5 minuters metoden?

Hur sjuttsingen ska jag orka? Det är kväll, snart 21 och jag har gett mig fan på att ungarna ska lära sig att somna i sina rspektive sängar. Jag är å andra sidan vääldigt trött, och ensam, så jag jag vet inte hur länge jag orkar.
Emil har alltid somnat på soffan innan, och Maia har sovit i vår säng. Seppo jobbar ju natt så det har varit rätt gött att ha vårat öronbarn hos mig då jag inte hör när hon vaknar om nätterna.
Men nu är de trots allt 7 resp. snart 4 år gamla! De måste ju få någon form av ro av att sova i sina egna sängar. Tänk om man kunde få den rutinen att de går och lägger sig i tid och att de sover hela nätterna!! Visst - jag tar på mig att det är mycket mitt fel som inte börjat med dessa rutiner tidigare, men hur mycket orkar man med egentligen?
Nämnde för Seppo idag innan han pep till jobbet för ca 40 min sedan att vi måste börja kvällsrrutinerna tidigare, och hjälpas åt båda två. Jag har alltid morgonrutinerna så jag har lverlåtit kvällningen på gubben, men han e ju också trött efter e.m passet hemma. VIlket ibland kan driva mig till näst intill vansinne, men det skulle jag aldrig låta mig själv att genomdriva till uppror. Petitesser, men så tröttsamt! Giv mig styrka!!

Idag har jag pratat med olika läkare nästan hela dagen känns det som. Besöket imorse hos dr Anders på ÖNH gick bra. Ingen ångest alls, och bara några få kalla kårar längs ryggraden... Tänk om alla läakre var som Anders! Var mycket lättare allt skulle vara då. Så typiskt att han snart går i pension! Han gjorde rent och skrev ut mer salva för rengöring och läkning. Inför ev. operation på vä sida så ville han ha mina senaste hörseltest från cochlear. Noema problema, det ordnar Glenn! Thank u. ANgående min huvudvärk tyckte ANders att jag skulle beställa tid för en "rundsmörjning" som han så fint sa, på vårdcentralen hemma. Ah, tjena du... finns det några vettiga läkare där? Jag har inte träffat någon.
Men jag ringde iaf ner och berättade läget och sa vilka läkare jag inte ville träffa... "ja, vi kan kalla dig i mars" ... argh!
Jaja, har jag knaprat ipren och panodil i 6 veckor så kan jag väl göra det i 5 veckor till... suck!

Nej, nu hör jag små tassande..... dags för krig nr 3.

Ha det gött!

Mia

Kommentarer
Postat av: Katti

Du har blivit utmanad! Gå in på min blogg för att anta utmaningen! =)

Postat av: joanna

usch det låter inte jätte kul det där=O)

men snart kommer dom vilja ha sina egna rum.. om ett par år då e problemet att få ut dom;-)

kramar

2009-02-14 @ 08:05:35
URL: http://joanna83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback