Glad Påsk

Äntligen kommer då den dag jag så länge väntat på! Jag och alla andra underbara änglar.
Det är påskafton, det är matchdag, det är dags att äntra nya arenan - Gamla Ullevi! Det ska bli så jävla roligt!! Som vanligt kommer jag att missa tifot och idag gör det lite extra ont i tunntarmen för den sakens skull. Men jag fick se en del av det igår när vi kikade in på arenan efter att vi stängt butiken. Spelet på vår klacksektion kommer bli tufft!

Eftersom jag börjar tidigt idag och jobbar ända fram till matchstart så tänkte jag vara smart igår och ge ungarna deras påskägg redan då. Sagt och gjort - de fick varsitt godisägg och en present. Grejen var bara att några timmar senare säger Emil stolt till sina vänner att påskharen minsann kommer på natten till påskafton! Och att det var mamma som hade köpt påskäggen de fick idag bara för att hon ska jobba imorgon... *bah*
Vad göra nu då? För att inte förstöra den lyckan i alltför tidig ålder?? Påskäggen var slut på ICA Maxi och Coop... aarrghh
Okej, lugn å fin, tänk nu lite.. Vi har inte plockat fram vårat påskpynt. Ansåg det lite nödvändigt då vi inte kommer att vara hemma särskilt mycket. Jag klättrar upp i skåpet och får tag en lila påsklåda. I den lägger jag två inslagna sedlar som påskharen naturligtvis har skrivit deras namn på. :) Nu ligger den lådan på Emils kudde och väntar på att han ska vakna. Tänk vilken tur att påskharen inte glömde mina barn ändå!... ;)

Vi har besök över helgen. Vår långa skånska vän Jonas är här för att umgås och för att se matchen.
Efter matchen åker vi traditionsenligt till mamma på påskfest!

En som dock inte får uppleva första hemmamatchen på Gamla är Mowgli. Denna blåvita 30-åring valde att begå självmord häromdagen. Det är för jävligt att så unga människor väljer att lämna oss!
Jag gillade Mowgli för den han var, men inte alltid för det han gjorde. Jag anser att man alltid har ett val, men man behöver inte vara sämre människa bara för att man väljer "fel" i så många människors ögon.
Inte alltför många väljer att åka buss med axeln ur led i 6 timmar endast för att inte hamna på ett "jävla råttsjukhus" eller att endast klistra adressetiketter på medlemstidningen med Göteborg som postort.
Vila i frid Christian och hälsa Tony!!
Tommy skrev ett mycket bra inlägg på sin blogg
www.dialogan.se som är värt att läsas!!

Sidleine Fashion har fått lite leverans, Liverpool då som vi sagt, och sedan kom det tights med snorkfröken och ljuvliga pyjamaser med lilla My i rosa och med Snorkfröken i gult. Synd att de slutar i stl 92, annars hade min snörpa lätt fått en.
Det har beställts från www.sidelinefashion.se som aldrig förr! Jättekul verkligen!!

På måndag fyller barnens kusin Saga 3 år, men kalaset är på söndag. Maia och Saga leker verkligen jättebra tillsammans! Det är favoritfasters äldsta dotter och till Örby är det ju faktiskt inte såå långt. Får försöka ta oss lite oftare. Jag och Maia var nere för inte så längesedan och då var vi ute det mesta, det var så härligt tidig-vår väder!

Nu har ju verkligen våren kommit! Hoppas den har kommit för att stanna nu då så vi inte får en chock till med kyla! Det enda dumma med denna värme är all jävla pollen som kommer. Vi har något bös precis utanför butiken så jag snörvlar som fan på jobbet. :( Känns ju sådär trevligt när det är mycket kunder och man inte kan springa in och torka snoken.

3 st 6partyn inbokade nu också på vårkanten. Hoppas på fler! Det är så kul, och så får man lite egentid på köpet!

Nä, nu ska jga leta fram min matchtröja. Den är för stor, men den har Håkans autograf och på något befängt sätt har vi alltid förlorat då jag inte haft den på mig. :) Vi ivnner inte alltid då jag har den på mig, men ändå...
För fan Blåvitt - visa nu att ni inte alltid vacklar i premiärmatcher!!!

Kramen på er alla och ha en trevlig påsk!!!
Mia


Kommentarer
Postat av: frida

grym premiär jag rös hela tiden kram fredrik

2009-04-11 @ 21:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback