1 Juni

Jösses, första juni redan...
Idag tog kusin Malin studenten, så det blev till att fara till dem direkt efter jobbet. Hon är så fin, vår Malin! Vi fick ju dessvärre ingen kamera med oss. :( Brorsan hade sin med sig, kanska man kan norpa lite bilder av honom sen. Om han tog några vettiga kort vill säga. Han leker rätt mycket med kameran annars. Eller vad säger du Christoffer? Fick du några bilder på Malin?

Denna veckan var jag ju hemma 3 dagar. I måndags fick jag inte så mycket gjort, men tisdagen och onsdagen mådde jag lite bättre och kunde tillägna några timmar åt företaget. Nu har jag köpt webbhotell, domän och tecknat avtal med Jetshop. Den 1:a september är det tänkt att lanseringen av Sideline Fashion ska ske! :)
Jag slängde iväg några mail också till tilltänkta leverantörer. Som Malmö FF, Lundmyr, NowaLi och ABEKO.
Det känns fortfarande ganska overkligt, men otroligt spännande!

Den 30:e maj blev det klart - våran lägenhet ska bli bostadsrätt. Vi ska till banken på torsdag! Innan den 17:e, tror jag det var, måste köpet ha gjorts. Känns finemang!

På söndag har Emil sin första cup på Kviberg. Kom gärna dit!! Det är på plan 22-23 (till höger efter Bellevue-rondellen) klockan 9.30 - 13.00. Jag har ordnat vinster till lotteriet. 4 matchbiljetter IFK - Kalmar och en signerad lagbild av IFK Göteborg.
Nettan är så gullig som kommer upp och tar Maia under tiden. Hade blivit lite bökigt att ha henne med. Seppo är ju i Danmark då. Han fick biljetter av mig till matchen Danmark - Sverige oc han åker imorgon bitti. 6.20 kommer taxin och hämtar honom och jag tänker då inte gå upp och vinka av honom. Gäääsp!

Imorgon ska jag och barnen åka med mormor på marknadsrunda. Holmens har halva priset på möbler. Kanske jag kan hitta något skrivbord eller hyllor till kontoret?!

Igår fick jag mig ett bryt på Emil. Jag vet inte vad jag ska ta mig till emellenåt med honom. Jag känner mig då som en fruktansvärd mamma, helt handfallen, och så arg att det gör ont i mitt hjärta. Igår nöp jag till honom i benet. Han var så uppkäftig och nonchalant och drev oss tll vansinne. Vad ska man öra i sådana lägen? Hur vet vi att han lysnnar på oss? Varför måste 6 års trotsen vara så hemsk? Är han sån nu så törs jag inte tänka på hans tonår... Maia har också börjat trotsa.. Hon slänger sig på marken och skriker. Är hon riktigt förbannad tar hon det som är närmast (oftast nappen) och slänger den all världens väg och bara skriker.
Fast inte idag - idag har hon haft pusskalas. Nu är det så förstår ni att Maia har skaffat pojkvän. Han heter Oliver och är också 2 år. Det är vår dagmammas son och de fullkomligt avgudar varandra. Jättesöta! :)

Nu är klockan över tio. Dags att ta en bärs och inänta barnens John Blund.

Kram på er!
//Mia

Kommentarer
Postat av: Chrille

Jag leker inte! .. Exprimenterar :P .. Jodå blev 3 stycken (kanske inte så vackra) kort på Malin. Säg bara till =)

Postat av: Anonym

TILL!!

2007-06-02 @ 19:20:36
Postat av: Chrille

Herr/Fru L. Ustigkurre !

2007-06-03 @ 20:30:41
URL: http://elilasson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback