Råkallt

Då så har vi invigt det nya året som tillåter oss alla att vara 08:or i 365 dagar.. hur ska vi överleva detta?! :)

Jul och nyår rullade på fint som vanligt, med firande till höger och vänster. Det enda som saknades var Mickes och Sannas visit, men det är fullt förståeligt att de stannar hemma i huvudstaden då Sannisen numera är tjockis. Om ca 14 dagar ska det vara dags för mitt efterlängtade kusinbarn att komma till världen.

Vi firade julafton hos mamma och kompani med sedvanliga Kalle Anka, god mat, tomte och klapplek. Juldagen åkte vi till Trollhättan och hade klappbyte med Seppos sida av familjen. Annandag jul var vi nere hos pappa Mats. Så var julen avklarad. :) Maias favoritklapp blev en film med Teletubbies som går konstant på DVD´n tätt följd av Snobben. Emil bygger med sina magnetstavar och åker mycket skateboard. Han ska bli fotbollsproffs och skäjtare säger han. :)
Juletiden är härlig tycker jag. Fast det är stök och stim så hinner man andas och umgås med dem som står en så nära. Och så får jag plocka fram mina vackra änglar!

Nyårsafton firade vi hos mamsen tillsammans med 15 andra glada firare. Vi hade sett till att ta en powernap på dagen så vi skulle orka med hela kvällen och en bit in på natten till skillnad från julafton då jag var helt slut vid 22.30. Emil vågade sig till och med ut vid tolvslaget, stursk var han också. Maia var med ut, men tyckte det var lite läskigt. Framförallt när vi firade av våra smällare som blåste av ovanför våra huvuden. Då vågade hon inte mer utan ville till altanen och titta därifrån istället. :) Jocke, mamma och Stoffe såg till att vi hade tävlingar under kvällen och faktskt så vann jag en av dem! Stolt! :) Det gällde att tänka logiskt efter undermeningar som skulle bli kryddor. Inget jag är vidare duktig på, men plötsligt händer det. haha

Jag ska slänga in lite bilder sen när jag fört över dem till datorn, men inte just idag. Snart är det dags för bok och sängen!

I mellandagarna jobbade jag tor, fre och sön. Inte vidare intressant, men jag måste få påpeka att jag började arbetet i torsdags med att ringa polisen.. Några idioter hade roat sig med att ha sönder 2 av våra fönsterrutor igen. Det är fortfarande pansarglas så man kommer inte in, men det blir ju fula sprickor ändock. Fick veta på fredagen att grannen ovanför hade hört en smäll när de tittade på Kalle på julafton, när hon tittade ut fick hon se 2 killar springa från platsen och en stor sten låg vid vårat fönster.. hmm.. undrar vad de hade roat sig med mitt på blanka dan?? Va fan - har de inga hem?? Det var ju julafton för guds skull! Inte nog med det så hade vi hackers inne på sidan på julafton. Först idag!! sattes allt igång igen så jag imorgon kan börja hjälpa mina blåvita internetkunder.
Tack och lov att jag har Jetshop till Sideline!

Apropå Sideline Fashion så har jag leverantörsmöte den 10:e jan med en kille som säljer Mumin leksaker. Och så har jag snart en annan leverantör som tillhandahar Mumin kläder.. Så snart kommer de, Mumin!
Jag har även kollat på sportiga kläder till junior som är stor chans att de kommer att beställas in. Ajk och Bajen ska det ringas till denna månaden, men där kan jag inget lova.
Försäljningen går sakta men säkert. Det svåra är att nå ut till folket och där behöver jag er hjälp! Prata med folk, gör reklam! :)

Nu ska jag gå och sussa lite så Maia kan somna också.

Pöss i pannan!

//Mia

Kommentarer
Postat av: Anna Karlsson

Se det som en ynnest..att ni äntligen oxå får vara -08or;-)som ni längtat....
Pöss!

2008-01-04 @ 23:44:41
Postat av: Mia

Eller hur ...tss..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback