Lugn vecka

Jaha, jag vet inte riktigt vart jag ska börja... Nu är det ett tag sedan igen och det händer så mycket runtomkring en hela tiden.
Det är ju visserligen positivt, men det tjuvar ju en massa tid från annat man hade velat göra istället - som att uppdatera bloggen. Puss Jessica!
Mannen kom hemf rån Kina i fredags efter en 3 veckors period där. Det är meningen att det ska rulla på så med deras schema - 3 veckor Beijing, 8 dgr Göteborg. Men fabriken där står inte klar ännu så han blir hemma till januari. Gudskelov finns det jobb i fabriken i Göteborg, annars hade jag fått krupp om han bara skulle gått hemma hela dagarna.
De tre veckor han var borta var inte så komplicerat som jag befarat. Mycket tack vare Veronica och Hane - I love you people!! Vi har ju haft pussel och planeringssöndagar i månader så detta var ju ingen match för oss. :)
Det enda beklämmande blir ju jag. All tid fokuseras på barnen och deras aktiviteter och på jobbet. Min dans blir utlämnad så när jag äntligen kom loss i lördags och söndags för lite bugg och rumba kunde jag inte vara tacksam nog. Man blir så himlans glad av dans och träningen som den ger. Dansvännerna som bryter upp i världens leende när man kommer och svängarna man tar ut med lätta steg.
Tiden med vännerna har ju inte heller fått ngn fokus, men ni vet..... <3
Tyvärr har jag inte heller haft tid för kameran eller att lägga in bilderna som finns i den. Som pinsamt nog sträcker sig långt bak som sista limoresan :)
Min vän och kollega Elin (Lustjakt och Dag&Natt) och jag har bestämt oss för ett tätare samarbete med ett mål om en framtida butik. Let´s talk about sex! www.elinmia.blogg.se
Idag ska jag hämta min pärla, Jessie har jag bestämt nu att hon ska heta. En Kia Rio, kopparmetallic. Namnet får hon efter min älskade sockersöta kollega Jessica som lämnar oss i december för en längre utlandsresa. :( Hur ska jag klara mig utan dig hjärtat??
Onsdag och torsdag blir relativt lugna (Emil träning bara), fredag har Maia bowlingsskola och på kvällen är den Innebandymatch - då hejar vi på Mölndal! Blivit mycket tid på Aktiviteten det sista med dans, bowling och innebandy :)
Lördag ska jag baka tigerpenis till kvällens möhippa, och däremellan ska jag ha smyckesparty hos Madde. ska passa på att kika lite på deras kaninbebisar och fortsätta tänka tanken. Just ja, Elins Kitty ska vi passa också, hon kommer på lördag och ska bo hos oss en vecka när Elin ska gotta sig i solen.
Söndag fyller en hel kavalkad med människor år. Beroende på om det blir utgång med Anna eller inte på lördag så vet jag vem/vilka vi ska fira. Jag är såååå nöjd med presenten till mamma!!
Nu är det frukost time och gos i soffan med mina goa huglianer :)
Take Care!
Mia
ps bloggen stör mig, den lägger inte mallanraderna som jag vill!! Andas.... hum....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback