Mera glass!!

Hej!
Jag är med i en tävling där man har chans att vinna glass för hela sommaren!

Var med och tävla du också - för varje tipsat kompis får man en extra glassbox!

Klicka på länken:
Jag vill också vinna glass»

(Om länken inte är klickbar, högerklicka på länktexten, välj kopiera länkadress och klistra in den i din webbläsare)

Vi hörs, Mia


Vin= Hälsa, Vatten= bajs

Allmän information

Till mina vänner som njuter av ett glas vin eller två

...och även till dem som inte gör det...

Som Benjamin Franklin sa: I vin finns kunskap,
I öl finns frihet,
I vatten finns bakterier.

I flera noggrannt kontrollerade forskningar, har vetenskapsmän
demonstrerad att om vi dricker 1 liter vatten om dagen, så har vi efter
ett år fått i oss mer än 1 kg Escherichia coli (E coli) bakterier. Med
andra ord, så har vi konsumerat 1 kilo bajs.

Den risken finns INTE när vi dricker vin & öl (eller tequila, gin, rom,
whiskey eller annan alkohol) detta för att alkohol måste genomgå en
reningsprocess bestående av kokning och filtrering av alla bakterier.

Kom ihåg:
Vatten = Bajs
Vin = hälsa

Därför är det bättre att dricka vin och prata nonsens, än att dricka
vatten och bli fylld med skit.

Du behöver inte tacka mig för denna värdefulla information, jag ger den
som en service till allmänheten.

Semester!

4 veckor! Gött är det! Vi lär inte komma iväg på några större äventyr, men bara känslan av att ha semester! Den är värd rätt så mycket just nu.
I skrivande stund sitter jag med lappisen i soffan. Maia sover ännu och de andra tre barnen spelar Fifa09. Alfons har sovit över och Seppo måste väl ändå vara det största barnet här, eller hur? ;) Fast Emil spelar inte just nu, han rastar Skalman. Skalman är deras fritids sköldpadda som ska bo hos oss i sommar. Han är jättesöt och helt skogstokig. :) Fast egentligen är han en hon, 11 år gammal, älskar fryst fisfilé och äpplen. 
Idag påbörjas renoveringen av morsans badrum. Seppo och Magnus åker alldeles strax, vi sluter väl upp lite senare. Jag skulle vilja åka och hälsa på Madde P också, i Hindås.

I lördags hade jag mitt första parparty. Det var lite nervöst, men inte så att det var jobbigt. Jag trivs så bra i den rollen som återförsäljare för Lustjakt och jag har kunnat hjälpa människor. Det är mitt stora mål - att kunna rädda världen. :)
Parpartyt gick iaf väldigt bra, de var ett jättehärligt gäng! Jag hade nog minst lika kul som dem. haha

Renoveringen med Emils rum går framåt. Det är tapetserat, lagt golv och listerna ska spikas fast. Fast jag har överlämnat all renovering till Seppo efter att han gnällde på min och mammas tapetsering. Jag står och pekar bara. haha 
Partyt i lördags inbringade nog iaf taklister och bidrag till den nya möbleringen. 

Idag spelar vårt kära Blåvitt i Halmstad. Hade varit en perfekt sommarmatch om det inte vore för att den spelas kl 20 och vi har mammas renovering på schemat. :) Det är ju cup match på torsdag igen så jag iaf får uppleva en hemmamatch på semester. Mamma kanske tar barnen på teater den dagen, i Gunnebo.

Jag ska börja med återförsäljare till Sideline Fashion. Fristående återförsäljare, ungefär så som Lustjakt har. 
Jag har nämligen en nyfunnen vän i Småland som mer än gärna hjälper till. Då slår mig tanken med fristående försäljare - varför har inte den tanken slagit mig förut? Jag ska skrapa ihop något bra informativt och lägga på hemsidan. 
Du kanske också är intresserad av att ha homepartyn för Sideline Fashion?
www.sidelinefashion.se

Sheaneen och Aina är åter i Sverige. De kom till Gråbo igår och vi längtar efter att få träffa dem.
Apropå Gråbo så fick vi en inbjudan från vår härliga Dollan - det ska bli grill, bad och fest. DET längtar jag enormt efter! Att få umgås med mina vänner från Trio gänget! 

Nä, nu har Maia vaknat och lappisen börjar bli varm i knät. Jag lämnar er en stund. 

Lev väl!

Mia