Dålig dag helt enkelt

Ja, ni vet de dagarna man bara vill krypa ner under täcket och sova bort alla bekymmer. Jag skulle vilja sitta på ett berg och skrika ikapp med vinden.
Det är inte ofta de dagarna infinner sig, men just idag är en sådan dag. Jag har feber, har världens hosta och krupp typ... på det griniga ungar och en halvt irriterad man. Jag inbillade mig imorse att jag kunde städa undan julen, men det tog typ hela dagen och såg värre ut än när jag började. Vaknade dessutom 5 imorse av en mardröm (rasande hus som vi sprang ifrån, tappade bort familjen) och hostattack på det. Gissa om man kunde somna om?!
Seppo har jobbat idag på dagen så jag har varit hemma med barnen. Har inte orkat göra ngt direkt, utan bara anpassat situtionen. Vilket inte alltid blir det bästa, men det får gå. Chipspåsen är slut och kladdkakan som vi började på igår likaså.
Nu har Seppo tagit med sig barnen till affären och jag har låst in mig på kontoret för att få vara ifred och andas lite. Det är inte så farligt som det låter, våra stunder går fort över. Man är arg en stund, för att i nästa ta tag i nytt. Man kan ju inte gå och grubbla, det blir ingen människa klok av. Prata är bra. När man lugnat ner sig och om man tycker att det behövs. Prata för mycket är inte heller bra. Fan det är änna svårt med alla typer av förhållnaden. Jag är stolt över mig själv att vårat förhållande är så stabilt. Det har inte mina tidigare varit.
Lite kul har iaf hänt idag - det bästa var att få prata med Jessica en stund. De åker ju snart till thailand och är borta en månad. HEEELA februari! Jag är inte ett dugg AVUNDSJUK!! Så det så. :)

Jag fick ett mail häromdagen av en tjej som utbildar sig till fotograf. Hon undrade om hon kunde få visa och sälja sina produkter i form av tryck på kläder etc på Sideline Fashion. Gud, vad roligt! Vi har mailat mycket nu fram och tillbaka med bilder, priser och idéer. Det ska nog vara klart till fsg i februari.

Nä, nu får jag plocka färdigt. Konstigt - det känns som att det saknas en låda till julgrejjerna.. Jaja, det ordnar sig nog.

Hoppas ni har en helt klart mycket bättre dag än jag idag.

Kramen
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback