Ledig helg

En av de ytterst få helger då man är ledig! :) Ödet lät nog bestämma att det skulle bli just denna helgen för att mellanlanda. Lanseringen i torsdag gav mycket för - och efterarbete och matchen på måndag ser vi fram emot!!
Redan nu ligger det 71 beställningar och väntar på min behandling... ledsen folket, men några får vänta till på tisdag om vi inte kommer underfund med hur vi gör med kloningen innan dess. Jag erbjöd mig att komma in en stund imorgon bitti, men chefen ansåg att jag skulle ta vara på min lediga tid. :)

Igår var det Bio premiär på Draken, den härliga Blåvitt filmen från 80 talet med proletärer och allt. Tyvärr missade jag den själv, men ryktet säger mig att den var fantastiskt bra. Seppo skulle egentligen ut med jobbet igår, men det vart inställt - så vi hade en mycket angenäm familjekväll. det händer inte alltför ofta och sådan tid ska man verkligen ta till vara på.

Torsdags var en omtumlande dag. Efter två sömnlösa nätter tar jag med mig Maia till närakuten i Kungsbacka för hennes värk i öronen. De konstaterar att hon har vax som ska sugas bort och mitt hjärta värker. Jag vet mycket väl hur jobbigt det är och önskar av hela min själ att Maia slipper bli "örobarn". Dammsugaren plockas fram och Maia är en tapper tjej som gråtandes klarar sig igenom vänster öra.
Terracortril skrivs ut och vi köper glass.

Åker sedan upp till
www.danskor.se i Stora Höga. Mona har sagt åt  mig mer än en gång att köpa riktiga dansskor, med låg klack. Jag har inte fått det gjort för jag anser att jag inte ens kan gå i klackskor - hur ska jag då kunna dansa i dem? Men så rätt hon hade! Jag har oftast dansat på tå, men nu när jag fick på mig ett par riktigt bekväma skor kan jag inte förstå att jag inte fattat det innan. :) Hå hej med Mona och mig, som Dan säger... de är för goa och dansen är min magi och kraft! Återstår imorgon att se ifall det funkar också :)
Passade på att köpa en kortkort också, så najs material :)
Senare i telefon berättar jag nöjt för min vän att jag fått köpt mig skor och en jävligt kort kjol. När vi kommer hem säger Maia nöjt till pappa att "mamma har köpt klackskor och en jävligt kort kjol" :)
Tänk om man fick den kroppen på köpet :)

Maia följer sedan med mig till lagret och packar lite beställningar innan det är dags för henne att åka hem. Jag börjar senare denna dag pga vårkollektionsfesten i butiken som blev succé. Men jag fick bara med till ca 19.30 för då ringer Seppo och säger att Maia blöder ur örat. De var och hälsade på mig på jobbet när jag hörde hennes hjärtskärande skrik av smärta. Hon håller sig för örat (mössa på) och jag ber dem åka hem och droppa. Men i bilen hem ser Seppo att det kommer blod på jackan. Det är då han ringer mig. Det var bara till att åka hem, vira in ungen i en filt och åka ner till Mölndals sjukhus.
Troligtvis hade kärl i hörselgången spruckit, trumhinnan var - vad han kunde se - intakt.
Nu mår hon bra, dansar och showar som vanligt fast hon kanske är lite mer ljudkänslig bara. Dropparna skulle vi verkligen inte ta, läkaren på Mölndal kunde inte se någon anledning till det. Nu är det bara att avvakta och se vad som händer. Vi har ju en tid på ÖNH om 2 veckor ändå.

Nu kom ett sms från chefen om att jag får komma in en stund imorgon ändå om jag vill. :) Det underlättar för oss alla på måndag om jag hinner röja undan lite imorgon. Alltid tusen andra grejer att göra en matchdag.

Idag var jag på gymmet första gången på typ 2 veckor. Det var himlans gött, men jag var inte lika fit for fight. I början kom jag in i ett jävla bra stim på roddmaskinen - 2 km och 11045 poäng på 300 pilar. Knappt 10 minuter och det var underbart att känna hjärtat nästintill rusa. Skakig i benen byter jag till crosstraining som jag brukar göra, men efter 5 minuter bara tar det stopp. Kroppen sa nej. gjorde några situps istället, stretchade och åkte hem. I bilen får jag smärtor i buken som kommer och går i timmar därefter. Ibland är jag nöjd att jag faktiskt lyssnar på vad min kropp säger till mig.... hahah ... man kanske bör ta det lilla lugna efter vissa omständigheter.. 

Mitt gymkort går ut 20 april så nu blir det att promenixa i skogen... 

Vår vän Jonas kom upp idag och ska vara hos oss till tisdag. Det är så gött när han är här, han är mer inneboende än gäst. Nu är han ute på stan med Glenn-Danielz. Jag hade gärna varit med dem om jag bara hade orkat... 
men jag får ta kvalitetstiden med familjen istället. Framför datorn... haha
Nä, jag får ta och krama om min familj lite... 

Så imorgon blir det lager, storfamiljsfrukost, Kick off med young fellows, dans, fotbollsträning med Emil och så mys på kvällen med Jonas :) 

Längtar hett till måndag då det blir allsvensk premiär. Forza Blåvitt! 

Längtar också efter min tattoo tid med bästaste Henke!! Ska bli awesome, han har avslöjat att blommorona till armen snart är klara.... yeah!!! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback