Mors Dag

Det var igår det. En ganska så händelserik, känslosamt omtumlande dag.

Våra vänner från Malmö har varit på besök hos oss över helgen så jag fick börja dagen med att snutta bebis. :) Lilla Ronja är ett charmtroll och liten som en fågelunge. Nicole är en härlig tjej som jag inte kan få nog av. Puss på er flickor!! Saknar er redan!


De åkte hem samtidigt som vi skulle iväg på våra respektive ärenden på förmiddagen. Seppo lånade pappas bil så jag fick egen tid med min mamma på Allum. Bromsklossarna har pajat på morsans bil så det kändes väl mest safety att ordna så vi kunde ta våran. Emil skulle på Kevins kalas - 5 kamp på Star bowling. Nu får vi hålla ett extra öga på hans finger för han klagade på bultande värk när han kom hem från kalaset, träningen fick vi lov att hoppa.

Seppo och Emil var på Monster Jam i lördags. Showen börjar 14 och 14.45 får jag ett samtal från Seppo då han säger att Emil missar halva showen för de sitter i sjukstugan... Mitt hjärta snörptes åt. Vad?? Emil har vickat på stolen och klämt lillfingret, hela nageln är av och de kollar ifall fingret är brutet...
Men lilla barn!! Det var inte brutet, men fingern är helt blå och där nageln satt är det bara blod. Ser ut som att han målat nageln röd. Fy vad äckligt!
Han var så tapper och fick se ganska mycket av showen ändå.


Tillbaka till Mors Dag. Jag och mamma unnade oss en dag strosandes på Allum. Det var skönt. Det är så kul att lulla runt med morsan, annars är jag ju inte mycket för det här med att springa i affärer... Jag shoppade egna mors dag presenter på Stadium :) Görsköna skor som kan funka både till dansen och som sommarskor, en rosa Nike träningströja och ankelsockor. En underbar fika på det och lite studentinköp så var vi klara. Tack mamsen!

Hem igen och göra iordning familjen inför kvällens grillning hos mamma. Skrev ut vår syskonbild i all hast som vi gjort till henne på Model House tidigare denna månad. Den blev alldeles för ljus, men det fick gå för det började bli lite brått. Fotopapper fick jag kila ner till pappa och hämta och där fick jag kramar och stående ovationer från mina söta systrar för mina tappert kämpader träningstimmar.. Love u!

När vi stuvar in ungarna i bilen ringer mamma och undrar vart vi är. Det hör inte till vanligheterna. Kanske skulle vi köpa ngt med oss?
Nej, de har ringt från mormors boende och vill att vi kommer upp. Mormor har blivit sämre. Tungt! Jag, morsan, Thomas och Sylvia åker till Alfors för ett besök på Mors dag hos mormor. Synen som mötte oss var jobbig. Stackars söta fina rara mormor! Så tunn, så skör och en väldigt väldigt liten gnista. Min älskade vackra vän!
Hon har varit sängliggande i 2 dagar och är alldeles grå i blicken. Ibland är hon med för att i nästa stund förlora sig bort i egna tankar. Hon srävar så tappert, men det gör så ont att se henne så dålig. Så fruktansvärt ont.

Lev livet folks! Det går inte i repris.
Ta med er alla fina minnen.

Take care!
//Mia

AW

Gårdagen var lång, men tiden gick fort... vad är det för ekvation??
16.45 stängde vi butiken och förberedde inför personalevent. Lisa hade handlat ost, kex och annat gott som vi bjöd på under den timmen vi hade öppet för endast IFK personal. Najs! Med förmånliga priser fick jag äntligen köpt min rosa Glenn tröja :). Jag stod lite i valet och kvalet vilken top jag skulle välja, men Mesken resonerade åt mig. Och helt rätt blev det - tack!!

På med den nya tröjan och så bar det av till Ernst torulfs för lite studentfest. Vår sötstrut Jessica är en av 5 studenter som ska uppvaktas under dessa två hektiska veckor. :)
Tack för god mat och trevligt sällskap! Hoppas du fick många fina presenter och en oförglömlig dag! Puss på dig!


Utanför Jessicas stod en vacker blåvit grill som jag vart tvungen att bloggfota :)
Och vid parkeringen lyser solen genom grenverket och jag ser trädet ur kameraperspektiv. Sådant kan man ju inte bara traska förbi utan att fota. Tyvärr med mobilen, men man tager vad man haver.


Sedan var det dags för AW på Professorn. Det var en rolig kväll och jag ser fram emot vår dansträff Sonny!!

Idag kommer Malmö på besök och det ska bli riktigt kul!! Hoppas bara jag orkar hålla mig vaken för av någon outgrundlig baktung anledning var jag uppe redan 5 imorse...

Ha det gött out there!
Tjing tjing

//Mia

Nostalgisk

Det har varit några dagar av nostalgi och deja vu på youtube. En resa med musikens översvallande vågor. Allt från The Pinks, Troll, Return, Madonna, Richie Valens, Carola, MJ till gud vet vad... haha

Kom på idag att min nya skrivare har scanner, så nu har jag tillbringat några timmar med att scanna in lite gott och blandat kan man säga. Har lagt ut lite succesivt på FB och det kommer många sköna kommentarer. :)

Mina varmaste tankar idag går till Anna som varit hos tandis och opererat ut en tand. Hua, poor her!!

Annars har jag idag, på min lediga dag, planerat in lite dansdagar innan semestern. Ska bli så kul att få komma ut och dansa igen. Känns som att jag väckt den glada Mia till liv och det är en fantastisk känsla! När jag träffade Seppo lade jag dansen, musiken och sången åt sidan för då var det fotbollen som tog över. Alla våra vänner finns där och det var en naturlig självklarhet. Tills nu - nu vet jag att det saknats mig något och äntligen vet jag vad! TACK!!
Ber till alla mina gudar att dansen ska fortsätta få vara ett kapitel i mitt liv!

Delar med mig av några leenden och slående likheter;


Funderar på att kasta mig i förrådet och leta fram lite gammalt bröte. Vet att jag slängde mycket när vi flyttade hit, men mina diktböcker behöll jag iaf. Frågan är bara vart fan de blev av .... haha
En minns jag;
"Vi sitter på sängen det är stilla och tyst
du smeker min kind som du nyligen kysst
Sen håller du om mig kärleksfullt och ömt
verkligen är finare än jag någonsin drömt
Jag tänker vad underbart att du valt just mig
just nu när du viskar jag älskar dig"

Det var bättre förr... eller?? Nej, det kan jag inte hålla med om. Men man har barndomen och uppväxten att tacka för den man är idag. Och just idag mår jag jävligt BRA!

Take care!
//Mia


Trötter

Imorse när jag vaknade kände jag mig överkörd av tåget... hallååå - missade jag det roliga igår eller? Hur kan man vara bakfull utan alkoholintag??
Grus i ögonen och tungt huvud - det ska jag förklara för er! Spendera hela dagen utomhus i solskenet och tillbringa en natt med orolig sömn - det är receptet. Kors, jag vill bara blunda!

Det är lätt att ta ganska mycket för givet. När så inte blir fallet får man tuppjuck och blir nojig värre. :)

Slutade 16 idag och hade det inte varit för Anna så hade jag inte orkat med denna arbetsdag! Nu mår jag mycket bättre och det har jag även Skarp och Tompa att tacka för! När man minst anar det dyker vännerna upp och ger en härlig feedback! Tack mina hjärtan!

Längtar

http://artists.letssingit.com/ainbusk-lyrics-alska-mig-vlj4s1m

Barnens GBG varv

Idag har varit en helt fantastisk dag! Solen skiner och det har varit kvalitetstid på hög nivå med barnen, främst Maia. Vi har haft det urmysigt vid Slottskogsvallen. Båda barnen skulle springa idag, men Maia var först ut. Emil var bortbjuden på bowlingkalas på förmiddagen så jag och Maia blev avsläppta strax innan 11 vid Friidrottens Hus. Så här i efterhand inser jag att det var rätt gött att var där i tid för då slapp man knö med folket sedan. Och att det var smart drag at föranmäla henne för då slapp vi de gigantiska "betala-på-plats" köerna.

Hon var görduktig!! Sprang runt den snitslade banan medans den stoltaste mamman står bredvid, hejar och fotar. När jag ska möta henne vid målet ser jag henne inte.. först.. hjärtsnörp. Men så kommer hon.. gråtandes, med en funktionär. Får sin medalj och påse och jag kan inte ta meot henne fort nog. Flytta på er, ser ni inte att hon vill till sin mamma!! HÄR ÄR JAG!!! Det visade sig att hon hade ramlat, men det vart inte så farligt. Hon hade sprungit för fort.. hihi


Det var en del happenings runtomkring och Maias favorit blev ganska snabbt Allgott och Villgott. 2 föreställningar hann vi se innan det var dags för att Emil att springa. Seppo var med honom vid starten och jag och Maia mötte upp honom efter målgången. Han sprang på 6.04 och det är ju jättebra första gången! Jag hann knappt fråga honom om han tyckte det var kul förrän han frågade om han får springa nästa år igen.. Snuttgurka!
 

Från 10.50 till 15.50 var vi alltså ute i solen och jag njöt av så mycket härlig tid med mina barn. Solen njöt av så mycket tid att bränna sig fast i min hud... Smorde barnen var jag noga med, men glömde i all hast mig själv..


Efteråt åkte vi till mamma en sväng och slukade lite kärlekstid där med. :)


Carpe Diem!!

Wernblooms svensexa

Jag blev uppringd av Eddy Bengtsson igår. Han behövde lite hjälp med svensexan för Pontus Wernbloom idag. Naturligtvis vill jag hjälpa till!! :)

Det blev lite telefonsamtal, skulle bland annat ha tag i polisen för "kidnappningen". Allt går om man bara vill ;)

Min andra uppgift var att sprida nyheten på FB och forum idag. Vi ska få ihop så många som möjligt till att kasta ägg på vår stjärna klockan 13 på Kungsportsbron, samma sida som Paddan. :) Med tanke på att det är GBG varvet idag också så är det lite folk i rörelse. Har man inte hjärta att kasta på honom kan man ta sikte på den grönsvarta outfit han kommer få bära... Helt osjyssta vänner har han inte - Pontus ska få försvara sig.. med ett pingisracket..
I synkronisering med Hankins på Bara Ben gick vi ut hårt kl 9 imorse med nyheten.

http://ifkgoteborg.blogspot.com/2010/05/chockbesked-for-blavitt-wernbloom-klar.html

Det trillar in lite bilder då och då som Eddy är vänlig nog att skicka till mig. Följ gärna Pontus under dagen i min FB grupp, Wernblooms svensexa
http://www.facebook.com/group.php?gid=123982207630705

Älskade blivande familjen Wernbloom - jag önskar er allt gott! Hoppas er bröllopsdag blir alldeles underbar!
Dålig stil av kronprinsessan att välja samma dag, samma stad...

All kärlek och lycka till er!

Ny dag nya möjligheter

Hej alla!

Imorse är jag vaknade var jag full av överskottsenergi. Efter 30 situps var jag något lugnare och kunde slå på kaffet. Kommer på mig själv när jag sätter mig vid datorn att jag kan använda benen utan att grina illa idag. Lycka :)

Tio i åtta trillar det in ett sms som får mig att må bra och småle. Härligt när vänner muntrar upp en och solen skiner. Härligt med långa djupa samtal, allt handlar om at ge och ta. Le och du blir bemött med ett leende.

Igår kväll fastnade jag i nostalgi land. Jag snurrade runt på youtube och hittade en massa godingar som jag delade med mig en del av på Facebook. Kul med allas kommentarer. :)
Avslutade dock kvällen med tårar och saknad. Sanna - du är den bästa av alla änglar!


Jag skulle vilja träffa ett medium och få reda på vilka jag har omkring mig. Jag ser dem, hör dem, känner dem. De skrämmer mig inte - jag tror de finns där för mig. Mina änglar.

Städade lite igår på kontoret och hittade informations broshyren från Cochlear. Har ni sett en sån snygging de har på förstsidan? haha...
Det kändes lite märkligt när den lanserades - att se sig själv överallt. Men det var en fantastiskt upplevelse - att få bli omhändertagen som en stjärna i några dagar under filminspelning och plåtning. Än idag finns jag hos Cochlear och ställer upp när de behöver mig. Ska dit i nästa vecka har jag för mig.


Igår var jag hemma med Maia.. Hon hade tokhög feber natten till igår och det går halsfluss i barngruppen... Seppo tog henne till Åby jouren på kvällen bara för att kolla. Då hade hennes feber gått ner till 38 (från 40) och hon klagade inte över ngn värk. Efter några timmar var de hemma igen och Maia hade fått tapperhetsmedalj.
Det var ingen halsfluss gudskelov. Bara vanlig förkylning, febersvängar brukar hon ha av knasiga anledningar.
Idag har hon ingen feber, iaf inte ännu... :)


För x antal år sedan hade min mamma och min bästis Lindas mamma Ruth lessnat på vårat vilda uteliv och anmälde oss, utan vår vetskap, till en buggkurs. Detta för att de troligtvis trodde att det skulle leda oss på andra tankar ett tag... eller huuuuuuuuuur! Jo då, andra tankar blev det - det blev komplettering :) TACK för att ni anmälde oss till detta, I love it!!
De hade nog inte väntat sig att vi på avslutningen skulle uppvisa konsten i dubbelbuggen :)
Så igår när jag pratade med mamsen ville hon att jag ska lära henne bugga! JAAA!! Det gör jag jättegärna älskade mamma!! Gud vad kul!! Jag visste det! ;)

Fick även ett samtal från Jill igår.. herregud, all min styrka till er och till Jane med familj!!
Janes minsta dotter hade blivit förd till sjukhuset med polishelikopter, en hund hade attackerat henne med bett mot halsen. Jag hade sparkat sönder den jävla hunden! Olivia - du är en stark tjej <3

Idag fyller en av mina blåvita vänner år. Grattis HJ!

Helgen som kommer är fullspäckad med aktiviter. 6partyn, partyplaneringsmöte, cup, Lilla & Mini Gbg varvet... skönt att kunna fokusera på något.

Nej, om man skulle få lite gjort här hemma innan promenaden till affären gör sig alltmer påmind.
Nähä.. inte riktigt ännu.. måste tjöta lite med min sprudlande glada vän Glenn på chatten ser jag..
Lämnar er dårå... :)

Ha det så gött!

http://www.youtube.com/watch?v=NgZsOmyrbm4

Mia

Upp å ner...

..ner å opp, grisen gal i granens topp..
Tänk vad snabbt saker och ting kan vända, känslostormar riva och energi flöda. Livet är egentligen en stor jävla cirkus och du är apan i buren.. Men skit i i det!! Strumta i alla som glor, alla som hånar och gör dig till åtlöje.
VÅGA LEVA!! I slutändan är det de som glor som inte kan stänga munnen eller hitta de rätt orden. ORKA lägg din energi på allting gott istället. Puffa och hjälp apan bredvid. Omvandla din sadness till positivitet så ska du se vad mycket styrka du har inom dig!

Under hela min skoltid var jag utsatt för mobbing. Eller ja, i alla fall upp till jag började sjuan ungefär. Då hade de lessnat och hittat nya offer.
Jag blev slagen, puttad på, nervält i lera, hånad och utfryst. Bland annat. Det gjorde så förbannat jävla ont i mig. Jag var så förbannat duktig på att dölja det och bygga upp en fasad för alla som inte visste. Jag förstod  inte då att det bara hjälpte mobbarna - de tog ju varje chans de fick när ingen såg för jag sa ju aldrig något till någon. Jag ville inte vara ett offer, jag ville vara en vän.

I högstadiet hade jag lessnat. Jag hade byggt upp en vänkrets i det "coola gänget" årskursen under, som består sig än idag, och insåg att det var mobbarna som var totalt blåsta. Inte jag.
Jag minns så väl en kväll på fritidsgården i Mölnlycke - vi står ute och röker, jag och K. (som jag för övrigt var lite förjust i.. hihi) Kruxet är att det är hans storebror som är den mest utmärkande mobbaren, han är ett par år äldre. Han röker både det ena och det tredje och jag skulle aldrig i livet våga säga ngt om mobbingen till K. Fast jag tror att han innerst inne visste ändå för han var så himlans mån om mig. Hur som helst så kommer E (storebror) ut och får syn på att K röker och får ett spel. Ett spel som övergår till raseri och en örfil så att K säckar ihop. Precis då kommer fritidsledaren ut, bär upp K till vilorummet och sätter mig hos honom medans hon tar ett snack med E. Problembarn?? tss... K tar min hand och ler med ögonen "det ordnar sig ska du se" Då kände jag en kraft i mig så stark att jag nästan blev rädd. När E kommer in i rummet konfronterar jag honom. När han svarar spydigt och inte ett dugg ångerfullt gör jag något jag aldrig ångrat - jag slår honom på käften! Sedan den dagen lät de mig vara. Och blomman slog ut.

VÅGA LEVA!!!
Du är inte ensam!
Ge inte upp!

----------------------------------------------------------------------------------

Igår var vi i Trollhättan och hälsade på. Kaj har grävt upp hela tomten och ska dränera tror jag det var?! :)
Jag tog med mig 5 av ungarna och begav oss till Dalen. Jag hade kameran med och var på ett härligt fotohumör. Barnen var glada och vi hade det fantastiskt trevligt! Jag hade velat gå till den gamla bron, men ungarna ville till lekplatsen så vi vek av lite tidigare.
Vill förmedla mina vårkänslor med hjälp av lite bilder...


Idag har jag haft en underbar måndag. Jobb, vänner, träning och familj. <3
Fast ett mjukare avlsut hade varit fint, men det kanske är för mycket begärt när alla är trötta?

Tack alla för idag! Ingen nämnd, ingen glömd!

Kanske du hör sången som jag sjunger just för dig

Medalj

Hej hopp här är jag igen! :)
Så full av energi och livsglädje att jag mer än gärna delar med mig. Att man inte tillåter sig själv att må så här bra mer ofta är ju konstigt. Men det är väl kroppen och sinnets sätt att fungera skulle jag tro. Det kan ju inte vara kul att vara lika energisk eller lika nere hela tiden. Monotomt är trist.
Men idag mår jag bra. Ledig, men vaknar i alla fall halv sju och skuttar upp ur sängen. Börjar med att kolla Sportlife hemsida när och var jag kan träna idag innan vi åker till Trollhättan... Men hallå, när blev jag ett träningsfreak?! haha .. De har Body Pump kl 10 på Ullevi, ngn som haka på? :)

Igår när jag åkte hem från möhippan i Anneberg körde jag förbi skyltar i Kållered med information om att Lasse Stefanz spelar samma kväll i Lindome tror jag det var. Herregud vad nära det var att jag vände bilen. Haha
Ïnte för LS skull utan för att jag vill dansa! Jag kan inte få nog av dansen. I lördags förra veckan var det precis som att ngn slog mig i pannan med vetskapens klubba och jag fick ett överflöd av energi till dansen igen.
Tyvärr kan inte min make enjoya mig på dansgolvet. Jag har erbjudit honom min lärdom, men han verkar måttligt intresserad. Haha

För många, de flesta, av mina vänner är det bara fotboll och karaoke som gäller för mig. Det gör mig frustrerad att jag har tillåtit mig själv att skjuta undan den stora glädjen som dansen, framförallt buggen, ger!
Mitt j*vla knä har ju varit stor påverkande del till att jag inte fortsatte vare sig dansen eller träningen förr.. man tappade lusten och började röka.. vilket bidrog till askass kondition. 2 barn och 10 år senare blev jag helt plötsligt förnuftig - slutade röka och började träna igen. Try to stop med now! Ha

Det kanske är ett nyhetens behag just nu att kroppen fullständigt skriker efter att få komma ut och dansa igen, men låt det så få vara då! Det är en fantastisk skön känsla och jag vet att sommaren har mycket att bjuda på vad gäller den genren. :)

I fredags kväll hade jag tid med familjen. Kors i taket! haha
Det har varit så himlans mycket runtomkring.. Vi var nere hos Magnus och Linda på deras "bodega" tillsammans med övriga grannar och vänner och grillade. Det bjöds på en otroligt god pastasallad. Tackar!!


Igår när jag satt vi datorn och jobbade lite här hemma så satt Maia inne på kontoret hos mig och lekte på golvet. Det hör till vanligheterna att hon gärna håller sig nära så inte mamsen går iväg någonstans utan hennes vetskap. :) Jag hör att hon prasslar med något och efter en liten stund kommer hon med ett litet paket som hon slagit in alldeles själv. Ser ut som en liten smällkaramell typ. På den har hon satt en jul etikett som hon med spretiga bokstäver har skrivit MaiaMia på :) Jag fick ett batteri. :) Sötsnurpa
Sedan springer hon iväg och leker en stund. Kommer återigen in på kontoret och säger "mamma, Smillan vann medalj. Vi lekte tysta leken och hon vann. Kolla, hon fick en medalj" När jag vänder mig om för att berömma Smillan som varit så duktig sätter jag skrattet i halsgropen... Ser ni "medaljen" ?? hahaha


Nu är det frukost time innan jag kollar med den sovande familjen att det är ok om jag kör ett pass innan avfärd till svåger, svärmor och svärfar.

Pöss på er därute! Lev livet idag, imorgon kan det vara för sent!


Det kommer en morgon

//Mia

Vänner

Vänskap är starkt. Vänskap är kärlek. Vänskap består.
Sedan kan man ju definiera vänskapens begränsningar, men det tänker jag inte ge mig djupare in i. Jag vet bara att jag är lyckligt lottad som har så fina, och många, vänner. Gamla som nya - ni betyder mycket för mig!

Idag har jag varit ledig. Ganska så gött faktiskt. Har inte ens tänkt tanken på att det behöver städas här hemma.. eller njae.. lite dårå. Men bara lite!
Jag och Maia var och handlade på Willys. Vid 12 började regnet komma så smått och då kom jag på att va fan - det är ju onsdag!! 2nd hand på Ågatan har öppet!! Jag och Maia pallrar oss in i bilen igen och skyndar oss ner för att få parkering. Står en stund i kö... min tanke var att jag skulle hitta något för 70 tals festen i sommar.. Men det är la jävligt konstigt att man alltid köper ngt till barnen istället? :)

Maia fyndade en blå sydväst, blommig sommarhatt till Skrållan, sommarskor och stövlar. Jag tröttnade rätt så snabbt på att gå där inne och trängas med folket. Gå i klädaffärer är inte min grej - får tuppjuck typ... Tänk om man kunde hitta med en gång det man sökte och så är det bra sedan? Fast det är klart, när man inte vet vad man söker är det inte direkt mycket lättare..
Jag fann ett par rosa linne knickers och ett par lila!! china skor. Inte för att det är mycket 70 kanske, men det är Dolly färger :) Man kanske kan göra något roligt av det? Fast byxorna passade ändå inte märkte jag när jag kom hem... Men med några kilo till neråt...


Apropå kilona så är jag inte mycket kompis med min våg just nu.. Jag som var så stolt över att det gick neråt så fint.. nu går den uppåt igen.. Mannen min säger att det är muskler. Tack hjärtat..
Jag är ändock nöjd med mig och min kropp. Idag. Imorgon är en annan dag. Igår är historia.

Eftersom Seppo jobbade eftermiddag idag var det jag och Maia som fick åka med Emil till Änglagården. Han skulle spela match idag var det tänkt och vi hade rustat oss upp över tänderna för regnet och kylan.
På plats kanske det fanns en plan under allt vatten. Så här är det i Götet - här finns numera inga gräsplaner. Antingen är det grusplaner eller vattenpölar. :)

Laget som de skulle möta kom aldrig, så det blev ju en lätt pinne. För att värma oss åkte vi till Martin på Il Professore. Så gött var det att kramas och inte behöva säga vad man ville ha.. utan det stod på bordet bara man visade sig i dörren. Kärlek. :)

Sedan var det till att hämta göbben på jobbet och bege sig hemåt. Hämtade ut ett paket från LJ, produkter att utöka sortimentet med i väskan. Den lilla musen var riktigt söt... Fast det är en annan blogg historia. :)

Maia, som idag är vår IFK prinsessa, fick en ny tatuering som hon valde att sätta på benet denna gång. Ska börjas i tid. 5 år - dricker bärs och gaddar sig.. haha


Intensivt sms krig idag med min gud ;) och härliga samtal. Tack R!!!

Daniel och Anna - vi ses imorgon på rosen efter matchen. Det ska bli kalas kul!! Karaoke äger! Ja, näst efter dansen och fotbollen då förstås!
Och Lars - håll i hatten för nu blir det åka av :)

Avslutar denna härliga dag med gottis.. idag igen..





Stolt

I söndags, när man blivit någorlunda människa igen vid 14-tiden, åkte vi till Gråbo för att hälsa på Tychon´s. Min Prinsessa blir 6 månader och det får inte gå obemärkt förbi. <3 Hon fick ett halsband av mig, ett likadant som jag har. Med Göteborgslejonet naturligtvis, det ska bli en riktig Ängel av henne också i sinom tid. Måste kännas tryggt för min Jill att ha mig som fadder... mooahh.. när Sessan blir 18 går vi till Tattoo studio :)

Johanna - love you so much!

Å så kom den då igen - första veckodagen som aldrig riktigt blir väl mottagen. Måndag. Bara ordet är jobbigt. Haha.. nooog..
Ibland är det en befrielse att få komma till jobbet och andas lite. Men just denna måndagen fanns ingen tid för andning. Derbymåndag. Pajsarnas hemmamatch. Hua, får rysningar.
Bara man andas matchdag så har man fullt upp. Alla har att göra, alla är lagom stressade och inte alla går att prata med då. :) Denna matchdag hade jag dock fått tillåtelse att jobba till 15, skulle faktiskt inte gå på matchen. JAG VET ... ni behöver inget säga.. Det visade sig att matchen inte var något att se i alla fall, dock hade jag velat se Wernbloom och Hysén på levande som tydligen drog igång klacken bra..
Denna måndag kväll var det Vårruset. Jag och Lisa H skulle bestämt gå på det. Jag var väldigt fokuserad på just GÅ eftersom mitt knä inte är funktionsdugligt. Lisa kom direkt från jobbet så hon körde in. Vi kom såpass i tid så vi fick parkering vid vallen. Träffade Melissa och nu har hon tur som inte hamnar på foto här. Min överföring funkar nämligen inte. :( Denna tur gäller även Lisa, jag dokumenterade hennes BH ombyte på parkeringsplatsen.. :)
16000 tjejer hade anmält sig i år så jag ljuger väl inte direkt om jag påstår att det kändes ensamt.. Dock lärde jag mig en grej till nästa år och det är att så långt fram i startfållan och skita i vad det står på skyltarna. :)
Vi tog oss runt på 38 minuter, sprang faktiskt första och sista kilometern. Ungefär. Det ni!! Jag är grymt nöjd med vår insats. Nästa år funderade vi på att springa i gröna neon tights, Lustjakt t-shirts och med dildosar runt halsen... haha
 Karlsrofältet försvinner mer och mer, men stenen finns kvar <3

Våren gör sig påmind, både i väder och känslomässigt. Allt blir så mycket lättare. Oftast.

Ta hand om er därute och gör ingenting som inte jag hade gjort..

//Mia


8 maj

Lördagen den 8 maj kommer att vara en dag att minnas! :)
En heldag med kvalitetstid med världens bästaste tjej - mig .. haha..
Har självklart ångest för att försumma familjen ytterligare en dag, men denna lördag har varit inplanerad länge länge... så nu tänkte jag tränga undan ångestkänslorna och bara ha kul. En bedrift som inte alltid lyckas..

Träffade Christin och Christoffer i stan vid 13 och tog en fika på Espresso House. Christin drog oss med dit på ett hänfört sätt precis som hon aldrig gjort något annat. Hon har visserligen en härlig fikaålder, en era då man har tiden att träffa sina vänner på stan över en kopp och studerande av folket runtomkring. Herregud, jag minns när man kunde tillbringa en lång stund på Avenyn bara för att studera folket. :) Visst är det kul? Jag fick möjlighet att studera senare på kvällen, men vi kommer dit så småningom..


Klockan 14.15 hade vi tid på Model House så i duggregnet traskade vi uppåt Kungsgatan i sakta takt. Vi hann med ett sminkbesök på Åhlens och en snabb titt på Vero Moda också. Inhandlade ny grisskär ögonskugga och make up remover. Niveas naturligtvis.

I porten till Model House möter vi en mycket vacker brud i en minst lika vacker brudklänning. Hon såg lite småstressad ut och spanade ut på gatan med telefonen tätt intill örat. All lycka till henne. :)

Vi har aldrig varit på Model House förut och för att förbereda er som ska dit - det ligger längst upp! Vilket innebär en massa gamla trappor.. Innan man kan le och prata med tjejerna i receptionen måste man hämta andan lite fint. För att få det här sjyssta erbjudandet om gratis make up innan fotografering så ska man ge dem 10 st väntips. Så om någon av er får ett telefonsamtal från dem så kan det vara så att jag ställer mig skyldig till det. hehe

Och så började spektaklet.. sminkning och vad man skulle ha på sig. Ångest igen.. Vet inte hur många gånger jag bytte om. haha
Jag hade andra bilder av studion i huvudet, blev lite besviken faktiskt. Men å andra sidan blev det ju bra bilder ändock. Vi fick stå, sitta på huk, sitta i läppsoffan och leka Carola med fångad av en stormvind.. Hur kul som helst!
Å så skulle vi sedan enas om 1! st bild, av 52.... Efter en grov rensning hade vi 2 st återstående bilder. Jag hade lätt köpt båda två om det inte hade varit så vansinningt dyrt. Som grupp kostar det 350 kr per person per bild!!

När vi var klara drog vi ner till Golden Days, skulle träffa Sofia på Brunnsparken så det var nära och bra. Kors, det är typ 100 år sedan man var på Golden Days. Där knäcktes kvällens första bärs och man började må allt bättre. :) 
I bardelen satt en gäng härligt utklädda människor. Jag antog att de deltog i ngt sorts gammaldags rollspel i de finaste klänningar och frackar, men det kunde kanske lika gärna varit något frimodigt bröllopssällskap? Vad vet jag? Trevligt hade de i alla fall och de var sköna att studera. haha

Sofia slöt upp och det var dags för oss att säga hej då till syster och bror. Innan avsked i regnet på Brunnsparken fick Sofia vara fotograf och det togs ytterligare lite syskonbilder. hihi

Vi ser 7:an komma och traskar bort till hållplatsen med telefonen i högsta hugg för att skicka sms biljett.
Återigen drabbas jag av deja vu... 7:ans spårvagn - herregud hur längesedan var inte det?!! hujedanemej

Det är första gången jag träffas Sofia in real life, men det känns som att vi känt varandra halva livet eller nåt. Vi är på väg till Strike & Co för att möta upp Anna där. Vi ska ha ÅF träff med Lustjakt. Lite bowling och buffé är aldrig fel. Tråkigt nog kunde inte alla komma så vi blev bara 3 st. Men herrregud så trevligt vi hade!! Det gör jag gärna om tjejer! Bowlar alltså... Efterhängsna finnar kan man ju få nog av.. framförallt när de dränker min telefon i öl.. aarargh!! :) Eller karlar som har ombyte med sig till bowlinghallen innan de ska vidare ut på krogen - och avancerar tröjbyte från blå till rosa.. eller var det gul? asg!

Det blev mycket skratt och en härlig tid. Man kunde inte fatta att klockan inte ens var 20 och man hade fått i sig mer än en öl för mycket.. haha .. Min kropp sa ifrån och jag övergick till vatten och cider.
Jag hade gärna velat darta lite också, men enligt Anna (som gärna inte kastar pil..) så hade de inga pilar att låna ut. Bah! Men jag köper det Anna, det är lugnt.
Sofia lämnade oss strax efter 21 och när Anna insåg att vi inte skulle få med killarna på en delad taxi (tack gode gud för det!) kunde jag tvinga med henne till vagnen. Varför åka dyr taxi när man kan åka spårvagn?? Invigde en inte alltför nykter Anna i sms biljett systemet och en liten stund senare var man åter på Brunnsparken.

Dubliners andra våning blev kvällens dragningskraft. Anna hade gärna velat gå till Gretas, men det var inte läge för det kände jag. Jag ville dansa på Dubliners! Liveband var där visserligen, men ingen direkt irlänskt musik eller bra sångröst heller för den delen. I första pausen tjötade Anna på DJ´n lite å så var vi igång. Kände att jag hade mycket dans i benen denna kväll. Herregud vad jag har saknat detta - att gå och dansa! Discodans är ju inte riktigt det jag eftersträvar så när en Robban lite senare fråga om jag kan bugga svimmade jag nästan. :) Menar du att du kan bugga?? Jajamän - sen var det bara vi två och dansgolvet resten av kvällen. Gud så kul jag hade! Idag (dagen efter) känner jag mig lite som Askungen... jag vet att han finns därute någonstans, men att vi kanske aldrig mer kommer att träffas. När man äntligen träffar en karl som kan dansa så är han i besök i Göteborg från Gävle! Suck! Askungen utan romans - bara en glödande dans. :) Om man kunde vrida tillbaka tiden skulle jag fortsatt dansa och dansa och dansa.. Jag har träningsvärk i benen idag. Vi fick många kommentarer och leenden där vi virvlade omkring. Lycka!!

Lärde mig igår att dansen är en stor saknad i mitt liv och den betyder mer för mig än vad jag nånsin har trott.
Önskar att det fanns mer tid för att få utlopp av dansnerverna i benen.

Idag, dagen efter som sagt, mår jag inte alls lika bra som igår. Men jag ler när jag tänker tillbaka på denna fantastiska dag. 8 maj! <3

Ha det gött där ute! Å Robban - stort tack, where ever u might be!
//Mia