Snurrigt värre

Det är stressiga dagar på jobbet nu innan derbyt på tisdag. Vi står ju även i nordstan dessa dagar, vilket innebär att jag och Disa blir själva i butiken. Det går jättebra, men igår var jag helstressad. Hade inte huvudet suttit fast så hade jag nog glömt det någonstans också! :) Det var massor av ärenden som skulle göras (i hällregnet..) - banken, posten, hämta och lämna grejer. Vilket resulterade i att jag kunde blivit av med bilen. Ska tillägga att vi fick vår nya bil i fredags.. Jag skulle tanka på Statoil Gårda, valde kassa och sprang in efter att jag tankat klart. På väg ut till bilen börjar leta efter bilnyckeln och får småpanik för den hittar jag inte i jackfickorna! Då har jag, mitt klantarsel, lämnat bilen olåst, med nyckeln i tändnigslåset, i en helt ny turbo Saab miljöbil! Det var en j-a tur att den stod kvar! "ööhh, vi säger ingenting till Seppo om det här va?!" Det har iaf inte jag gjort *småler

Sist jag skrev nämnde jag att jag sökte ngn representant för AJK. Jag nämnde detta för pappa Jocke när jag var och handlade på Corporate morgonen efter. Hans kollega Sanna hör detta och ber mig vänta lite. Kort därefter dyker hon upp, efter ett telefonsamtal, med ett telefonnummer till en som kan hjälpa mig med det. Ödet!
Så jag ringde denna människa idag, en mycket trevlig stockholmare (jo, det finns sådana) och det visade sig att det en gammal leverantör till oss i shopen! :) Han hade inte bara nummer till AJK, utan även till Hammarby.. Det kan bli överlägset Stockholm i Sideline Fashion, men oroa er inte! Det ska jämnas ut, men får ta lite pö om pö.
Nu när jag har fullt lagervärde så hittar jag en massa andra roliga leverantörer. Inte bara fotboll, utan även Bamse, Disney, Mumin etc.. Men jag måste alltså sälja av lite först innan jag kan ta in mer.

Vi är oroliga för Emil. Vi har ju länge nu bråkat varje morgon innan skoldags. Idag kom det fram varför han blir så arg och ledsen. Det är några barn som retas och slåss. Det händer inte ofta, men det sätter djupa spår i pojken. Han har massor av kompisar på skolan, men är så sårbar för minsta ord. Jag tog upp detta med dagmamman idag och hon pratade med fröken. Jag får ta det med skolan i nästa vecka då jag har lämning. 

Nä, nu måste jag ta Maia.. hon luktar inte vanilj direkt.. 

Ha det så gött!

Ps - Dollan, tack så mycket för att du ställer upp på lördag! Till er andra - på lördag står jag och Dollan i Nordstan och säljer BLÅVITTsouvenirer! Kom och köp! :)

//Mia  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback