30 juni

Idag var min älskade kusin Mikael och hans söta Sanna här på en liten visit. Vi träffas alltför sällan och det var så kul att se dem igen. Maia är väldigt förtjust i Sanna och att Emil diggar Micke vet ju alla. :) Imorses, när jag stod och bakade kakan vi skulle ha till fikat, fick jag bara en känsla av att de ska ha barn. Det kom glädjetårar ur mina ögon och jag fick bita mig i kinden." Äh - vad fan -lägg av å mesa dig! Du har ju inte träffat dem än" Men så, när vi sitter och fikar den läskigt söta chokladkakan med underbar tjock chokladglasyr, säger plötsligt Mikael "Ja, Sanna är gravid dårå". Att jag inte dog!! :) Herregud vad kul!! I löv them!

Idag har jag återigen jobbat mycket med webshopen. Lagt in text, kategorier bla. Och förösker bli klok på resultatbudgeten. Nästa vecka ska jag till pappa Joachim och shoppa på Corporate. Dags att införskaffa kontorsmaterial och brevpåsar.
Det blev inget IKEA idag, den turen får bli imorgon istället.
image96

Visst blev den fräsch? :)

Emil har varit mycket lugnare nu ett par dagar. Fan vad det är jobbigt med trotsåldrar. :( Man kämpar, strävar och är pedagogisk till man spricker. Man tror att ingenting hjälper och ser ingen ljusning, men rätt vad det är får man en spontan kram eller kommentar och man smälter som smör i solen. Och så är allt bra ett tag igen. :)

Igår var vi till Gråbo en sväng när Maia hade blivit lite bättre. Jill & Co flyttade ju till Gråbo igår och jag fick ju hålla dem sällskap lite och titta på när karlarna bär. :) Jag lekte med störtsköna Sebban en stund, han är ett riktigt charmtroll!!
Maia fick feber i torsdags kväll och det går vattenkoppor i barngruppen.. Men febern gick över efter halva fredagen och inga koppor syns.

Nä, nu har jag suttit alldeles för länge vid daton - känns som att jag sitter fastklistrad i stolen eller nåt..

Vänner, kör hårt! Efter regn kommer solsken!

//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback