Tack Alex!

Så var då säsongen över för i år och det suger rejält i fotbollsnerverna inför nästa år då vi får äntra den nya arenen, Gamla Ullevi. Den är enormt häftig att se på och trycker därinne kommer bli rungande! Jag har ännu inte haft äran att se arenan invärtes, men vi i personalen kanske ska dit i nästa vecka. Hoppas! Förhoppningsvis innan årskortsfsg börjar på onsdag. Det kan vara kul att ha sett arenan innan man ska förklara för dem som inte har det. :)

Säsongsavslutet i Helsingborg var som det brukar. Vi slapp se bråket, men kom i vägen för skåningarna 2 ggr.. Vi fick pratat med de trevliga civila med snäcka i örat, de är lugna och fina. Medans vår stackars stockholms ängel som inte gör en fluga förnär, fick en polishund i armen när han skulle fråga efter lämpligast väg till Olympia då idioterna spärrade av den vägen vi tar annars. En av våra sötnosar loosade en tand, men var lika lycklig för det. Han lär dock inte ha mått så bra dagen efter kan jag tro. Eller? :)

Mamma och Christin kom till oss redan på lördagen och skulle ligga över. Då kunde vi åka tidigt på söndag morgon till Skåneland. Pasi hade fått förhinder så syrran fick den stora glädjen till att åka med. Premiär borta. :) Hon har fått blodad tand efter Elfsborgsmatchen hemma sist och så gör det väl till att pojkvännen är ängel. När det kom ett sms från Alex höll hon på att tappa hakan. haha. Emil har köpt reflexer till Alex som tack för skorna och jag hade frågat honom hur vi lättast överlämnar dem. Christin flyger upp och fotograferar Alex skor på Emils rum för att skicka till pojkvännen. Haha
Maia förklarar tydligt för mormor att sängen som de pumpar upp i hennes rum är Jonas säng. :) Där ska hon sova med mormor! Gud vad gött, en unge kort i vår säng! Kanske man kan sova för en gång skull! 

Jenny kom tidigt på söndag morgon och vi kommer äntligen iväg! Hämtar upp Jansson på vägen och off we go! 
Det går fort som fan ner, Rallydrottningen kör ju! Sentimentalt och traditionsenligt stannar vi till i Susedalen, sträcker på benen och skänker en tanke till Dajla. Jag vet att han är med oss även denna bortaresa! 
Vid knutpunkten möter vi upp Jonas och Kungen och tar en tripp över till Helsingör för att köka tacos på Gringos. Också det tradtionsenligt, trots det jävla pissvädret på danska sidan och gungandet på båten som fick mig att se andra sidan.. 
När vi kommer över till svenskt fastland igen skojar vi lite om att det inte är någon välkomst kommité som förra gången. Då var ju visserligen WM med på båten.. Innan trappen ser jag folksamlingen som kommer och de är inte blåvita.. Hugger tag i syrran och stannar, civil nr 1 kommer fram och ber oss vänta. Sure! Syrran blir upprörd över att de bara är fjortisar, jävla småglin som inte vet bättre. Go sis! *ler
Regnet har hittat till Helsingborg, men inte lika hääftigt som på andra sidan vattnet. Vi tar oss till O´Learys som är det enda öppna stället i stan och som är abonnerat åt oss. VI kommer ungefär när SÄ bussarna åkt därifrån till arenan. Perfect! Då slipper man knö och kan hälsa på lite folk i taget. :) Gladpack var där och personalen. Å Ingbritt. 
Vi tar den jobbigaste vägen till Olympia, alla trappor.. motion är bra för hjärtat Kungen! Nästan framme ser vi dem igen, dessa "småglin" fast nu är de många fler och massvis med poliser. Tror att det är lugnt när snuten e på plats, men där fick vi inte gå förbi, enligt civil nr 2.. Det var bara till att vända och hitta en annan väg. Det gick bra, men vad fan!
Framme vid arenan är det kö som fan och inget organiserat. Hittar en lucka och Majsan tafsar igenom, sen visar det sig att det var fel lucka. Bara för biljetter, vi hade kontanter! Suck.. Backa tillbaka en bit, hittar en glipa i staketet över till rätt lucka. Kramar om publikovic, betalar och så vart man äntligen inne. Träffar alla glada och goa gubbar - det blir kramkalas och gliringar. Christins kommentar "det är som att gå med Danne på stan. Man hinner gå ett steg sen träffar du en till du känner" Är det bra eller dåligt? Jag tycker det är asbra, jag älskar att gå på fotboll och träffa folket man känner! Man hinner inte med alla bara. haha
Tifo insamlingen till Alex sista match var säkert bra, jag såg ingenting under plasten.. Under matchen hoppade vi, sjöng vi, klappade händer och skrek. Vi hade enormt trevligt och det var längesedan jag sjöng hela matchen.
Efter matchen kastade Alex ut tröja, skor och knäskydd. Seppo fick tag på ena knäskyddet och ger det till mig. Trasigt och svettigt... vad bättre kunde jag göra än att ge det till syrran? ;) Nu är hon fast i fotbollens gripande klor. Sis - du ska med till premiär borta nästa år!

I torsdags fick vi våra julscheman. Jag är ledig på måndag och den 28 nov, sen jobbar jag fram t.o.m den 20 dec. Kul va?  Visserlligen trivs jag bäst jobbmässigtmed schema framför näsan och saker att göra hela tiden, men familjen då? Nu gäller det verkligen att ta alla små tillfällen i akt! Igår skulle vi varit på lek och bus, men där var tokmycket folk så vi åkte hem och bakade istället. Kladdkaka, energibollar och tigerkaka. Fika någon? ;)
Imorgon ska jag till Ullared med mamma och shoppa julklappar.  I år blir det bara till de närmaste barnen. Säger vi varje år, men nu är det så många barn att vi håller vid vårt ord.

Idag ska jag kolla på lite nya kläder till
Sideline Fashion, i kollektionen med Mumin och Disney. Får se vad det blir.
Vi har fått svar från Liverpool också, det blir nog ett samarbete där till nästa år! Kul!!

Nu ska jag hämta mig lite mer kaffe.. söndag morgon, klockan är strax över 08. Hela familjen sover och en annan har varit uppe i liten mer än 1 timme. Ungarna ligger i vår säng, det blir knöligt och de snor mina sängkläder. Då går man upp. :)

Ha det bäst!
363

Kommentarer
Postat av: Katti

Hej Mia! Härlig reseskildring från sista matchen! Såg dig inte på O´learys, visserligen var det mkt folk o jag var inte där så himla länge. Blev ju stopp ett tag för dom där poliserna du nämnde också, hamnade precis bakom allt. Fick bli att iakta lite men det tog ju så jäkla tid så det var bara att hitta alternativ väg. Såg dig på läktarn, fast väääldigt långt bort så det gick tyvärr inte riktigt att komma fram o hälsa :( Om du vill se bilder på tifot (om du inte redan gjort det) så finns det lite på min facebook som Andreas föräldrar tog från sittplats. Nu ska jag ta mig en kaffe för att sen återgå till plugget. Mkt att hinna göra innan jag åker till Argentina om två veckor :) Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback