en biljett till klacken på påskafton. De är slut nu btw, vi håller några för årskortsfsg. Så hon blev själglad min lilla stumpa!
En som inte blev lika glad var Kungen. Det hade blivit en liten missuppfattning i Malmö mellan mina pågar så han har nu ingen biljett. Lovade att hålla mina korpgluggar öppna ifall ngt dyker upp.

I tisdags fick jag ett annorlunda telefonsamtal. En trevlig reporter från månadsmagasinet Extra som ges ut i Kungsbacka och Mölndal. Hon hade fått mitt nummer av Lindha (tack!) som hade rekommenderat mig och Sideline då hon och hennes firma Sagoboden ska flytta. Denna trevliga reporter Lotta skulle göra ett reportage om barnmode. Haha, som att mode är min grej..sure! Men det  verkade kul så vi träffades i butiken i torsdags. Vi hade jättetrevligt och pratade om allt , utom mode.. haha. Hon avslutar med "jag skulle egentligen skriva om barnmode, men jag tycker hela din personlighet är så intressant runtomkring Sideline Fashion så jag vill nog byta vinkel. Är det ok om Mölndals-Posten kontaktar dig?"
Jösses, ska man bli B-kändis nu igen?? Asg!

Apropå kändis så träffade jag Thomas Ravelli igår. Vi hade en dejt i BLÅVITTshopen. Haha. han skulle signera sin bok och en tröja som Sideline Fashion ska skänka till auktionen på Barnmässan, till förmån för Läkarmissionen.
När han kommer in i butiken står det 2 tonårstjejer i kassan. Han travar fram till dem och ler finurligt "hallå tjejer, vet ni vem jag är?" Tjejerna utbyter en blick som ser plågsamt pinsamt ut..om det var för dem själva eller för Thomas förtäljde inte blicken.. nej det visste de inte. haha.. Han tar boken från mig och håller upp den. "ser ni nu?" Tjejerna rodnar lite lätt och viskar "shit" .. varav en av dem säger "Du ser bättre ut nu!" YES!! Så ung å så smart. En förvånad Thomas kontrar - "e du go eller?" hahaha - han är för jävla skön!

Jösses - klockan springer iväg.. jag börjar jobbet snart. Sälja ännu fler biljetter probably.
Tack alla ni där ute som spenderar er värdefulla tid med att läsa min blogg! Nu när jag fått skriva av mig lite mår jag tusen ggr bättre än vad den trötta och besvikna mamman gjorde imorse!!! TX!

Kramen
Mia


Kommentarer
Postat av: Chrille

"... gjorde imorse!!! ...". Haha, och detta skriver du klockan 09:51. Där har du morgon för mig, i alla fall fortfarande. ;)

2009-03-17 @ 21:27:33
Postat av: Mia

vänta du bara.... ;)

2009-03-31 @ 21:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback