Moviestar

Japp, då var man filmstjärna också. Ställ er i kör för autografer ,tack! :)
Måndag och tisdag var vi ett myckert vackert hus i Särö (eller säger man Särö?) Det var stilrent, vitt, enkelt men ändå smakfullt, gammalt blandat med modernt - helt enkelt underbart. Känns fint att även välbärgade människor har flugor i lampan i badrummet och lite dammspår..
Jag hade aldrig träffat några av dessa människor förut, en helt ny upplevelse. Naturligtvis promenerade jag inte rätt in första dagen när jag kom tidigare än de andra, blyg som jag är. Andra dagen var jag lika tidig, men då låg jag på golvet och lirade fotbollsspel med yngsta barnet i huset. Vi hade jättekul (jag vann med 4-1 ) haha. Tänk vad fort man vänjer sig vid människor man trivs med.
Vi var ett härligt gäng som på 2 dagar skulle spela in informations filmen om användande och hantering av BAHA. En film som ska ses av läkare och, framförallt, nya användare av den typen av hörappat jag har - BAHA (benförankrad hörapparat). Jag fick många nya upplevelser själv av dessa manicker. När jag opererades för min BAHA för 2½ år sedan fick jag ingen som helst information om hur den ska användas eller vad det fanns för finesser till den. Dessutom fick jag en , vad jag upplever det som, äldre version som jag retar mig mycket på idag för den "burrar" och "knäpper". Nu när jag vet vad det finns för möjligheter är hoppet ännu lite ljusare.
Mina ögon tårades när jag för första gången på många år fick uppleva musiken rätt in i hjärtat. Det finns en audio adapter som man kopplar på BAHA´n och tex Ipod´en så hör man musiken HUR BRA som helst utan att behöva höja musiken till max typ. Asfräckt! Jag fick behålla adaptern så nu måste jag skaffa mig en iPod! *blink blink med ögonen till familj och vänner... jag fyller år snart... :)
Jag lärde mig mycket under dessa 2 dagarna  och jag hoppas att jag tillförde Cochlear och Complete Film & Multimedia något också.
Ett stort tack till er alla och en kram till Lydia som gjorde mig vacker! TACK!!

//Mia


Kommentarer
Postat av: Gaisarn

Kul med din blogg. Har så mkt att göra idag så jag missade ditt samtal. Fredrik sa att du gjorde ett dunder jobb. Rena Garbo!!! Ha dé.

2008-05-30 @ 15:36:06
Postat av: Mia

Glenn - du kommer alltid att vara en starkt lysande stjärna!



Mia

Postat av: Gaisarn

Tack för komplimangen

2008-06-05 @ 11:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback