4 aug

Sylvia fyllde år idag, men jag glömde ringa och gratta. :( So sorry, om du läser detta.

Idag tog Jari med oss på lite lokala kännedomar. Vi började med en marknad där jag ångrar bittert att jag inte köpte Muminhuset när jag först såg det. Sedan var det försent. Fast det kanske ändå var meningen så, för vart skulle vi få plats med det någonstans? Jag missade även att köpa sockerärtor. De är jättemumsiga nu i skördetider, stora och saftiga. Vi åt många sådana i stugan, Emmi och jag. Anne köpte en Real Madrid tröja till Emil som han kan nästa sommar. Kiitos Anne! Man fick ingen ro till att gå och skrota när man inte går själv, men Emil köpte iaf 4 st Jibbitz till sina Crogs.
Sedan bjöd Erkki oss alla på en känd lokal restaurang. Efter det åkte vi till Airis och Vesas grav. Det var hos dem vi bodde i stugan när vi var där för 5 år sedan. Airi är Erkkis syster och Jaris mamma. Jari är alltså Seppos kusin. :)
Emil och Emmi jagade grodor, det skulle nog Anna gillat. Asg!
Innan vi åkte tillbaka till stugan åkte vi till en liten badvik och svalkade av fötterna lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback