Nu är det jul igen...

Nu är det jul igen i både slott och koja, över hela landet dras en kollektiv noja... Fan den låten är grym! :) Det är ungefär så det känns. Jag vill ha tillbaka den äkta julkänslan då man samlades för den gemytliga sakens skull, inga förpliktesler eller påkostade "måsten". Jag vill ha tiden att baka julgodis, pepparkakor, pynta, pyssla och slå in klappar med barnen. En "Carl Larsson" jul. :)
Men, men ... vi lever i verkligheten och gör det bästa av den. Ingen som klagar.. det är bara att anpassa sig. Ännu en jul och ett nyår med samma rutiner och traditioner.
Jag kanske inte hade varit så deprimerad om det hade varit lite bättre ordning och reda här hemma, men vem vet?


I BLÅVITTshopen jobbar vi i dessa dagarna ihjäl oss känns det som. Det är kul naturligtvis, men guuud så trött man är när man kommer hem vid sju.. Vi slår alla fsg rekord och jag har världens bästa arbetskamrater. Pöss på er!!


I söndags fick vi oss ett impuls ryck här hemma. Det var lucia och jag vill minnas att jag och mamma för några år sedan var i Ullared en sådan dag och det var inte så mkt folk då. Vi har planerat att åka ner på lördag, men Seppo ska på julbord på fredagen och vem vill gå på Ge-Kås med en bakfull man? Not me!
Så jag spanade in webkameran och inser att det inte är ngn kö, sätter oss i bilen hela familjen och åker ner. Strax efter Kungsbacka somnar Emil... alltså - det måste vara ngn sömngas just på hans plats för han somnar ALLTID i bilen :) . Väl framme får vi parkera på däck 2, mkt bilar alltså... men inte så vansinnigt mkt folk i butikerna. På elektonikavdelningen och tingeltangel avdelningen var det mkt, men inte annars. Där skulle vi iaf inget ha, det blev en snabb genomgång. Emil fick tag på ett BUZZ junior till P2 som de kör hela dagarna här nu.
Seppo fick tag på kläder, kors i taket, han t.o.m tog sig tiden och PROVADE!!! Duktig kille! :) Vi hade varsin unge i varsin vagn så det blev till att smyga ner lite grejer också. Fast Maias stora brandbils set blev lite svårt att dölja i kassan, men den var till "någon annan". De ledsna ögonen kommer bli mycket glada på julaftons morgon. haha
Jag fick köpt mig brallor, klänning och kjol bland annat. Ja faktiskt, ni läste rätt - det kanske blir kvinna av mig en vacker dag också. haha
Vi hade en mycket trevlig dag och mest av allt är jag så stolt över dem för att det inte fanns en gnutta pipluft någon gång - varken för liten eller stor! Detta nämnde Seppo också i måndags så vi är nöjda och stolta allihopa.


Vår lille nya familjemedlem har gjort sig hemmastadd hos oss och trivs alldeles förträffligt. Han är som alla kattungar, full med bus. Han gör verkligen själ för sitt namn, men han fattar att han inte kan göra vad som helst. haha... han är så himlans gullig och älskar att bli klappad på magen. Än så länge gör hans klor inte så jätteont så man kan lattja med honom. Idag när jag vek tvätt  skulle han vara med... Det gick bra till han för tredje gången välte min hög, då lessnade jag och var tvungen att busa med honom ett tag. När buskrafterna var slut och han istället slickade mina fingrar hade han lugnat ner sig såpass att han låg stilla och tittade på när jag fortsatte min tvättprocedur.


Usch, jag skäms. Jag har ännu inte kommit iväg för att träffa lilla Johanna. Sorry Jill! Måste ses snart!

Hör ni!!! På torsdag är det dags att uppleva lite karaoke deja vu!! Kom till Rose and Crown, börjar 21.
http://www.rosecrown.com/ 

Hörs vi inte innan så önskar jag er alla en riktigt GOD JUL!!!


Kramen
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback