Emil 6 år

Hjälp! Min lille kille är 6 år - vart tog all tiden vägen??
Igår var hans Stora Dag och han blev firad i skolan, hos dagmamman, men bäst av allt - av sina vänner i motorcykelrummet på Lek och bus. Det var så kul att träffa alla igen, han hade bjudit sina gamla kamrater från Mölnlycke. 9 st vilda ungar på 5000kvm lek :)
På söndag har vi öppet hus för honom - mitt i all renoveringsröra.. hrm.. men det ska säkert gå.
Där det finns hjärterum finns det stjärterum!
  

Vi, eller Seppo rättare sagt, har denna veckan påbörjat köksrenoveringen. Han har tagit ner en del luckor, slipat och målat. Fått diskmaskinen på plats så nu står den gamla maskinen i köksgången.. Inte alls i vägen..
Tobias har varit här och kollat kapaciteten för elektriciteten och det visade sig att vi får köpa helt nytt centralskåp.
Det ska bli så skönt när vi är klara - och fint!!

Igår var jag hos min nyfunna vän Lindha. Jag "träffade" henne genom Tradera när jag köpte Mumin pyjamasar av henne. Hon frågade mig i ett mail (det blev en hel del mail fram och tillbaka) om det inte var jag som skulle öppna Sideline Fashion.. Jo.. hon hade fått ett visitkort av sin mamma. Kul att se att de sprider sig! (Tack alla ni som hjälper mig med det!!) I alla fall, så var jag hos henne igår och det var jättetrevligt!! Hon har också företag med barnkläder, men kör bara på Tradera. Vi gav varandra råd och tips, namn på leverantörer och tjötade i ett natla timmar - så som bara vi kan. :) Det bestämdes att Lindha och Peter slår följe med oss till mässan i Köpenhamn i februari! KUL!!!

Apropå det här med info spridningen av Sideline så har det hänt en del roliga saker. Bland annat i förra veckan när vi var på Burger King och käkade; när vi var klara kom det in en familj md en bebis. Han var så himla söt, bebisen alltså, så jag var bar tvungen att gå fram och lämna mitt visitkort och berätta att jag precis startat webshop med barnkläder. Pappan tittar på mig och säger "men, ska du inte vara kvar i BLÅVITTshopen då?" Jag blev ställd. haha. Visst ska jag vara kvar, så lätt blir de inte av med mig! Hehe
Sen idag på parkeringen stöter vi på ett par grannar vi inte sett innan, och trevlig som man är så tjötar man ju lite. Slutar med att hon får mitt visitkort och hon säger "jaså, det är du" va?? "jag såg ditt visitkort på jobbet och reagerade på adressen" jaha? Hon jobbade på Frölunda Torg!.. hihi. Jodå, det märks att de sprids och det är görkul!!

Nu ska jag lägga barnen, sen ska jag kolla vidare på leverantörerna Lindha tipsade mig om. De hade bland annat Disney, Mumin!! :), Simpsons och en hel del annat.  Låter lovande!

Kram till er och sov så gott!

//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback