Danslycka

I onsdags åkte jag och Andreas till Uddevalla, på Fjordfestivalen. För en entréavgift på 100 spänn kom man in på festivalområdet och för ytterligare 80 riksdaler mumsade vi god bakad potatis med räkröra. Det är inte helt fel det när man hör havets brus och ser guppande båtar. Förutom att det stod höga skymda staket i vägen för den synen och musiken överröstade det stilla havet så kunde det ha varit så :)

Mårten Andersson roade oss med stand up komedi en timme inför väntan på dansen. Kvällen till ära skulle Scotts uppträda och jag hade lovat Maia ett idolfoto. (som för övrigt är fuktigt nu efter alla pussar hon ger dem...haha)
Köpte t.o.m med mig en cd hem som vi svänger om till i köket, jag och Maia. Trist att inte mannen min dansar!

Det är en sådan fantastisk härlig känsla när man kommer upp på ett dansgolv. Sprudlande glädje och man kan inte stå still! Enda gångerna jag känner mig obekväm är när jag inte dansar. Att stå ensam bredvid och titta på. Tur att det inte händer så ofta :)

När musiken kör igång sprids ett leende över mina läppar och lyckoruset pulserar i kroppen. Jag kan inte få nog.

På onsdag är det dags för polketten. Ska du med?



Något som är nästan lika roligt som dansen sådana här kvällar är att studera folket. Det är en salig blandning av människor :)



Kommentarer
Postat av: Robban

Härligt med dans!

Och maia har en riktigt fin musiksmak ;) haha

2010-08-02 @ 04:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback