1-2 Aug

Bara 5 månader kvar av 2007 :)

1 Aug packade vi klart allting och denna gången glömdes faktiskt ingenting! Helt otroligt.
Vi åkte upp till Trollhättan sent på kvällen för att hämta Erkki, Seppos pappa, och tanken var att bila till Stockholm undr natten. Jag och barnen skulle sova i bilen. Emil sov. Som en gris hela natten. Men Maia... Jag tror jag sov 2 timmar sammanlagt den natten. I Arboga var hon klarvaken och på rastplatsen vart hon helt tossig i alla lastbilar som dönade förbi. Då var klockan typ 2.30.. Gääsp.

Väl framme i Värtahamnen var det väntan. Vi hade blåst på bra och var duktigt tidiga. 2 timmar kvar till färjans avgång.
På båten sedan åt vi en stadig frukost och sen somnade Maia med Seppo i hytten. Emil var klavaken och det blev ju jag som fick vara med honom då. Vi hade jättemysigt. VI gick sjörövarnas skattjakt, handlade i Sea shop, satte oss i baren och spelade Uno. Vi tittade på Mumin och Lilla My, och på sjörövarna när de knöt ballonger.
När de andra vaknat käkade vi, och fortsatte sen följa barnens eventschema ombord.


När vi åkt av i Åbo hade vi en dryg timme kvar att köra till sommarstugan utanför Somerniemi. Där var Jari, Anne och Emmi och tog emot oss. De hade dukat upp lite kvällsmat åt oss. Emil stensov igen. :)
Efter inkvarteringen i lillstugan somnade jag som en klubbad säl!


//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback