Dans är magi

Hej hopp gummi...stövel!

Igår var den omtalade Mölndalsfesten. Festen med stort F för alla inbitna Mölndalsbor och annat löst drägg. :)
Jag hade aldrig varit där, det var premiär. Ingen premiär som jag med stor glädje egentligen såg fram emot för vad har jag där att göra? Jag är ju egentligen Mölnlycke tjej, fast man hamnat i Mölndal nu. Kände knappt en människa.
Jag hade en plan B ifall det skulle bli alldeles tokigt, det var vänner i stan jag kunde ta mig till.
Men jag ville ge det en chans och så var ju där med min älskade Åsa!

Hela dagen innan festen höll på att rasa isär. Men det bloggade jag ju om sist... haha .. Vill bara tillägga att jag var på gymmer en snabbis innan fotojobbet, skulle ta en halvtimme på bandet. Överskottsenergi till tusen, hade ju inte fått träna på hela veckan. Väl inne i omklädningsrummet, halvklädd, inser jag att jag bara fått med mig en löparsko.... suck! Anledningen till att jag bara skulle få en halvtimme på gymmet fast jag hade haft så god tid på mig var att jag glömde laddaren till kameran inför fotojobbet så det var bara till att åka hem igen och leta fram den.



Mannen var inte på sitt bästa humör, så när jag kom hem och insett att jag glömt min jacka och linsskydd (verkligen min dag..) åkte jag tillbaka till jobbet och passade även på att ta en kaffe hos Falken för att andas lite annan luft en stund och samla vänskapskraft. That´s what friends are for!

När jag kom hem åkte gubben en sväng för att komma ut lite innan jag skulle iväg. Jag började fundera på vad fan jag skulle ha på mig... rådfrågade en vän i tosselanda å jag får till svar... kläder! Ödöh...
Men jag bytte nog inte kläder mer än 2 ggr innan jag gav upp och sa till Mia i spegeln att hon duger. Skit i alla andra och kör järnet! Yeay!

Hem till Åsa först och där möts man av ett härligt gäng. Aldrig träffat dem förut, men man smälte in gött och vi hade gör roligt. Det var segt att dra sig därifrån vid halv nio... men det gick. In med rullisen i bilen och Åsa hade ett stadigt grepp om (h)julen.. haha


Vi var ganska tidiga in och systrarna intog det stora dansgolvet. Jag kände mig ganska malplacerad, kunde inte riktigt slappna av. Hade det inte varit för min goa Åsa så vet jag inte vad jag hade gjort. Vi hade iaf lagt på pengar på bilen till 23.58, sedan skulle vi se hur jag mådde. Jag var bra danssugen, det ryckte i benen... men det ville sig inte riktigt. Kanske berodde det på att man var nykter och duktig chaufför :)


Folket började droppa in och jag träffade några som jag faktiskt kände :) Halv tolv hade jag lite beslutsångest.. skulle jag stanna eller åka vidare? Folket i plan B svarade inte på mina mess och nu hade jag t.o.m fått dansat lite.. Började bli varm i kläderna liksom.. haha. Förutom Åsa var det två personer som verkligen fick mig att besluta att stanna kvar. Johan och Göran - tack!! Kände mig som Askungen.. måste hinna innan midnat.. hihi
Efter att ha lagt på mer pengar på bilen var det som om dansdjävulen bemästrade min kropp. Jag och Göran ägde dansgolvet! hahaha... Vi dansade konstant ändå till de skulle stänga klockan två. Vart fan tog tiden vägen?
Finns det något mer avslappnande, roligt och kärleksfullt än dans?! Inte ett buggsteg tog vi - det var disco på hög nivå! I love it - skulle inte överleva länge utan dansen!!

Festen blev lyckad, efterfesten likaså. Var hemma vid 6.. eller nåt.. Sov lite till å från till 9.15
Upp å duscha inför dagens utflykt med Lavefors till 70 tals utställningen på Mölndals museum. Det var jättemysigt!!


Mer bilder finns på min FB sida :)

Ännu en härlig helg avverkad. Love you!
Nu är jag trött, så trött...
//Mia


Kommentarer
Postat av: Linkan

Ja den festen gick inte av för hackor, men som du säger, vart tog tiden vägen??? Tack för en helkul kväll/natt/morgon.......=) Love ya!!

2010-10-18 @ 18:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback