Inklipp från laptop dagbok

081022, kl 21.05
Allt är bra här i fjollträsk. :) Fast jag är trött, MYCKET trött. För tillfället är jag ensam i Tompas
lägenhet. Han jobbar kväll idag så efter mässan passade jag på att hälsa på hos Micke, Sanna och min 
trollunge till kusinbarn Lova. Hon e för skön. 

From the start... Tompa mötte upp mig som utlovat vid station i måndags kväll. Glädjande! Jag är så 
bortskämd med att man kör bil, men icke då.. Vi skulle åka pendel till Älvsjö. Sure! När vi kliver av i Älvsjö 
går alla åt höger, men inte Tompa. Åt vänster kommer man ju ingenstans?? Det är ju liksom staket där och "får ej
beträdas av obehörig" skyltar. Men Tompa sliter upp en orange väst ur sin väska och sim sala bim så blev han
behörig personal. Och jag bihang.. haha. Han jobbar ju där! Emil kommer aldrig att glömma vad Tompa har lovat honom, 
när han kommer till Sthlm ska han få köra tåg!
Från station är det gångavstånd. Och för er som vet blir det ju då också gångavstånd till mässan. Smidigt!! 
Det blev en sen kväll och orolig sömn första natten. 

Upp tidigt igår, tisdag. Montern skulle göras iordning och Tompa gjorde mig sällskap. Än en gång överraskar han mig 
glatt med sina lovord och hjälpsamhet. Tack vännen!! Vad du gjort för mig dessa dagar är ovärdeligt! 
Halv åtta på morgonen var vi på plats och jag var där och slet till 18.15.. Förmiddagen var det mycket skolungdomar 
där, men efter lunch och framåt kom det mer potientella kunder. Jag tror aldrig jag delat ut så mycket visitkort under
en och samma dag. Jättekul!! Det var trevligt de stunder då det var rörelse runt montern, men det fanns också tillfällen 
då man tyckte att tiden stod stilla. 
Ett stort glädjeämne igår var att Maria kom och hälsade på! Det var skönt att se henne må så bra!
Och så kom det en söt tjej och tog i hand "hej, det är jag som är Madelene" Herregud, Muppsan!! Vad roligt! 

Imorse blev det lite sovmorgon och jag hade bara vaknat en gång på natten. Då av en känsla att "vad fan, om något händer
min Tompa.. då kommer jag inte få reda på det. För vem fan ringer mig då??" Det måste det bli ändring på! 
Jag hade ställt klockan på 8, men vaknar redan 7.20. Så när klockan ringer står kaffet färdigt åt herren i huset. :)
Idag va det ganska segt på mässan. Inte lika mycket folk och längre intervaller med syrebrist. Vid 14 var jag så trött 
och hade så ont i huvudet så jag kunde kräkas. Fick några värktabletter av en granne där och efter ngn timme började dimman
skingras igen. Vid halv fyra går jag över till B hallen där pack och emballage mässan pågår. Jag fick egentligen inte gå in 
där, men Gestapo vakten släppte in mig ändå för att jag bara skulle till Avisera å de var direkt till höger. Jag chansade på 
att Johannes skulle vara där och det var han. Jag har aldrig träffat honom (däremot blivit många timmar på telefon då han ringer 
Blåvittshopen. Avisera gör vår packtejp bland annat), men hade på känn när jag såg en av säljarna där att
det måste vara han. Han såg mig tröja och fick ett gott smajl. Det blev att jag stannade där en stund och tjötade. Görtrevligt!!

Det blev mer affärer under denna dagen. Jag har sålt slut på mina Alfons strumpor och Lundmyr bodys. Delat ut ännu mer kort.
Svurit ett antal gånger på det otroligt billiga kaffet av det eliminenta priset av 22 kr..

Efter mässan idag tog jag pendeln till Årstaberg. Det är en station. 40 kr!! Cheesus! 
Började gå så sakta mot Siljansvägen när Micke ringer och möter upp mig med moppen. Coolt. haha
Hemma hos dem kryper Lova omkring och attackerar sakerna på golvet. Jag hälsar förstrött på mamma och pappa och lägger mig sedan 
ner på golvet och har all fokus lilltrollet. Micke ställer sig i köket och gör gudomlig mat och Sanna förbereder för deras morgondag
som inkluderar en bussresa till brodern i Jönköping. Efter mat och blöjbyte somnar sötnosen i min famn. Min lilla fågelunge, vad fin du är!

Nu vart det mörkt ute och jag promenerar gärna inte ensam i dessa trakter med tung dataväska då. Jag har inget nummer längre
till "grabbarna", som förr. Det var en säkerhets grej jag fick efter ett överfall när jag bodde i Västertorp. De "grabbarna" 
finns det inte många kvar av idag. Inte klokt egentligen vad mycket olika folk man känner. 
Beställer taxi och blir förvånad över hur snabbt den var hos mig. Ingen liten bil heller, utan en 8 manna.. Jag har 6 säten för
mig själv där bak, kändes lyxigt. haha. 
Det är väldigt nära till Tompa och jag hade fått nyckeln av honom. Ger taxichaffisen mitt kort. Hans dotter hette också Mia 
och hon hade barn i rätt åldrar. :) "Hemma" igen blir jag rastlös av att se "ungkarls stöket" så jag ger mig i kast med disken.

Nä nu mina vänner, är klockan 21:39 och jag har 7 kilo grus i ögonen. Och eftersom jag inte förstår mig på hur dessa 3 fjärrkontroller
fungerar, vad som är till vad och varför, så ger jag upp TV:n och går och lägger mig. Godnatt!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback