Hur orkar man?

Jag känner att dimman sakta omsluter mig. En dimma med ångest, hjärtklappning och yrsel.
Det är alldeles för många måsten och jag är bara en! Hur ska jag orka?

Jag gillar att ha många bollar i luften och mår bäst av att vara administrativt aktiv. Men när allt för många saker och ting runtomkring inte riktigt går som jag önskar, då orkar jag bara inte.
Ni vet - det är som att sakta fylla på en bägare och se hur sista droppen som rinner över. Det är när den sista droppen faller som mina tårar bränner.

Imorse lät jag mina tårar falla i samma takt som som jag drog slipklossen på de spacklade väggarna i Emils rum.
Jag vill bli klar där inne så vi kan få in alla Emils saker i hans rum igen.
Jag drog fram en sopsäck strax innan slipandet och hivade ner alla Maias saker som ligger framme och i vägen, i storarum, kontor, hall och kök.
Jag är less på att mitt hem ser ut som en avlastningsplats. Jag är less på att ungarna gnäller och piper och är uppkäftiga. Jag är less på att företaget inte blomstrar. Jag är less på min lön och min arbetstid på BLÅVITTshopen.
Jag är less på mig själv som kan med att tycka så jävla synd om mig själv när jag vet att det finns människor, och vänner, som mår 1000 gånger sämre.

Imorse kom mina tårar när Emil klart och tydligt visade att han inte lyssnar ett skit på vad man säger. Vi sitter i soffan och jag bad om ursäkt för att jag var lite gnällig. Förklarade för honom att jag bara är EN person, EN mamma, jag orkar inte göra allt själv, jag skulle behöva lite hjälp. Får jag hjälp så kan man ju lägga den tiden som blir över på något kul vi kan göra tillsammans.
"Förstår du vad jag säger?" -Ja. "Hör du vad jag säger?" -Ja. "Kan du upprepa vad jag sa?" -Jag hörde inte. SUCK!!!

Igår var jag och Seppo på marknaden i Saltkällan. Tydligen var det rekordlite folk, jag har heller aldrig varit med om så dålig försäljning på en stormarknad. Visserligen ca 600 kr mer än ingenting och så får man ju se det som så att vi fick ut lite reklam, men ändå. Mitt i allt kändes det tungt. Inte gjorde det saken bättre att när vi kommer hem får jag en obehagskänlsa i kroppen. Vid uppackningen hände något som skämde vettet ur mig. Jag svimmade för en kort sekund.
Det var bland det läskigaste jag varit med om. Svartnar för ögonen, blodet rusar, huvudet dunkar och benen bara viker sig. Som tur var hade jag Emils madrass alldeles under mig så jag föll mjukt. Sen ser jag stjärnor.
Seppo satt vid datorn och han fattade nog aldrig vad som hände. Inte jag heller tror jag. Låg stilla en stund, sedan tvingade jag mig själv att göra färdigt allt efterarbete från marknaden.

Jag vet inte vad som tagit åt mig. Vill bara gråta hela tiden, huvudet brusar och är alldeles varm.
Orkar verkligen ingenting.
Ge mig ett trollspö för fan!! Trivs inte i min kropp just nu.

Nu ska jag msn`a med Jill S. Hon kan få mig på bättre humör kanske.

Ha det gott därute. Och vad som än händer i era liv - ta hand om er! Fånga dagen och ta hand om imorgon.

Love,
Mia

Kommentarer
Postat av: Chrille

Kanske inte bara du som behöver en fika? ;):)

2009-06-14 @ 18:51:57
Postat av: Katja

Styrkekramar i massor till dig vill jag ge.

Never give up !

2009-06-14 @ 21:38:25
Postat av: Kristian

ja du gumman livet är inte alltid som man önskar men en sak jag inte kan förstå är ni har båda arbete och tar in inkommst hur kan det bli att allt hela tiden går åt skogen. säg till din gubbe att sluta leasa bilar det är därför mäst som det aldrig fins en cent över. ta en bil på ditt företag blir mycket mycket biligare jag lovar. ska ge gubben din e spark i arslet när jag hälsar på nästa gång ni är ju trotts allt en familj ska man inte dela på bördorna, han värkar inte bry sig att du mår skit.

2009-06-15 @ 08:58:44
Postat av: Jull

Gumman!!!!!!

Det låter som om du är på väg rätt in i väggen. Här kommer ett måste till - du MÅSTE släppa alla måsten - det är det rådet du gav till mig när jag mådde som sämst. Vet att du trivs bäst med många bollar i luften - men med det stöd du har hemma har du för många, du behöver släppa något och det är INTE dig själv!!!! HAr oxå mycket som behöver göras - men man måste sluta tänka på det och inse att det kanske inte behöver göras just nu.



Jag mår toppen och delar gärna med mig av min energi just nu:-). Många pussar & kramar

2009-06-15 @ 12:18:24
Postat av: Ola

STOR KRAM

2009-06-16 @ 15:53:18
Postat av: Mia

Kristian - det är inte gubbens ekonomi det är fel på! Han får in bra mycket mer än en annan. Och leasing bilen kostar inte många kronor nu när vi bytt till den billigare varianten.

2009-06-19 @ 08:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback