Det händer igen

Herregud, håller ni i er? Sitter ni ner? För nu händer det igen - och inte ens ett dygn tog det. Haha :)
Det är fantastiskt kul att blogga, men inspriartionen fanns inte riktigt på plats igår. Nu jävlar springer fingrarna fram över tangentbordet.
Här hemma ligger alla och sover, den ena väckarklockan bör börja ringa om 4 minuter. Då ska det största barnet till jobbet. :) De hade möte i måndags angående deras sena löner och tämkta Kina resor eftersom allt blivit uppskjutet hela tiden. Han har ju bara varit iväg en gång i november, sedan dess har de varit hemma med "vanlig" lön utan traktamente. Skitbra verkligen när jag gick ner till 75% bara för att de skulle till Kina.... Men allt går om man bara vill. Iaf på mötet sa de att om bankgarantin går igenom denna gången också så får de sin februarilön på onsdag och de börjar skicka ner personal redan på torsdag kontinuerligt. Så han kan dra redan nästa vecka. Om inte bankgarantin går igenom (fast det skulle mycket till isf, men man vet aldrig) så sätts fabriken i konkurs. Då står kineserna där nere med en fabrik de inte får sätta igång strömmen till och våra gubbar står här hemma utan jobb...
Alltså egentligen - vad gjorde man innan touch telefonen kom, speciellt iphone? Jag är så glad i min, har skaffat hem 3 appar i veckan. Hipstamatic och Instagram för fotolek och IZettle för att kunna ta betalt med kort av mina kunder på mässa/homepartyn. Helt sjukt bra!
Det här med wordfeud går ju lite upp och ner. Nu är jag inne i en period igen då jag tycker det är görkul. Nu har jag till och med vågat mig på att bjuda in folk till spel som jag inte känner. Haha, fick en häromdagen som frågade hur gammal jag var. Jag svarade "spelar det någon roll?" - då resignade människan. Wtf - det är la för fan bara ett spel eller?? Jag är inte ute efter ngt annat iaf. Däremot verkar jag ha fått en vän i Småland genom detta roliga spel, det är kul!!
Jösses, nu ska jag väcka ungar om en liten stund. Elin ringer väl snart också, vårat morgonsamtal kl 7 är standard. Blev lite orolig när hon inte svarade igår, men kände på mig att det var ingen fara. Hon ringde vid lunch och var hemma från jobbet - krya på dig hjärtat!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback