Lova 080705

 Först händer ingenting, sen händer allt på en gång. Semestertider är inga vilotider, inte! :)

Idag ska jag och barnen ut på äventyr med Daniel. Ger det fan i å regna blir det slottskogen, annars bär det avv till Sjöfartsmuséet. Där har jag inte varit sen jag själv var barn. Eller nu ljög jag nog - har för mig att vi var där med ungarna när jag jobbade på skola.. Whatever... vi får se vad som händer.

I lördags var vi i alla fall hos Ronny i Gråbo. Michael och Sanna hade litet namngivningskalas för lilla Lova där och det var jättetrevligt! Fast dagen inte hade mycket att ge mig så var kvällen desto bättre. Innan jag kommit fram till Gråbo hände typ tusen grejer som inte får hända, som att bilen framför mig på tappen har fått stopp så jag får be bilen bakom mig att backa så jag kommer ut. Som att vi höll på att krocka på leden för en jävla kärring som inte släpper in oss i filen. Bakom henne kommer en lika grinig motorcyklist.. Det blev nästintill en körning över heldraget för att komma upp på E20 och inte in i Tingstadstunneln. Extraläder hade jag glömt till ungarna och det var 26 grader varmt ute... svettigt alltså. Seppo kunde inte följa med eftersom han skulle jobba på Bruce konserten, vilket jag inte alls tycker är orättvist... :)
Nåväl, väl framme får Micke möta upp mig för nu var vi på landet.. :) Det var nice att träffa alla människor igen, vissa har jag ju inte sett på 10-15 år. Herregud, har Angelica blivit såå stor? haha.
Nu trodde jag allt var frid och fröjd och man kunde koppla av i god mans lag. Men nej då - Emil ville ha bollen som ligger i bilen och Maia tar bilnyckeln från mig för att låsa upp. Det brukar hon göra, inget konstigt med det. I passagerar sätet ser hon sin hatt, släpper nyckeln i bilen, tar hatten och stänger dörren. Bilen är låst. Damn....
Än en gång blev vi räddade av vår ängel Jimmy. Tack vännen!! Han sätter sina ungar i bilen, tar med sig Magda och kommer upp med Seppos bilnyckel. Han är helt otrolig den mannen!

Kvällen fortsatte utan några som helst skrupler. Jag hade jättemysigt och vill så gärna tillbaka. Barnen med.
Lova var den sötaste trollunge jag sett på länge, nu i efterhand kommer jag på att jag aldrig höll henne. :( Det var så mycket runtomkring och jag tog bilder som en tok. Jag ska börja med hennes lilla album som jag köpt tänkte jag.

Vi grillade kyckling och åt ute, det var kanon väder hela dagen. Micke och Emil busade järnet, Stefan försökte charma in på Maia och det gick väl sådär. :) Hon envisas med att säga Joel till Stefan, vi kanske ska ta och döpa om honom?
De spelade fotboll, kubb och brottades med myggen. Vi hittade inte en av bollarna när vi skulle hem, men det är ju ett ypperligt tillfälle till att vi måste tillbaka.

       

Jag har en massa goa bilder från denna dag som jag skulle kunna lägga in här, men jag vill inte förstöra överraskningen för Stefan och Micke som jag har lovat att få alla bilder. Kramen till er!

//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback