Förändringar

Jo, det behövs emellanåt. Förändringar alltså. Miljöombyten, möblera om, bryta rutiner nån gång...
Men inte alltför ofta, det kan vara knäckande. Tänk och behöva bryta ens rutiner varje dag.. Rutiner behövs för att få en fungerande vardag. Lite lätt diskreta rutiner, som kan tänkas obetydliga för att man inte tänker på dem.

Igår var en kille här från Härjedals kök. Vi har bestämt oss för att byta ut våra luckor och lådor, de har sett sina sista dagar! Vi pulade en stund, tittade och funderade. Gav varandra råd och förslag. Det blev att vi valde fjällbjörk som färg och lejon mässing till handtag. Säger kanske inte er så mycket, men vad fint det kommer bli när det är klart. Och så ska de förvandla de flesta av våra underskåp till lådor med dämpning och det bästa av allt - städskåpet ska bli skafferi!! Nästan 50 000 kr får vi betala för detta och jag längtar så tills allt är klart. Nu börjar vi se oss om efter ny spis, kyl/frys och diskamskin. Jag känner att diskmaskinen är mest akut, den har börjat bröta ordentligt när den kör. Seppo vill göra allt på en gång, igår kom han hem med golvprov till sovrummet som skulle gjorts när vi flyttade in i februari!... Tror ni han känner lite ångest över att inte få saker och ting gjorda? När jag tar tag i det blir det minsann fart på honom. Jag tycker bara att pga ekonomin så får man ta en sak i taget.. Eller?

Jaha, så flyttar ytterligare ett par vänner till Gråbo.. NEJ, vi tänker inte flytta dit!!
Petra och Martin fick ett fräscht radhus där inte mycket behövde göras om. Grattis till er. Fast jag tycker fortfarande det är åt fel håll.. :) Nu bor 4 av mina närmaste vänner åt det hållet.. Tur väl att jag har Jessica så nära! *blink flash

Igår och idag är jag hemma för vård av barn. Maia har varit febrig, men nu verkar  hon vara på bättringsvägen igen. Vet inte riktigt vad det var med henne, men gnällig som @ har hon varit. Nu ligger hon på soffan och kollar Mumin.

En diskussionsfråga -
När jag fyllde år i söndags fick jag Lasse Åberg muggar av mamma. Det var en spricka i den ena. Den andra råkade jag ha sönder (vet inte om det berodde på om det var spricka i den med). Men iaf.. jag åker tillbaka till Cervera i Allum med kvitto... de nekar mig byte och menar att de gått sönder efter att de lämnat affären och då gäller inte bytesrätten. Den trasiga muggen kan jag köpa deras värdering, men den andra?? Hallå??
Vad tycker ni?

Nu kommer lilla rultan..

Ha det gött!

//Mia

Kommentarer
Postat av: Jessica fd (flash)

du gumman du vet väl att jag aldrig kommer att lämna dig...*ler*........kommer alltid att finnas nära....men jag vet inte om jag har lust att hjälpa dig med ditt kök....det e liksom inte riktigt min grej...hehe...men annars vet du att jag finns där så fort du hojtar....å din muggar där.....det finns ju inte.....vi kanske skulle ta å åka dit å ha ner nåt??..*S*....vadå det va ju så när vi kom.....dom va ju iaf hela när dom packade upp dom?....eller??...hade varit rätt kul....
ha en underbar dag gumman.......å tack för en alltid lika kul blogg........*bamsekramen*

2007-08-23 @ 09:31:29
Postat av: Mia

Honeypie!
Det är inte köket jag behöver hjälp med. Och jag följer gärna med och möblerar om i affären. ;)

2007-08-24 @ 08:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback